Polttariongelmia...auttakeee!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Kaverin polttarit kyseessä, tyypillä kaksi kaasoa, joista itse en ole kumpikaan.
Mitä mieltä olette seuraavista...
Polttariporukka ei ole kokoontunut kertaakaan, polttarit pidetään ihan heinäkuun alussa.
Yksi viesti on tullut että sankarille on puku hankittu, siitä 4e tilille.
Soitin toiselle kaasoista ja ehdotin että kysyvät muun porukan mielipidettä raha- asioista. Mitä jokainen on valmis laittamaan (korkeintaan). Itse sanoin että 50?
Tapaaminen piti pitää, mutta se peruttiin. Uusi tapaaminen on n. viikko enne polttareita.

Nyt tuli viesti että polttarit on sillon ja sillon. siihen aikaan nähdään paikassa x, matka jatkuu paikkaan x ja sieltä keskustaan. Sitten tilataksilla mökille ja siellä ruokaa. Keskustassa jotakin taikoja morsian tekee.

Mitä mieltä paljonkos minun pitää maksaa, kun en ole taksilla menossa mökille, en yövy siellä enkä syö siellä mitään. Tarviikos mun maksaa noista asioista? Tietty sankarin osuus. Joku muukin oli kun ei mennyt mökille.

Ja sitten vielä kaasot ovat yhdessä päättäneet pukukoodin joka on mustat legginssit, valkoiset sortsit ja musta toppi... Kahdeksan tunnin takia mun pitää vissiin noi hommata! Oon varmaan ruhoni kanssa todella hyvän näkönen tollasissa vaatteissa. Ja entäs jos ilma on kylmä/sateinen?

Ja tosiaan morsiamelle ei ole järjestetty mitään erikois ohjelmaa, kun taikojen tekeminen ihmisille. Kaasot on kaksin päättäneet koko päivän kulusta eikä muilta ole kysytty mitään mielipiteitä...

Sori avautuminen! Savu nousee... ärsyttääköhän mua ihan turhaan???
Olen kahden vaiheilla peruuttamassa koko menemisen.

Aika hitlerimeininkiä kyllä :/ Minä varmaan peruisin tuloni, yleensä noista polttarisysteemeistä (maksuista, paikoista, ajoista ym) päätetään yhdessä, että kaikki käy kaikille...

Mä voin vaan sanoa, että onneksi en ole moisissa polttareissa koskaan joutunut olemaan. Pukukoodista en varmaankaan välittäisi tuon taivaallista, kun en moisia vaatteita päälleni laittaisi.

ei nyt peruuttaa kannata. ilmoitat vaan tiukasti kaasoille että kaikkien mielipidettä on kysyttävä ja kuunneltava!!! morsiamelle teet hallaa jos pois kokonaan jäät... ja jos ei järki puhe mene kaasoille perille niin uhkaa niitä et kysyt morsiamen mielipidettä...

No morsian on ystäväni, mutta ei kovinkaan läheinen (entinen koulukaveri) olen hänet viimeksi nähnyt lokakuussa -08

Peruuttamista meinasin, mutten tiedä mitä sanon jos peruutan. Toinen kaasoista on ystäväni, jonka kanssa olen hiukan enemmän ollut tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No morsian on ystäväni, mutta ei kovinkaan läheinen (entinen koulukaveri) olen hänet viimeksi nähnyt lokakuussa -08

Peruuttamista meinasin, mutten tiedä mitä sanon jos peruutan. Toinen kaasoista on ystäväni, jonka kanssa olen hiukan enemmän ollut tekemisissä.

Minä varmaan vinkkaisin sille kaasolle, että suunnittelunne on hanurista.

Todella surkeat kaasot, ei voi muuta sanoa. Eihän ole pakko fyysisesti kokoontua jos ei saada tapaamista järjestymään esim välimatkojen takia mutta vähintä mitä voivat tehdä, olisi esittää ideat kaikille ja hyväksyttää ne plus kustannusarviot. Sähköposti toimisi ihan ok.

mä olen kaasona ja järjestän polttareita, mut mua ärsyttää kun kukaan ei koskaan tule niihin tapaamisiin :( yritän keksiä hyvän aikataulun, ja sit perutaan viime hetkellä...

tietty kaikkia pitää kuunnella ja kaikilta kysyä. mulla on (taas) kivat puhelinlaskut kun hoidan asoita sit tekstiviestillä ja soittamalla.. *valittaa*

No ei osaa kyllä nyt kaasot hoitaa oikein asioita....

Jos et halua tuollain pukeutua, niin soita kaasoille ja sano, ettet halua pukeutua noin ja kysy vaihtoehtopukeutumista esim. muuten tummat vaatteet ja esim. valkoinen paita.

Puku ei pitäisi olla se syy, miksi joku jää pois. JOs noin on, nin kaasot sössii pahemman kerran. Polttareiden tarkoitus on olla hauska ja kiva.

Minulle kävi aikoinaan näin kun mieheni ystävä meni naimisiin.

