Naapuriin tuli viikonloppuna koira, kauanko..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Naapuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Naapuri"

Vieras
..Mahtaa kestää että se lopettaa haukkumisen ja ulvomisen ollessaan yksin kotona?

Viikonloppu meni ihan mukavasti kun koiran ihmiset oli kotona, mutta tää viikko yhtä räkyttämistä!
Koira ei ole enää pentu.

Ja kauanko olisi kohteliasta odottaa ennen kuin ottaa yhteyttä isännöitsijään jos räksyttäminen ei lopu?

Ihan ekaksi voisit kertoa niille omistajille nätisti, että koira haukkuu heidän poissaollessaan. He eivät sitä välttämättä tiedä.
Sitten aloitetaan eroahdistuskoulutus ja se onnistuu x vuorokauden kuluttua (jos onnistuu). Ei siihen ole mitään standardia ja harvoin koira itsestään lopettaa haukkumisen yksin ollessaan.

Mikset ottaisi yhteyttä noihin naapureihin ja kertoisi, että koira toimii noin yksin jäädessään. Miksi isännöitsijään?
(Ei voi ymmärtää maalla asuvana kaupunkilaisten logiikkaa.)

Ei se taida loppua ilman koulutusta ja lääkitystä. Miksi on joku aikuisesta koirasta luopunut. Oisko eroahdistus jo taustalla ollut tai sitten muutto on ahdistuksen laukaissut, kuten meidä koiralla. Laittaisin perheelle lapun asiasta tai kävisin jutteleen ja sitten ilmoitus isännöitsijälle, jos naapuri ei asiaa hoida.

[QUOTE="viola";30637870]Mikset ottaisi yhteyttä noihin naapureihin ja kertoisi, että koira toimii noin yksin jäädessään. Miksi isännöitsijään?
(Ei voi ymmärtää maalla asuvana kaupunkilaisten logiikkaa.)[/QUOTE]

Olen eilen maininnut asiasta naapurille. Ja niin oli eräs toinenkin naapuri.
Vastaus oli, että niinhän ne koirat tuppaa tekemään, haukkuvat. En siis osaa sanoa, aikovatko asialle mitään tehdä.

Ihan totta on, että sitä haukkumista ei oikein jaksa kuunnella, mutta en usko että sillä koirallakaan on kivaa.

[QUOTE="Naapuri";30637888]Olen eilen maininnut asiasta naapurille. Ja niin oli eräs toinenkin naapuri.
Vastaus oli, että niinhän ne koirat tuppaa tekemään, haukkuvat. En siis osaa sanoa, aikovatko asialle mitään tehdä.

Ihan totta on, että sitä haukkumista ei oikein jaksa kuunnella, mutta en usko että sillä koirallakaan on kivaa.[/QUOTE]

Onpa välinpitämätön. Miksi ovat koiran ottaneet noin vain ja jättäneet heti yksin. Isännöitsijä on oikea paikka. Kirjallisesti ja naapureiden nimet myös niin heti alkaa tapahtua. Koirat ei saa haukkua. En tiedä miten tuo naapurin koira haukkuu, mutta meidän eroahdistukoiran haukkuminen oli niin järkyttävää kuultavaa ettei voi uskoa. Eihän me sitä tiedetty ennen kuin tajuttiin koiran käytöksestä, että jotain on vialla ja jätettiin videokamera nauhottaan poissa ollessa.

Ehkäpä naapuri ei ymmärtänyt, että koira itkee ikävää. Nauhoita tai ota ylös kuinka kauan koira ulvoo ja haukkuu.

Haukkuminen ja ulvominen alkaa aamulla kun perheen koululainen lähtee kouluun, ja loppuu kun perhe palaa iltapäivällä kotiin.
On siinä pieniä taukoja välissäkin, mutta aika tasaista meteliä reppana pitää.

Heti en haluaisi isännöitsijää tähän sotkea, mutta jossain vaiheessa on pakko jos muutosta ei tule.

Meillä on mennyt muutamasta viikosta reiluun kuukauteen, että koira on kotiutunut uuteen asuinpaikkaan ja lopettanut erohaukun. Haukkupantojen käyttöönotossa menee hetki, ja jos ei toimi niin kokeiltava toisenlaista. Siinäkin menee hetki.

On kohtuutonta olettaa, että haukkuminen loppuu heti kun asiasta sanottu omistajalle. Kohtuutonta myös heti valittaa isännöitsijälle. Jos haukkuminen ei edes tapahdu hiljaisuuden aikana, niin kärsivällisyyttä elämisen ääniin.

