polkupyörä vai potkupyörä 2,5vlapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meil sai 2v suoraan 12tuumasen tavallisen pyörän jolla oppi melkein samantien polkemaan itse. Aika vähän tarvi sitä tankoa. 4v sitten ilman appareita. En nähny syytä ostaa kolmipyörää. Ja kylllä siitä tangosta voi lykkää vaikka ajaja vaan istus tekemättä mitään.

[QUOTE="xXx";28254089]*itut ole. Meillä tyttö ylettää nyt vasta polkimille niin että pyöräilyä voidaan alkaa harjoitella kunnolla, täyttää viikon päästä 3v. Miten poljet pyörällä jos ei pituus riitä pienimpäänkään pyörään? Väärät geenit?

Lisäksi ihmettelen kyllä kovaa kiirettä lasten taitojen kartuttamiseen, kauhee kisa että minkä ikäisenä on mikäkin taito opetettu (hiihtäminen, luistelu, pyöräily jne) ja sitten perään perusteluna että hitto kun kolmen vuoden päästä sitä taitoa tarvitaan.. Relaa vähän.[/QUOTE]

Just näin, meilläkään ei tyttö ylettänyt 3 -vuotiaana polkimille ja sen vuoksi ei ostettu pojallekaan pyörää vasta kun täytti 4, ei olisi hänkään ylettänyt ja se kolmipyörä oli hänen mielestään hieno kun pystyi polkemaan takaperinkin.
Antakaa lasten olla lapsia..

Meillä poika vasta viime kesänä lähes 4-vuotiaana oppi ajamaan pyörällä, siis polkemaan, sitä ennen ei homma kiinnostanut yhtään. Viime kesänäkin homma oli hieman hakusessa ja apparien kanssa mentiin ja vähän väliä sain olla auttamassa, kun pyörä jäi jonnekin jumiin. Saa nähdä miten tänä kesänä menee. Poika on hieman arka uusien asioiden kanssa tai siis kiinnostusta olisi, mutta kun kaiken pitäisi sujua heti ilman ongelmia tai muuten innostus lopahtaa samantien.
Nuorempi täytti nyt talvella 2 ja mietin, että pitäisikö tuolle hankkia potkupyörä, kun jalat tuskin polkimille yltää, on sen verran lyhytraajainen poitsu.

Niin ja tuolle isommalle kaikkein kivoin pyörä viime kesänä oli vaaleanpunainen kolmipyörä, jonka sain kaupanpäällisiksi kun hankittiin isompi pyörä.

Kyllä meillä onollu ihan normaalit pyörät. Eka ajettu appareilla ja sitte otettu ne pois. Tällä tyylillä kaks vanhintan on oppinu ajamaan ilman apupyöriä 3-4v iässä. Nuorin täyttää kesällä 3 ja sillä on 12 tuuman fillari apupyörillä.

[QUOTE="bbb";28263190]Just näin, meilläkään ei tyttö ylettänyt 3 -vuotiaana polkimille ja sen vuoksi ei ostettu pojallekaan pyörää vasta kun täytti 4, ei olisi hänkään ylettänyt ja se kolmipyörä oli hänen mielestään hieno kun pystyi polkemaan takaperinkin.
Antakaa lasten olla lapsia..[/QUOTE]

Huuh! Kamalia vastauksia ihmisiltä! Strider pyörät ilmoittaa, että heidän pyöränsä käy 76cm pitkille lapsille. Lyhyt kasvuisen ystävänikin poika (myös lyhytkasvuinen) on 2 vuotta ja ylettää ajamaan sillä! Eli 3v ylettää kun vaan hankkii pyörän joka sopii hänelle. Anteeksi kaikkille Markettien yli 10kiloa painavien pyörien ostajille. Tajusitteko että lapsenne painaa saman verran kun se pyörä tai jopa vähemmän?? Miltä teistä itsestänne tuntuisi polkea itsenne painoisella pyörällä? Työmatka 60kg painavalla pyörällä on sama kun lapsille matka puistoon sillä 15kilon pyörällä!!!

Apupyörä ja 3pyörä on totaali ei. Taas kun käynnistää välillä sen yläkerran niin terveen lapsen motoriikka riittää oppimaan polkemisen 5 minuutissa. Kammet pyörittää jalkoja automaattisesti!!

Annetaan lapsien olla lapsia? HÄH. Mä olin itse 2,5v kun opin ajamaan pyörällä. Lapsien annetaan olla lapsia silloin kun heille tarjotaan mahdollisuus oppia. Lapset ei pärjää enää yksinkertaisissa asioissa. Lapsien liikunnallisuus tippunut radikaalisti viimeisen 5 vuoden aikana. Lapset haluaa luontaisesti oppia. Lapsen takia se tehdään. Jos annat lapsen olla lapsi ja istua sohvalla päivät nukke kädessä, niin häneltä häviää halu oppia asioita. SE HALU ON TÄRKEINTÄ LAPSEN TULEVAISUUDEN KANNALTA! Mua oikeasti harmittaa tämä!!

