V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Joopa joo:Itse en työsähköpostia käytä henk.koht. asioiden hoitoon. Mutta entäs sitten, tämän lain myötä, jos joku lähettää minulle henkilökohtaista sp:a, työnantajalle annetaan oikeus sen lukemiseen, vaikka en ole omalla käytökselläni voinut millään tavalla vaikuttaa siihen, että kolmas hlö on tuota postia minulle lähettänyt, josta voi paljastua hyvinkin henkilökohtaisia asioita minusta...
Ja ketä on niin tyhmä, että käyttäisi työsähköpostiaan luovuttaakseen salaisia tietoja eteenpäin??? Tähän taroitukseen siis aivan turha laki, koska "Pertti Terävä" varmasti osaa luoda itselleen sähköpostitilin, joka ei ole työnantajan valvonnassa, jos haluaa tietoja myydä...
Edelleen - sitä sähköpostia ei voi työnantaja LUKEA, pystyy vain näkemään mistä se on tullut. Just tämän takia ihmiset tästä vöyhöttää, kun eivät tiedä lain sisällöstä oikeasti, vaan luulevat, että sen myötä päästään kaikki viestit lukemaan.
Ihmiset "vöyhöttää" tästä, koska tuo nyt on aivan hanurista, että siviileillä on oikeus penkoa toisten yksityisiä asioita, vaikka pelkkiä tunnistetietoja, mutta silti. ja tuo oikeus tulee sitten myös esim kirjastoille, jos kuulut taloyhtiösi nettiliittymään, niin isännöitsijälle yms.