Meillä vähän sama juttu. Tässä rivarissa on 4 asuntoa ja meidän naapurin naapurissa on nuori koira joka on aloittanut hirveen metakan, haukkumisen ja ulvomisen ja kamalan itkemisen kun siellä ei ole ihmisiä kotona. Kuuluu meille kuin naapurissa metelöisi. Koira on vasta tuon aloittanut ja mietin miten siitä kehtais sanoa suoraan niille ihmisille ettei tarviis vuokranantajaan ottaa heti yhteyttä. Meillä myös koira joka ei hauku tai ulise yksinollessaan mutta selvästi ahdistuu/ärsyyntyy kun tää toinen koira metelöi ja kuuluu tosiaan meille kuin seinän takana ulvottais vaikka yksi asunto siinä välissä.
Kyllä minä ainakin koiran omistajana haluaisin tietää jos mun koira mekkalois mut jotenkin tuntuu se et kun pitää mennä sanomaan toiselle tommosesta..
Tuo tekee asiasta vielä vaikeemman et niillä on aikuinen koira joka metelöi ja siihen koulutukseen pitäsi panostaa tosissaan. Mut lemmikit ei saa päivisinkään häiritä muiden elämää joten oikeessa olet ap tässä asiassa. Jos et halua mennä sanomaan ovelle niin voisitko esim. jonkun lapun käydä laittamassa postilaatikkoon? Jos eivät vaikka tiedä et koira käyttäytyy noin heidän poissaollessaan? Meidän talossa taas tietävät mut omistaja vaan nauroi tänään tossa pihassa et voi hitsi kun koira on alkanut pitämään ääntä eli ei ota tosissaan.. tietää siis että koirasta on muille harmia mut yritti jotenkin selitellä asiaa vaan vaikkei kukaan sanonut vielä mitään hänelle.

Viimeksi muokattu:
Mä sanoin kanssa aikanaan naapurillemme, että kun heidän vanhempiensa koira oli hoidossa heillä, niin silloin koirat (heidän oma ja se hoidokki) kovasti haukkuivat jatkuvasti.. Olin myös aatellut, että ystävällistä sanoa, kun eivät voi sitä muuten tietää..Ja pah, naapurin ukko oli tosi mulkkumainen ja haukkui mut. Vaimonsa kävi sitten pyytelemässä anteeksi, ja sanoikin, että hänen miehensä on hermostunut siitä, kun niin usein ihmiset hälle koiransa käytöksestä "valittaa". Sama mies myös ulkoilutti koiraansa viikonloppuisin rivarin yleisellä pihalla aamutakki päällä.. Mutta juu, itse ainakin tykkäisin siitä, että jos meiltä aiheutuisi meluhaittaa tmv., niin naapuri ottaisi ensin yhteyttä meihin.. Onneksi asumme nykyään omakotitalossa, eikä koirammekaan ole mikään "louskuleuka".

Tee niin kuin minun entinen naapuri laita oveen iso keltainen lappu kun koiran omistaja on töissä mieluiten heti kun koiran omistaja lähtee töihin ja kirjoita kirosanoja, uhkailua jne koiranhaukkumisesta ja tämän lapunhan näkee sitten kaikki muutkin naapurit kun ohi kulkevat, Se on plussaa. Älä missään tapauksessa kerro milloin koira on haukkunut, kuinka pitkään jne mitkä auttaisivat selvittämään koiran hätää kun ae haukkuu. Ja ps. lappu täytyy olla nimetön ettei naapuri vaan pysty kysymään lisätietoja tapahtuneesta.

Tee niin kuin minun entinen naapuri laita oveen iso keltainen lappu kun koiran omistaja on töissä mieluiten heti kun koiran omistaja lähtee töihin ja kirjoita kirosanoja, uhkailua jne koiranhaukkumisesta ja tämän lapunhan näkee sitten kaikki muutkin naapurit kun ohi kulkevat, Se on plussaa. Älä missään tapauksessa kerro milloin koira on haukkunut, kuinka pitkään jne mitkä auttaisivat selvittämään koiran hätää kun ae haukkuu. Ja ps. lappu täytyy olla nimetön ettei naapuri vaan pysty kysymään lisätietoja tapahtuneesta.

No voi voi, tuolla kuule jo kirjoitin, että minä sekä toinen naapuri ollaan tästä jo näille uusille koirallisille sanottu. Että koira haukkuu ja ulvoo sillä aikaa lähes taukoamatta kun on yksin kotona. Kuten myös tänään ja meteli lakkaa kun perhe iltapäivällä palaa kotiin.

Mun käy sääliksi se koira. Ja mun käy sääliksi meitä naapureita. Mutta kaikista kurjinta on varmasti sillä koiralla.

Yhteistyössä