polykystinen munasarja syndrooma

Hei!
Kävin viime viikolla lääkärissä, syötyäni keltarauhashormoni -kuurin kuukautisten alkamiseksi. Olivat poissa neljä kuukautta, mutta kuurin aikana alkoivat ja tulivat ihan normaalisti. E-pillerit lopetin seitsemän kuukautta sitten, koska yritämme lasta. Lääkäri epäili että minulla on polykystinen munasarja syndrooma ja sain lähetteen ultraan. Onko täällä ketään jolla olisi kokemusta kyseisestä jutusta? Raskaaksi tulosta tai keskenmenoista siihen liittyen? Koko asia tuntuu aika utopistiselta ja epätodelliselta, joten "tosielämän" kokemukset voisivat selventää mieltä.

Onko se nyt sitten sama kuin tuo pco? Olen jo aivan sekaisin kun luin näitä sivuja ensimmäistä kertaa. Laitoin viestinkin ensin väärään kohtaan

tirlittan4
Hei..
tuo pco on tosiaankin sama kuin polykystiset munasarjat.Minulla todettu myös se.Meillä takana 7 vuoden lapsettomuus,kaikki hoidot käyty.Hoitojen välissä kuitenkin spontaani raskaus josta poika 2001.
Mikäli haluat tietää lisää,meilaa niin kerron..ja jos asiasta lisää infoa niin laitan myös sitten yhteisön josta sitä saat!!
marita71@netti.fi

Hei Minttu! Minäkin kävin muutama viikko sitten lääkärillä, ja saan lähetteen ultraan, koska mullakin epäillään pco:ta verikokeiden perusteella. Mä lopetin e-pillerit kahdeksan kuukautta sitten ja mulla on ollut sen jälkeen epäsäännöllisesti neljät menkat. Nyt menossa kp 86. En vielä oo saanut edes keltarauhashormonikuuria...enkä vielä tiedä koska pääsen sinne gynelle. Odottelua vaan. Mä oon lukenut netistä vähän tietoa pco:sta ja ymmärsin, että laihduttaminen voisi auttaa asiassa, jos on ylipainoa. Mulla sitä on reilu 15kg. En oo vielä heittänyt toivoani, vaan uskon, että lääkityksellä ja laihduttamisella tulee apua tähän tilanteeseen. Ja vauva tulee, toivon mukaan. Toivotaan sitä teillekkin!

Trillian
Minä olen myös pco:n uhri! 16v jäi menkat pois, saatiin tulemaan vain jatkuvalla hormonihoidolla. Sittemmin tuloksettomia klomifeenihoitoja jne, laihtumista ja lihomista sun muuta. Jotain 4v hoitojen loppumisen jälkeen, siis nyt, raskaana spontaanisti ja yllättäen. Eikä menkkakierto koskaan edes palannut normaaliksi! Tsemppiä siis, voisi mennä huonomminkin, minä ainakin opin elämään pco:ni kanssa. :hug:

Yhteistyössä