iso koira ja kerrostalo = mahdoton yhtälö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NaRikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NaRikka

Aktiivinen jäsen
01.05.2006
1 889
0
36
Kaveri haluaisi koiran kerrostaloon, mutta miehensä suostuu koiran hankintaan vain, jos koira on sitten koiran kokoinen. Koiran tarviis kanssa pystyä olemaan yksin jonkin verran. Lenkkeilytarve kohtuullinen. Mulle ei äkkiseltään tuu kyllä yhtään kriteeriä täyttävää koirarotua mieleen.. Tulisiko teille?

Mitähän tuo kohtuullinen lenkkeilyntarve tarkoittaa.. toiselle se voi olla tunti toiselle kaksi. Tuo kerrostalo ei oo minun mielestä mitenkään huomiotava asia, samalla tavalla se koira on lenkillä käytettävä asuipa sitten omakoti- tai kerrostalossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 18:44 Soluttautuja kirjoitti:
Tuo kerrostalo ei oo minun mielestä mitenkään huomiotava asia, samalla tavalla se koira on lenkillä käytettävä asuipa sitten omakoti- tai kerrostalossa.
Näinpä. Eihän se koira sisällä lenkkeile, oli sitten omakotitalo tai kerrostalo.

meiänki naapurissa on sellanen vähintää pienen norsun kokoinen koira ja hyvin se on omistajansa mukaan isossa kaksiossa kerrostalossa tuntunut viihtyvän.. :)

ei kyl yhtää rotua tuu mieleen.. *en ole koiraihmisiä*<br><br>

\
Mitähän tuo kohtuullinen lenkkeilyntarve tarkoittaa.. toiselle se voi olla tunti toiselle kaksi. Tuo kerrostalo ei oo minun mielestä mitenkään huomiotava asia, samalla tavalla se koira on lenkillä käytettävä asuipa sitten omakoti- tai kerrostalossa.

Luulen, että se tarkoittaa viikolla juuri tuntia/paria, mutta viikonloppuisin olisi mahdollisuus päästä esim. metsään tai muuten pitemmille lenkeille. Lähinnä koon puolesta, että miten sellanen iso koira menee kerrostalossa, koiran tarviis sitten olla sellainen, joka sisätiloissa ei koko aikaa pyöri jaloissa, vaan rauhoittuisi omalle paikallekin välillä. Ja ahdistuuko sellanen iso koira sitten pienessä kerrostaloasunnossa, pyörii nurkasta nurkkaan, eikä osaa rauhoittua? Keskikokoisiakin koitin ehdotella, mutta mutta..

Labbis ja kultainen noutaja on minulla ollut kerrostalossa. lenkkeiltiin kyllä 4-5 kertaa päivässä, mutta pitää niitä ulkoiluttaa omakotitalossakin...

Niin ei se asunnon koko ja koiran koko oo silleen merkittäviä asioita ku ainaki meillä tuo koiruus on aika paljo saman neliömetrin alalla ku minä...... Vessaanki tunkee mukaan. Ja eihän ne koirat yleensä sisällä juuri mitään tee eli ei silleen älyttömästi tilaakaan tarvii. Ja hiljaa osaa olla isotki koirat ja räkyttää osaa pienetki koirat.

Meillä oli kerrostalokaksiossa rotikka ja sakemanni yhtäaikaa. Ahdasta välillä tietty oli, mut kun kunnolla käyttää ulkona, niin ei siinä mitään oo =) Tietenkin välillä riehuivat leikkiessään jne. mut eihän kukaan ihmisiltäkään odota, et kotona ollessa rauhotutaan siihen yhteen paikkaan.

Ei nemitään ahdistu jos saavat kunnon lenkit päivittäin. Kaverillani oli Tanskandoggi yksiössä eikä mitään ongelmia, koska lenkit oli hoidettu...muutaman kerran meinasi kompastua kyllä siihen :laugh: siis tarkoittaako kaverisi tyyliin isolla koiralla Tanskandoggi ja Irlanninsusikoiran kokoisia. Minulle iso koira on jo Labbiskin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 18:54 NaRikka kirjoitti:
\

Luulen, että se tarkoittaa viikolla juuri tuntia/paria, mutta viikonloppuisin olisi mahdollisuus päästä esim. metsään tai muuten pitemmille lenkeille. Lähinnä koon puolesta, että miten sellanen iso koira menee kerrostalossa, koiran tarviis sitten olla sellainen, joka sisätiloissa ei koko aikaa pyöri jaloissa, vaan rauhoittuisi omalle paikallekin välillä. Ja ahdistuuko sellanen iso koira sitten pienessä kerrostaloasunnossa, pyörii nurkasta nurkkaan, eikä osaa rauhoittua? Keskikokoisiakin koitin ehdotella, mutta mutta..

Koiran voi ja kannattaakin opettaa pienestä asti rauhoittumaan kotona sisällä. Meillä on tuon hyperaktiivisen belggarin kanssa tehty pienenstä pitäen niin, että sisällä minä en tarjoa minkäänlaista aktiviteettiä. Aina mennään ulos leikkimään, riekkumaan ja opettelemaan uudetkin asiat. Sisällä sitten vain syödään, nukutaan ja rapsutellaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 18:59 Gluteus maximus kirjoitti:
Ei nemitään ahdistu jos saavat kunnon lenkit päivittäin. Kaverillani oli Tanskandoggi yksiössä eikä mitään ongelmia, koska lenkit oli hoidettu...muutaman kerran meinasi kompastua kyllä siihen :laugh: siis tarkoittaako kaverisi tyyliin isolla koiralla Tanskandoggi ja Irlanninsusikoiran kokoisia. Minulle iso koira on jo Labbiskin =)

En mä tiedä, eikä tollaset dogit, irlanninsusikoirat ja bernhardilaiset oo jo jättejä? :o Mä oon ainakin aina kuvitellut, että esim. noutajat, setterit ja sellaset on isoja koiria. Kultasta kai havittelevat, tai bokseria. Oli niillä muitakin vaihtoehtoja, mutta nyt ei kyllä muista millään.

Tuttu kasvattaa boxereita kerrostalossa, vakituiseen niitä koiria on 3-4 ja parhaillaan ollut 13, kun kahdella oli pennut yhtäaikaa... ja noin 80neliön kämppä heillä on...
Ite en kyllä tollaseen alkais... :/