Poliisilleko mä soitan? Soitin vahingossa väärään numeroon pari viikkoa sitten.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Kyse oli sellaisesta tilanteesta, että mun piti soittaa yhdelle ihmiselle. Yritin kaksi kertaa tavoittaa sitä, ensimmäisellä kerralla ei vastannut ja toisella kerralla tuli ilmi että numero ei ole enää hänen hallussaan vaan on pitkän aikaa sitten vaihtanut numeroa. Nyt tää ihminen jolla se numero on nykyisin hallussa on kai ilmeisesti joku mielenterveyspotilas, ei kai kukaan muuten näin tekis. Se soittelee mulle muutaman kerran päivässä, yleensä vaan ihan häläreitä. Minä ihan asiallisesti sanoin silloin puhelimeen, että ketä minä etsin ja pahoittelin, että nyt soitin väärään numeroon kun yritin tavoitella ihmistä jonka se numero on joskus ennen ollut. Parin viikon aikana on soittanut nyt sitten joka päivä vähintään kerran :( :( Mikä lie sekopää, onko toi jo häirintää? Ei se mulle mitään puhu ikinä, katkasee heti kun vastaan.

No kyllä tuo on jo häirintää, mut en tiiä voiko poliisi asialle mitään tehdä. Soita ja kysy asiaa. Ei minun mielestä sinun kannata ensimmäisenä vaihtaa numeroa. Meinaa sitten siinä joutuu jokaiselle ilmoittaa uuden numeron ja ainakin meidän olis pitänyt maksaa n. 15 euron maksun numeron vaihdosta (kun kerran kyselin numeron vaihtoa operaattorilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos se on joku lapsi?

Aikuinen, sellainen ehkä keski-ikäistä vanhempi mies se äänen perusteella oli, kun silloin kerran vastasi kun soitin siihen numeroon.

Enkä tosiaan puhelinnumeroani lähde vaihtamaan, joutuisin kaikki käyntikortitkin ja esitteet painattamaan uudelleen.

Estolistalle vaan. Saattaa olla myös niin, että oli vaikka parisuhteessa oleva mies tai nainen jonka kumppani nyt epäilee jotain salasuhdetta kun outo numero on soitellut. Miehelle soitteli joskus joku nainen joka etsi aina "Jussia" kun mies vastasi, ja jos minä vastasin niin alkoi huoritella ja lateli tappouhkauksia. Kaikenlaisia sekopäitä sitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja hn:
No kyllä tuo on jo häirintää, mut en tiiä voiko poliisi asialle mitään tehdä. Soita ja kysy asiaa. Ei minun mielestä sinun kannata ensimmäisenä vaihtaa numeroa. Meinaa sitten siinä joutuu jokaiselle ilmoittaa uuden numeron ja ainakin meidän olis pitänyt maksaa n. 15 euron maksun numeron vaihdosta (kun kerran kyselin numeron vaihtoa operaattorilta.

Joo,ei poliisi tolle mitään tee..ehdottaa sinulle ensimmäiseksi muita keinoja,kuten toi mainittu numeron vaihto yms..Koska..jos asian voi hoitaa muulla tavalla kuin virkavallalla,jos sellainen kerta on,ja tehokas vielä,on poliisin turha siihen silloin puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
pistät puhelimesta sen numeron estolistalle niin ei soita enää.

tollainenkin on mahdollista? tyhmä, en ole tiennytkään. mistä kohdasta se laitetaan?

no helpommalla pääset kun tallennat numeron luetteloon ja teet sille oman ryhmän johon laitat kaikki hälytykset äänettömiksi. ei enää ainakaan häiritse.

Mulle kävi niin aikoinaan meinaan että ex kirjoitteli kirjeitä..tein poliisille ilmotuksen asiasta,vein kirjeetkin sinne..meni muutama kuukausi,poliisi soitti ja sanoi mulle että koska nämä kirjeet nyt ei mitään vakavia ole,kuulostaa epätoivoisen miehen rakkauskirjeiltä(?!),niin jätetään asia sikseen..olin ainut ,tietystikkin..joka osas niitä kirjeitä tulkita oikein.Yritin poliisille selittää että meille tulossa vauva ja en halua että mies lähettelee enään kirjeitä jossa lukee lapsestani jotain(hän tiesi raskaudestani koska todistin häntä vastaan oikeudessa ja raskaus näkyi),mutta siis edes tällaiseen tilanteeseen ei poliisi ottanut kantaa,niin miten sitten johonkin puhelinhäiriköintiin..Joskus olen kuullut että kannattaisi ottaa kellonajat ja soittomäärät ylös vaikka johonkin paperille ja viedä näytille poliisille,mutta turhaa luulen kyllä sen vain olevan..

Alkuperäinen kirjoittaja tyyne puustinen:
Mulle kävi niin aikoinaan meinaan että ex kirjoitteli kirjeitä..tein poliisille ilmotuksen asiasta,vein kirjeetkin sinne..meni muutama kuukausi,poliisi soitti ja sanoi mulle että koska nämä kirjeet nyt ei mitään vakavia ole,kuulostaa epätoivoisen miehen rakkauskirjeiltä(?!),niin jätetään asia sikseen..olin ainut ,tietystikkin..joka osas niitä kirjeitä tulkita oikein.Yritin poliisille selittää että meille tulossa vauva ja en halua että mies lähettelee enään kirjeitä jossa lukee lapsestani jotain(hän tiesi raskaudestani koska todistin häntä vastaan oikeudessa ja raskaus näkyi),mutta siis edes tällaiseen tilanteeseen ei poliisi ottanut kantaa,niin miten sitten johonkin puhelinhäiriköintiin..Joskus olen kuullut että kannattaisi ottaa kellonajat ja soittomäärät ylös vaikka johonkin paperille ja viedä näytille poliisille,mutta turhaa luulen kyllä sen vain olevan..

Ei kirjeen lähettäminen ole laitonta, eikä edes kotirauhan häirintää, koska kukaan ei voi pakottaa sua lukeen sitä kirjettä. Ja jos sinä olit ainut henkilö, joka pystyi lukemaan niissä kirjeessä olevan mitään uhkaavaa, ei poliisi oikein voi mitään tehdä.

Tuossa tilanteessa voi repiä kirjeen lukematta, jolloin ei oikein ole perusteltua sanoa ettei halua että joku kirjoittaa kirjeen jossa lukee jotain vauvasta. Ihan kuin soittaisi poliisille ja sanoisi että "mun exä ajattelee pahaa mun lapsesta, käskekää sen lopettaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja tyyne puustinen:

Ei kirjeen lähettäminen ole laitonta, eikä edes kotirauhan häirintää, koska kukaan ei voi pakottaa sua lukeen sitä kirjettä. Ja jos sinä olit ainut henkilö, joka pystyi lukemaan niissä kirjeessä olevan mitään uhkaavaa, ei poliisi oikein voi mitään tehdä.

Tuossa tilanteessa voi repiä kirjeen lukematta, jolloin ei oikein ole perusteltua sanoa ettei halua että joku kirjoittaa kirjeen jossa lukee jotain vauvasta. Ihan kuin soittaisi poliisille ja sanoisi että "mun exä ajattelee pahaa mun lapsesta, käskekää sen lopettaa".

Joo-o mutta tossakin tulee yksi seikka ottaa huomioon..on ollut linnassa ennenkin,tehnyt todella julmaa väkivaltaa,tämä poliisin tiedossa..ei saa olla noin mustavalkonen!Historia toistaa itseään,ainakin tuon miehen kohdalla ja siksi aihetta pelkoon..

Yhteistyössä