Ponin kokoinen koira ja 30neliön kerrostaloyksiö :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiralle uusi koti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiralle uusi koti?

Vieras
Meidän naapuriin muutti sosv:n asuntoon nuori tyttö "ponin kokosen" koiran kanssa.joku pyreneittenmastiffilta näyttävä.

tää tyttö on omien sanojensa mukaan töissä aamusta iltapäivään,ja sen huomaa.siis että koira on yksin.Haukkuu ja murisee jos olemme parvekkeella (parvekkeen ovi auki päivisin) tai jos rappukäytävässä kulkee.
samoin öisin koira huutelee tuolla ja tää tyttö joskus komentaa (=huutaa) joskus ei,eli onkohan edes jokayö kotona.

Ja tän koiran haukunta ei ole mitään pientä,semmoista matalaa mylvintää ja haukkumista.ja siihenhän on IHANA herätä.mutta se ei ole nyt pointti,kestän kyllä koiran haukkumisen tietyissä rajoissa eikä se raja ole tällä hetkellä lähelläkään.

eniten huolettaa se että koira on 30neliön yksiössä päivät,yksin.
Ja nytkin kun on perjantai ja taitaa menojalka vipattaa,on koira illan/yön yksin.ja tiedän koiran olevan yksin koska sieltä ei kuulu muuta kuin koiran ääne,olen ollut koko iltapäivän/illan kotona ja kuulsiin kyllä jos joku sinne asuntoon menisi.

:(

Asuntoon on kohta muuttamassa myös tytön päälle vuoden ikäinen poika (hän itse kertoi) ja samaan syssyyn sanoi että hänen koiransa pidä lapsista.

teksi niin mieli tehdä asialle jotain,häiritsee se että koira on yksin ja tottakai haukkuu ja mylvii tuolla sitä yksinäisyyttään eikä ilkeyttään,toinen on se että jos lapsi todella on muuttamassa äitinsä luokse niin mitä käy kun tää koira ja päälle 1vuotias kohtaavat asunnossa..

Katsoppas netistä/puhelinluettelosta tms onko kunnassasi eläinsuojeluneuvojaa, ei ole sama kuin valvoja. Hänelle voi soittaa ja kertoa tilanteesta, menee sitten paikan päälle tai soittaa koiran omistajalle ja keskustelee tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Duffy:
Katsoppas netistä/puhelinluettelosta tms onko kunnassasi eläinsuojeluneuvojaa, ei ole sama kuin valvoja. Hänelle voi soittaa ja kertoa tilanteesta, menee sitten paikan päälle tai soittaa koiran omistajalle ja keskustelee tilanteesta.

Ai tuommonenkin on,täytyy ottaa maanantaina yhteyttä.
Kiitos.
melkein viikon ollut nyt niin ettei tyttöä näy mutta koira kuuluu,ja vielä ihmeellisiin kellonaikoihin,yleensä illalla/yöllä.
Ja täällä kun on seinät ihan pahvia niin komentaminen kuuluisi.ei taida paikalla olla ketään joka komentaisi :/

eikä tuon kokoista koiraa pidetä tuon kokoisessa yksiössä herranjumala,joku mastiffi se taitaa olla (lammaskoira tms).

Joo eihän tuo ole oikein...mulla on sellanen käsitys, että se neuvoja ottaa sitten yhteyttä eläinsuojeluvalvojaan, mikäli on tarvetta, mutta ensisijaisesti yrittää saada asiaan muutosta neuvottelemalla.
Meillä siinä määrin samanlainen tilanne, että naapurin koirat haukkuu ja ulvoo kuorossa, yhdessä vaiheessa olivat aika paljon yksinkin, yksi koirista haukkui monesti koko yön. Kaksi valitusta tehtiin isännöitsijälle ja nyt onneksi on keväästä asti ollut hiljaisempaa. Asunto sinänsä on ihan hyvän kokonen, koirat ei ole mitään jättejä. Itse mietin keväällä, että soitanko neuvojalle, mutta tilanne onneksi rauhottui.

löysin netistä sen valvojan numeron ja s-posti osoitteen,voisin laittaa hänelle sähköpostia jo nyt.
jos olen oikein ymmästänyt niin tuommoselle paimenkoiralle tai muutenkin isokokoiselle koiralle pitäs olla paljon virikkeitä ja tilaa + liikuntaa.
varmaan ottaa tää valvoja muhun heti maanantaina yhteyttä jos on aihetta.
Kiitos Duffy,oilisin varmaan ollut ensimmäisenä soittamassa johonkin hätänumeroon tai vastaavaa.
Tosi ihana käydä parvekkeella tupakalla kun tämä poni huutaa vieressä ja yrittää kuonoa tunkea meidän parvekkeen puolelle :/

Eipä kestä =)
Meidän parvekkeelle lensi naapurin puolelta isoja tuppoja karvaa, kiva ku pyykit oli karvoissa ja mä oo vielä tosi allerginen koirille, menee henki tukkoon ja sillai...

Ei se koira tilaa siellä sisällä tarvitse, koira nukkuu ja syö pienessäkin asunnossa ihan mainiosti. Mutta sitten koira tarvitsee paljon liikuntaa, joten tuo kaikki muu kuulostaa pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se koira tilaa siellä sisällä tarvitse, koira nukkuu ja syö pienessäkin asunnossa ihan mainiosti. Mutta sitten koira tarvitsee paljon liikuntaa, joten tuo kaikki muu kuulostaa pahalta.

Tätä mäki ajattelin,mutta jos koiralla on pari pissatusta päivässä ja sit taas vaan sinne asuntoon odottelemaan aamulenkkiä niin ei kuulosta hyvältä.
Ja sitten tuo lapsi,mua ainakin hirvittää!
eihän koiraa joka ei pidä lapsista voi pitää pienen lapsen kanssa ainakaan noin pienessä asunnossa.
tietysti jos tää koira on tottunu siihen tiettyyn lapseen niin sitten mut..en tiedä

nyt on ainakin hiljaista tuolla,toivottavasti on yölläkin.
Laittelen tässä sähköpostia sille valvojalle,ja enhän minä ikkunassa kyttää milloin koira on ulkona ja milloin ei.mutta ulina ja haukkuminen voisi viestiä yksinäisyydestä tms.

Oletko puhunut omistajan kanssa asiasta?
Tietty jos on paljon yksin niin pitää tehdä jotain!!! Jos kyse on vain työpäivän äänistä niin kannattaa niistä mainita. Itse ponin kokoisen koiran omistajana kävin ensimmäiseksi esittäytymässä naapureille ja sanoin, että jos jotain kuuluu niin kertokaa ihmessä. Ja on kuulunut ja asialle voi itse tehdä aika paljonkin.

Mutta koira tarvitsee kyllä aikaa. Pärjää kyllä pienessä tilassa jos saa juosta vapaana ja lenkitetään hyvin.

Yhteistyössä