Molemmille niin sulholle kuin morsiamelle oli järkätty polttarit samaan aikaan.No meillekin tuli kutsu,miehelleni kutsu tuonne sulhon ja minulle morsiamen.
Ilmoitettiin paljonko ne maksaa jne. kukaan ei kysynyt meiltä mitää eli kaaso/bestman suunnitteli kaiken.
No minä luonnollisesti sitten jouduin jäämään kotiin hoitamaan lapsiamme kun miehen piti mennä polttareihin,olihan lapsuuden ystävästä kyse.
Vaan sain kiukkuista viestiä kun en osallistunut ja nyt minun takiani se minunkin maksu jouduttiin jakamaan näiden kesken ketkä tuli paikalle.
Itse en missään vaiheessa edes odottanut kutsua polttareihin,eli tuli täysin yllätyksenä,tosin törkeä yllätys sekin oli kun minulta rahaa kerjättiin juhliin jonne en edes voinut mennä kun ei ollut lapsenhoitajaa lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja kaaso myös:
mä olen kaasona ja järjestän polttareita, mut mua ärsyttää kun kukaan ei koskaan tule niihin tapaamisiin :( yritän keksiä hyvän aikataulun, ja sit perutaan viime hetkellä...

tietty kaikkia pitää kuunnella ja kaikilta kysyä. mulla on (taas) kivat puhelinlaskut kun hoidan asoita sit tekstiviestillä ja soittamalla.. *valittaa*

Me hoidettiin sähköpostiringillä kaikki kommunikaatio. Ei koskaan tavattu kaikki. Silti toimi hyvin. Ensin kuunneltiin kaikkien ehdotuksia (myös budjetista) ja sitten kaasot rajasi vaihtoehtoja ja teki alustavaa aikataulua. Sitä hyväksytettiin ihmisillä. Tietysti kaikki ei voi olla aina samaa mieltä ja lopulta päätös oli kaasoilla, jos oli vaikka eri ohjelmilla kannattajia. Mutta hyvässä hengessä onnistui järkkäily vaikka en koskaan tavannut näitä ihmisiä ennen polttareita eikä puhuttu edes puhelimessa.

Minua myös vähän vaivaa, aiemmin avauduin jo. Polttarit on lauantaina, eikä lopullista ohjelmaa, hintaa tms ole vieläkään tiedossa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1418215

Niin meidän ruokailu on sitten illalla siellä mökillä jotain grillausta. Ja sanoivat kaasot että päivällä sitten käydään vaikka hesellä vetämässä hampparit!
Ja siellä keskustassa pyöritään 4-5 tuntia tekemässä niitä taikoja, ei muuta ohjelmaa.

Mökki vuokra on 40?/yö koko porukalta yhteensä. Mökille käyvät ostamassa ruuat aiemmin joiden kustannus n.15? hlö (en tiedä montak on tulossa) tilataksilla ajetaan keskustasta mökille n. 30-40 kilsaa tämän kustannusta ei ollut laskettu. Mökille pitää ottaa hyg.tarvikkeet ja makuupussit- näitä sitten kannetaan mukanamme koko päivä... tai en minä, koska en mökillä yövy.

Niin jos nyt kemuihin osallistun, niin kuuluuko minun osallistua noihin takseihin, ruokiin, yöpymismaksuun...ei kai muutenkuin morsiamen osalta?
Niin ja naimisiin tuo pari on mennyt jo viime vuonna maistraatissa. Pitävät vissiin jotkut pienet juhlat kesällä, mutta tuskin meitä sinne kutsutaan.

Pitävät vissiin jotkut pienet juhlat kesällä, mutta tuskin meitä sinne kutsutaan.

tietysi kutsutaan jos kerran olet polttareissakin. eikös se muuten olisi ihan älytöntä? eikö teille ole tullut vielä kutsua??

Minusta osallistut vain niihin kustannuksiin missä itse olet mukana. Tosin, jos mökillä käyt, niin todennäköisesti joudut maksamaan saman kuin siellä yöpyvätkin.

Nykyisin ei kyllä osata edullisesti järjestää mitään tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Pitävät vissiin jotkut pienet juhlat kesällä, mutta tuskin meitä sinne kutsutaan.

tietysi kutsutaan jos kerran olet polttareissakin. eikös se muuten olisi ihan älytöntä? eikö teille ole tullut vielä kutsua??

ei ole tullut kutsua, ja todella tuskin meitä kutsutaan, kun ei muuten juuri missään tekemisissä olla. Miestä en ole edes tavannut ja morsiamenkin viimeksi lokakuussa -08

ei ole tullut kutsua, ja todella tuskin meitä kutsutaan, kun ei muuten juuri missään tekemisissä olla. Miestä en ole edes tavannut ja morsiamenkin viimeksi lokakuussa -08

no sitten en edes osallistuisi koko polttareihin!!!

Me tehtiin viime vuonna toisen kaason kanssa niin, et kysyttiin muulta poltariporukalta ehdotuksia ja vastaavia.. mitään ei tullut. Sitten me vain suunniteltiin kaikki ja kysyttiin hyväksyntä ennen kuin lyötiin lukkoon. Kaikki tuli paikalle.

Yhteistyössä