Poltin ja imetän :(

Mä sanoisin, että lopeta jompikumpi. Jos se tupakka on sulle tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi, niin ala antaa korviketta ja jos taas lapsi merkitsee enemmän, niin lopeta se kessuttelu! Mä olen viimeiseen saakka imetyksen puolella, mutta tupakalla myrkytettyä maitoa ei kyllä tarvii kenenkään juoda!
 
Mä en ymmärrä miten joku pystyy koukuttuu saman tien uudestaan röökiin. Mäkin olin raskausajan polttamatta, sitten joskus poltin satunnaisesti tupakan, kaverin seurassa tai jos otin yhden lonkeron, mutta en mä enää pysty alkaa säännöllisesti polttamaan. Tuntuu typerältä tupakointi, enkä esim. kehtais lapsen seurassa julkisesti tupakoida. Ja järki on ruvennu sen verran päätä pakottaa, etten vois alkaa polttamaan. Tupakan haitat on niin hurjia 'hyötyihin' nähden.

Mutta joo siis jos ei raskaana polta, eikä kärryjä työnnellessä, niin en tuomitse, ihmettelen vaan.
 
vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Kun ne tupakan myrkyt siirtyvät vauvaan jo ihokontaktin välityksellä, niin parempi saada äidinmaidon vasta-aineet kuin olla saamatta! Paras vaihtoehto on edelleen olla tupakoimatta, mutta JOS SIITÄ HUOLIMATTA tupakoi niin imetys on yleensä pienempi paha kuin olla imettämättä.
HölöHölö. Siellä taas joku röökikeuhko puolustelee käryttämistään. Rööki ei ole vauvalle milloinkaan hyväksi! Ei silloin kun se lapsi on mahassa, eikä se sen terveellisemmäksi muutu, kun se lapsi syntyy maailmaan.

Normaalijärjellä varustettu äiti laittaa lapsen tarpeet ja hyvinvoinnin omiensa edelle. Piste.
En itse polta enkä ole sanonut tupakan olevan hyväksi vauvalle. Sanoin vain että parempi tupakan myrkyt+äidinmaito kuin tupakan myrkyt+korvike (sillä ne edelleen kulkeutuvat äidin vaatteisiin, hengitykseen, ilmaan ja lopulta vauvaan sylin kautta vaikka kuinka pullosta ruokkisi). Ja paras vaihtoehto vauvalle on edelleen on savuton äiti ja ympäristö.

Normijärkeä voi käyttää myös siihen että lukee asian niin kuin se kirjoitetaan eikä niin kuin haluaisi sen ymmärtää. Piste.

Vaikka kuinka päin tuon asian kirjoittaisit niin fakta on se,että tupakka menee suoraan äidin maitoon,jos imettää! Ja se ei ole parempi vaihtoehto,kuin korviketta antava tupakoiva äiti. On pikkuisen eri asia saako vauva tupakan myrkyt vaatteista vai suoraan maidosta. Minä en oikeasti voi uskoa,että sanot tuon ihan totena. Ja osaan kyllä lukea!
Jaahas, ja missäs kohtaa minä olen tuon kieltänyt? Perusteluja myös kaivattaisiin tuolle "päivänselvälle" faktalle korvikkeen absoluuttisesta paremmuudesta tupakoivan vanhemman kohdalla. Runsaan tupakoinnin kohdalla tuo pitää kyllä paikkansa, parin savukkeen kohdalla ei. Oletko kuullut passiivisen tupakoinnin haitoista? Se epäsuorasti siirtyvä savu on nimenomaan sitä laatua. Ja tosissani olen kuin vesi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä sanoisin, että lopeta jompikumpi. Jos se tupakka on sulle tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi, niin ala antaa korviketta ja jos taas lapsi merkitsee enemmän, niin lopeta se kessuttelu! Mä olen viimeiseen saakka imetyksen puolella, mutta tupakalla myrkytettyä maitoa ei kyllä tarvii kenenkään juoda!
Ihanaa kuulla järjen ääntä täällä kaikenmaailman sekopäiden joukossa.
Jos rööki on tärkeämpää, lopeta imetys!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä sanoisin, että lopeta jompikumpi. Jos se tupakka on sulle tärkeämpää kuin oman lapsen hyvinvointi, niin ala antaa korviketta ja jos taas lapsi merkitsee enemmän, niin lopeta se kessuttelu! Mä olen viimeiseen saakka imetyksen puolella, mutta tupakalla myrkytettyä maitoa ei kyllä tarvii kenenkään juoda!
Ihanaa kuulla järjen ääntä täällä kaikenmaailman sekopäiden joukossa.
Jos rööki on tärkeämpää, lopeta imetys!

Ihan uskomatonta muuten on,että jopa imetystukilistalla kannustetaan tupakoivaa äitiä ennemmin imettämään saastunutta maitoa lapselleen, kuin antamaan korviketta. Siellä sanottiin myös että tupakointi vaikuttaa maidon makuun. Kiva antaa lapselleen tupakan makuista maitoa. Olen sanaton!
 
vieras.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
En itse polta enkä ole sanonut tupakan olevan hyväksi vauvalle. Sanoin vain että parempi tupakan myrkyt+äidinmaito kuin tupakan myrkyt+korvike (sillä ne edelleen kulkeutuvat äidin vaatteisiin, hengitykseen, ilmaan ja lopulta vauvaan sylin kautta vaikka kuinka pullosta ruokkisi). Ja paras vaihtoehto vauvalle on edelleen on savuton äiti ja ympäristö.

Normijärkeä voi käyttää myös siihen että lukee asian niin kuin se kirjoitetaan eikä niin kuin haluaisi sen ymmärtää. Piste.
On AIVAN eri asia, jos äiti polttaa ja juottaa vauvalle korviketta, kuin jos se samainen röökiäiti juottaa sitä saastunutta maitoa vauvallensa!!! :headwall:

Kysyn edelleen sinulta, juottaisitko vauvallesi pilaantunutta maitoa pullosta? ;)
En juottaisi koska en halua tupakoidakaan. Toisaalta jos tupakoisin enkä pääsisi irti, polttaisin minimimäärän (imetyksen jälkeen, vauvan mentyä nukkumaan) ja imettäisin. Koska lapsi saisi myrkkyjä joka tapauksessa, mieluummin antaisin sellaista maitoa joka suojaa lapsen immuniteettia.

Kaipaisin vielä niitä muitakin perusteluja kuin "ihan samanlainen tosiasia kuin taivas on sininen" :headwall:
 

Yhteistyössä