perätila

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tany
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tany

Vieras
Vauva ollu perätilassa viikolta 34 ja luultavasti jo aiemminkin. 37viikolla yritettiin ulkokäännöstä mutta vaavi ei suostunu kääntymään. röntgen otettiin lantiosta ja hoitsut sano et hyvin mahtuis tulemaan alakautta mutta saan itse päättää haluunko sektion vai yrittää synnyttää alakautta. ekaks sit lähin siihen et okei, yritän synnytystä normaalisti. pari viikkoa olen nyt sitten kuitenkin pohtinu tarkemmin asiaa ja joka päivä pelottanu enempi ajatus et mitä kaikkee lapselle voi käydä tai et jos ite joutuis sit loppujen lopuks hätäsectioon. ja kaiken lisäks oon viel ensisynnyttäjä.No, nyt on sit varattu aika sektioon viikon päästä ja paljo rennompi fiilis eikä pelota oikeestaa yhtään.

Ootteko muutki valinnu section vaik hoitsut on sanonu et hyvin mahtuu alakauttakin?? onko harmittanu jälkeenpäin?

Itsellä ei perätilavauvaa ole ollut, tutuilla kylläkin, ja niissä tapauksissa joissa synnytys on tapahtunut alakautta, on vauvoilla mennyt lonkat "hajalle" ulos vetäessä, ja tuloksena monen kuukauden lonkkatuet...joten itse en uskaltaisi alakautta synnyttää... Mutta mistä näistä tietää...

Eipä itellä perätilasta kokemuksia, mutta muutamalla ystävällä ja lähisukulaisilla.... Hyvin on synnytys sujunut alakautta vaikka lapsi on ollut perätilassa.

Mulla eka muksu oli perätilassa. Lekuri tuumas sen olevan liian riskaabelissa asennossa synnytykseen. Olisin ehottomasti halunnutkin sektion. En ois millään halunnu riskeerata mitään etenki ku se oli eka synnytys. Sektio oli suunniteltu perjantaille 1.3.02 vaan pikkuneiti päättikin haluta ulos jo aikaisemmin. Onneksi olin sairaalassa ku neiti potkas rajusti ja lapsevedet meni. Synnytys käynnistyi ja sektiosta tulikin kiireellinen suunnitellun sijasta. Pikkuneiti syntyi lopulta torstaina 28.2.02. Sektiosta mulla on vain hyviä kokemuksia. Kaikki onnistui nappiin, paranin tosi nopeasti. Olen myöhemmin kokenu "oikeankin" synnytyksen, molemmissa oli omat hyvät puolet. Pikkuneiti joutui lopulta lonkkalastahoitoon, koska etenkin perätilassa olevilla tytöillä lonkat saattavat olla löysät. Lasta oli paikoillaan 7 vkon ajan. Nyt täysin terveet lonkat, neiti on nyt 3v.
Tsemppiä sektioon! Suosittelen!!

Itsellä kans poika oli perätilassa ja lääkäri myös suositteli sektiota normaalin synnytyksen sijasta, koska jso lapsivesi olisi mennyt olisi poika voinut kuristua napanuoraansa jonka takia ei edes tullut mieleen synnyttää alateitse.

Mulla on vauveli vielä perätilassa, kerkeehän se vielä kääntyä, kun viikkoja ei oel kun 30+6, mutta olen jo silti miettinyt asiaa... Mä en esinäkään halua, että sitä yritetään väkisin kääntää oikeinpäin! Jos se ei itsestään käänny niin ei sit! Synnyttämään en ainakaan alkaisi jos vaavi vielä silloin on perä edellä. Sektion valitsisin minäkin, vaikka toipuminen kestää kuulemma kauemmin... ??

Yhteistyössä