Potkupyörä on ihan uskomaton keksintö. SENKIN OSTOSSA VOI VAAN MENNÄ PAHASTI VIKAAN, mutta ei ikinä niin pahasti kun ostaessa apupyörät!! Potkupyöräily on turvallista! Kehittää tasapainoa ja motoriikkaa! JA LAPSET RAKASTAA SITÄ!

Huuh! Kamalia vastauksia ihmisiltä! Strider pyörät ilmoittaa, että heidän pyöränsä käy 76cm pitkille lapsille. Lyhyt kasvuisen ystävänikin poika (myös lyhytkasvuinen) on 2 vuotta ja ylettää ajamaan sillä! Eli 3v ylettää kun vaan hankkii pyörän joka sopii hänelle. Anteeksi kaikkille Markettien yli 10kiloa painavien pyörien ostajille. Tajusitteko että lapsenne painaa saman verran kun se pyörä tai jopa vähemmän?? Miltä teistä itsestänne tuntuisi polkea itsenne painoisella pyörällä? Työmatka 60kg painavalla pyörällä on sama kun lapsille matka puistoon sillä 15kilon pyörällä!!!

Apupyörä ja 3pyörä on totaali ei. Taas kun käynnistää välillä sen yläkerran niin terveen lapsen motoriikka riittää oppimaan polkemisen 5 minuutissa. Kammet pyörittää jalkoja automaattisesti!!

Annetaan lapsien olla lapsia? HÄH. Mä olin itse 2,5v kun opin ajamaan pyörällä. Lapsien annetaan olla lapsia silloin kun heille tarjotaan mahdollisuus oppia. Lapset ei pärjää enää yksinkertaisissa asioissa. Lapsien liikunnallisuus tippunut radikaalisti viimeisen 5 vuoden aikana. Lapset haluaa luontaisesti oppia. Lapsen takia se tehdään. Jos annat lapsen olla lapsi ja istua sohvalla päivät nukke kädessä, niin häneltä häviää halu oppia asioita. SE HALU ON TÄRKEINTÄ LAPSEN TULEVAISUUDEN KANNALTA! Mua oikeasti harmittaa tämä!!

Potkupyörä on ihan uskomaton keksintö. SENKIN OSTOSSA VOI VAAN MENNÄ PAHASTI VIKAAN, mutta ei ikinä niin pahasti kun ostaessa apupyörät!! Potkupyöräily on turvallista! Kehittää tasapainoa ja motoriikkaa! JA LAPSET RAKASTAA SITÄ!

Minkähän alan "ammattilaiselle" on opetettu vastaamaan näin "asiallisesti"?

[QUOTE="Ammattilainen";28363100]Minkähän alan "ammattilaiselle" on opetettu vastaamaan näin "asiallisesti"?[/QUOTE]

Tuolla edellä puhutaan asiaa..
Itse lapsien kanssa työskentelevänä tiedän, että nykyään on nostettu tapetille 2-7 vuotiaiden lasten kordinaation kehitys, joka on jäänyt kauaksi siitä mitä se oli 20 vuotta sitten!
Noita potkupyöriä on oikein tutkittu ja oikeanlaisen potkunpyörän hankinnalla lapsi kehittää hauskalla tavalla omaa kordinaatioitaan ja on nopeasti valmis uusiin haasteisiin..
Vaikuttaa täysin lapsen kävelyyn,juoksuun jne..
Tälläiset konstit ovat nykyään todella tarpeellisia lapsille, näistä strider pyöristä sen verran että meidän päiväkotiin niitä on hankittu ja tuote on laadukas ja ennen kaikkiea kevyt/helposti säädettävä!
Tulokset näkyvät jo nyt todella hienosti..

En ymmärrä että mitä erilaista meidän lapsissa on, mutta kumikaan ei ole ollenkaan syttynyt potkupyörälle... Heti kun se alkaa kaatua, antavat sen kaatua, samovat etteivät osaa ja jätävät leikin siihen. Tavallisilla pyörillä ovat sen sijaan mielellään istuneet kyydissä työnnettävinä, kunnes ovat oppineet jossain vaiheessa harjoittelun jälkeen itse polkemaan. Mitenkään nopeasti ei ole kyllä sekään käynyt.

Joten jos lapsi lannistuu helposti eikä tasapaino ole muutenkaan kovin hyvä, niin en hankkisi potkupyörää, oman kokemukseni mukaan jää käyttämättä...

Yhteistyössä