Poliisi on erityisen huolissaan siitä etteivät hakkaajamamujengiläiset uskalla lähteä kotoaan ulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poliisi keskittyy olennaiseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuollainen väkivalta on aivan normaalia harrastustoimintaa eikä siihen tule puuttua mitenkään:

"Nuorisotyöntekijä Seppo Lampela, joka tunnetaan myös rap-artisti Steen1:nä huomauttaa, että nuoret ovat kautta aikojen syyllistyneet väkivallantekoihin.

– Hei, kasikytluvulla jo potkittiin mummoja! Ei tässä ole kerta kaikkiaan yhtään mitään uutta. Tämä on täysin normaalia. Tämä on nyt vaan joku hysteriapiikki. Jos ihmiset oikeasti yllättyvät jostain tällaisesta, niin suosittelen avaamaan sälekaihtimia ja katselemaan pihalle, Seppo Lampela toteaa.

– Parikyt vuotta sitten, kun me oltiin junnuja, niin hommat olivat paljon raffimpia. Yleisesti ottaen kaikki on mennyt paljon maltillisempaan suuntaan.

Komisario Jari Taposen mukaan rikostilastot tukevat Seppo Lampelan väitettä.

– Nuoret käyttäytyvät vaan vuosi vuodelta paremmin ja paremmin. Toki sitten ne, jotka voivat huonosti, voivat todella huonosti. Keskustelu, jota käydään, ilmentää tätä puolta, Taponen sanoo."

http://yle.fi/uutiset/poliisi_helsingissa_ei_ole_katujengia_eika_rikosaallon_taustalla_ole_yksittainen_jengi/7520779

– Hei, kasikytluvulla jo potkittiin mummoja! Ei tässä ole kerta kaikkiaan yhtään mitään uutta. Tämä on täysin normaalia. Tämä on nyt vaan joku hysteriapiikki. Jos ihmiset oikeasti yllättyvät jostain tällaisesta, niin suosittelen avaamaan sälekaihtimia ja katselemaan pihalle, Seppo Lampela toteaa.

En tiiä, olin silloin vauva. Mutta 2000-luvun alussa kun olin nuori, me ei potkittu mummoja. Näitä lasten muodostamia "jengejä" kyllä oli jo silloin, jotka hakkasivat tai uhkasivat hakata muita. Ja ne oli jo silloin nimenomaan mamujen ja musujen muodostamia. Kerrankin eräs muslimityttö kiltisti bussissa kertoi minulle hakkaavansa minut, jos näytän naamaani koululinjalla. Musutyttö totesi siihen että ei viitsi hakata minua, koska olen niin säälittävä. Nämä tytöt sitten hakkasi yhden kaverini koulun pihalla. Kerran yksi musutyttö myös repi minua hiuksista bussissa koulumatkalla yms mukavaa....

No, sitten vaihdoin kouluun jossa oli 98% suomalaisia oppilaita. Mitään jengejä ei siellä koskaan ollut eikä minua tai ketään kavereista koskaan uhattu väkivallalla.

Ehkä olen rasisti, mutta kyllähän noi ongelmat tuntuu keskittyvän näihin tiettyihin ryhmiin ja alueisiin jotka on mamuvoittoisia. Kuunnellaan jotain räppipaskaa ja kuvitellaan elävän jossain Harlemin mustissa slummeissa. Onhan niitä sitten suomalaisiakin lapsia joilla menee huonosti, mutta yleensä jäävät yksilöiksi.

Tuollainen väkivalta on aivan normaalia harrastustoimintaa eikä siihen tule puuttua mitenkään:

"Nuorisotyöntekijä Seppo Lampela, joka tunnetaan myös rap-artisti Steen1:nä huomauttaa, että nuoret ovat kautta aikojen syyllistyneet väkivallantekoihin.

– Parikyt vuotta sitten, kun me oltiin junnuja, niin hommat olivat paljon raffimpia. Yleisesti ottaen kaikki on mennyt paljon maltillisempaan suuntaan.

Komisario Jari Taposen mukaan rikostilastot tukevat Seppo Lampelan väitettä.

– Nuoret käyttäytyvät vaan vuosi vuodelta paremmin ja paremmin. Toki sitten ne, jotka voivat huonosti, voivat todella huonosti. Keskustelu, jota käydään, ilmentää tätä puolta, Taponen sanoo."

Poliisi: Helsingissä ei ole katujengiä, eikä rikosaallon taustalla ole yksittäinen jengi | Yle Uutiset | yle.fi

Yleisradio haastattelee kommunistia joka fanittaa henkilöä joka tappoi teloitustyyliin kaksi suomalaista poliisia vuonna 1997 Helsingin Tehtaankadulla. Enpä kyllä yhtään ihmettelisi vaikka Lampela olisi huvitellut 80-luvulla potkimalla mummoja.

Alkuperäinen kirjoittaja kertoo YLEstä kaiken;30337285:
Yleisradio haastattelee kommunistia joka fanittaa henkilöä joka tappoi teloitustyyliin kaksi suomalaista poliisia vuonna 1997 Helsingin Tehtaankadulla. Enpä kyllä yhtään ihmettelisi vaikka Lampela olisi huvitellut 80-luvulla potkimalla mummoja.

Oletko sinä mummo, vai miksi niin paljon kiinnität siihen huomiota?

Alkuperäinen kirjoittaja epäilen mä;30337548:
Ja sinä kuulut turpaan saaneiden joukkoon.

Hyvähän se on että edes joku yrittää pitää rikolliset mamut kurissa ja järjestyksessä, viranomaisostahan siihen ei ole.

Enhän minä ole mamu. Viranomaiset suojelivat noita skinejä paljon enemmän kuin mamuja ikinä.

Kenen joukoissa seisot voisi kysyä poliiseilta, mutta sehän tiedetään jo valmiiksi, että poliisin pitää peitellä mahdollisuuksien mukaan mamujen tekemät rikokset.

Yhteistyössä