Pommi putosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petettygirl84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samaa täällä:
Ne jotka haaveilevat pettämisestä
Ei kukaan haaveile "pettämisestä", aivan kipeä ajatus. "Pettämiselle" on aina parisuhteeseen liittyvä syy, vaikutin. Siis, "pettäjä" ei ole (edes) tyytyväinen. Parisuhteessa jossa kummankin on hyvä olla ei "petetä", ei mistään syystä, ei missään tilanteessa, ei koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi2u:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa täällä:
Ne jotka haaveilevat pettämisestä
Ei kukaan haaveile "pettämisestä", aivan kipeä ajatus. "Pettämiselle" on aina parisuhteeseen liittyvä syy, vaikutin. Siis, "pettäjä" ei ole (edes) tyytyväinen. Parisuhteessa jossa kummankin on hyvä olla ei "petetä", ei mistään syystä, ei missään tilanteessa, ei koskaan.

Mut voiko petettyä syyllistää siitä, että toisella ei ole hyvä olla suhteessa, jos tämä itse ei saa sen enempää lähdettyä epätyydyttävästä suhteestaan kuin suutaan auki asiasta kertoakseen niin että yhdessä voitaisiin yrittää muuttaa suhdetta sellaiseksi, jossa kummallakin olisi hyvä olla? Miten pettämisen syy voi olla yhtälailla myös petetyssä, ei kai kenenkään voi sentään vaatia osaavan lukea ajatuksia? Vaikea muuttaa omaa käytöstäänkään, jos ei ole aavistustakaan mikä toista riipoo vai onko mitään ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei itse petetty:
Mut voiko petettyä syyllistää siitä, että toisella ei ole hyvä olla suhteessa,
Mielestäni on niin, että kun ilmenee "pettämistä" niin suhteen perusrakenteissa on jokin suuri ongelma ja kummatkin ovat siihen aina "syyllisiä".

jos tämä itse ei saa sen enempää lähdettyä epätyydyttävästä suhteestaan kuin suutaan auki asiasta kertoakseen
Aniharvin, jos milloinkaan, kukaan ryhtyy "pettämään" tuosta noin vain. Ongelmasta on lähes poikkeuksesta keskustelu keskenään lukuisia kertoja ja jopa käyty kallonkutistajan pakeilla yms parisuhdeterapiassa.

ei kai kenenkään voi sentään vaatia osaavan lukea ajatuksia? Vaikea muuttaa omaa käytöstäänkään, jos ei ole aavistustakaan mikä toista riipoo vai onko mitään ongelmaa.
Tuon perusteella arvelen, siis olen täysin varma, että et ole ehtinyt kokea ensimmäistäkään parisuhdetta. Sen että suhteessa on rankka ongelma, sen kyllä ...aavistaa, tai sanoisinko kokee ja saa tuta. Ja etenkin sen kun suhde on erinomaisella tai edes hyvällä tasolla, sen tuntee sisällään, siitä ei voi mitenkään erehtyä.

Kaikki ihmiset eivät ole kovin hyviä puhumaan. En usko, että se monesti on edes halusta kiinni. Ei vain osata. Silloin tulee helposti tehtyä päätelmiä, että koska tuo on noin, minä olisin silloin noin, jos ja jos ja jos. Ei mene oikein. Kukaan ei voi tuntea toista koskaan läpikotaisin.

Elämässä tulee myös tilanteita, joihin liittyy masennusta ymss. Pettäminen ei aina suoranaisesti ole seuraus huonosta parisuhteesta. On muitakin vaikeita aikoja ihmisellä, jolloin ollaan tavallaan hukassa itsensä kanssa. Ei aina myös ymmärretä, kummankin kuuluu antaa jotain itsestään. Olen ollut pitkään ihmisen kanssa, joka on todella terveellä tavalla epäitsekäs ja huomioiva. Olen myös ollut niin sanotun ei niin kehittyneen elämänkoulussa. Tarkoitan, että oma minä aina ensin jne.

Kyllä ne ihmiset vaan on niin erillaisia. On myös ihmisiä, joille ei yksi riitä, eivätkä kykene syystä tai toisesta suhteeseen, joka on syvä ja siten koskettava. Ei näitä kaikkia ihmisestä heti näe. Toiset suojaa sisintään pidenpään ennen kuin avaavat itseään toiset nopeammin. Ei mitään voi yleistää. Siksi se rehellisyys olisi suotavaa, mutta silloinkin ihmiset saattavat joskus ymmärtää vaikuttimet väärin. Niin tai näin. Rehellisyys vie paljon paljon pidemmälle.