Polyypin poisto-operaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ann-Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ann-Mari

Vieras
Hei!
Parin viikon päästä menen ilmeisesti kaavintaan, jossa on tarkoitus poistaa kohdustani löytynyt polyyppi (endometriumpolyyppi).
Nyt sitten kyselen että kestääkö tuollaisesta toipuminen pitkään? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia?

Googlesta löysin faktatietoja että vuotoa voi olla parinkin viikon ajan ja että seuraavat kuukautiset alkaisivat n. 4-6 viikon päästä operaatiosta.

Minulta poistettiin kohdunsuulta varrellinen polyyppi, noin 1cm-läpimittainen ihan vain kaapimalla tai napsaisemalla sisätutkimuksen aikana. Ei sattunut yhtään. Vuotoa oli vain pari tuntia ja sitäkin hyvin vähän. Vähän kuin olisi otettu papakoe.

Kohdunsisäisestä ei ole kokemuksia. Abortista/kaavinnasta on, ja se vuoto kesti parisen viikkoa.

Kiitokset vastauksesta, joudun siis ihan nukutuksessa tehtävään operaatioon, enkä tiedä että mitä silloin ihan tarkalleen ottaen tehdään.

No, uskoisin että asia kerrotaan minulle sitten joko juuri ennen operaatiota tai sitten sen jälkeen.
Olen vain hieman huolissani kun operaation jälkeen kuukauden päästä olisi tarkoitus lähteä reissuun. Toivon että tämä juttu ei hankaloita hiihtoreissuamme.

Mulle tehtiin nukutuksessa tuo poisto, eli siinähän periaatteessa vaan kaavitaan tuota ylimääräistä limakalvoa kohdusta. Hysteroskopia on toimenpiteen nimi. Ei mikään kauhukokemus, taju kankaalle ja illalla kotiin. Pientä vuotoa oli muistaakseni pari päivää ja sitten ei mitään. Kuukautiset taisivat tulla ihan normaaliin aikaan n. 4 viikon päästä.

Yksilöllistähän tuo toipuminen kai on, mutta itselläni ei ainakaan mitään ongelmia ollut.

Yhteistyössä