Poliisi jättänyt minulle viestillä soittopyynnön :O

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen kyllä vähän ihmeissäni! Yritin soittaa takaisin, mutta meni vastaajaan. Ei kai minun tarvitse viikonlopun yli odotella, mitä varten ovat soittaneet. :O En yhtään tiedä, mitä asia voisi koskea...
 
Minulle poliisi soitti kerran kun äiti oli unohtanut käsilaukkunsa junaan, rehellinen matkustaja oli vienyt laukun poliisiasemalle ja minun nimi oli ekana osoitemuistiossa :D.
Eikä mulla ollut hajuakaan miksi äiti oli junassa ja kenen luokse menossa, kun ei kotoakaan vastannut puhelimeen tietenkään
 
"vieras"
No, ootko tehnyt jotain? Ottanut luvatta jostakin jotakin? Oletko nähnyt jotain, jos haluttaisiin todistajaa johonkin? Entä onko lapsia, voisiko asia koskea niitä ja niiden tekemisiä?
 
"vieras"
Oletko tehnyt rikosilmoituksen, esimerkiksi varastetusta tavarasta, vaikka vuosiakin aiemmin?

Itsekin säpsähdin, kun poliisilaitokselta soitettiin. Ensimmäinen reaktio oli, että mitä minä nyt muka olen tehnyt :D Soittivat liittyen 4 vuotta aikaisemmin tekemääni rikosilmoitukseen, kun ko. varastettu tavara oli kulkeutunut heille takaisin.
 
"marianne"
Minulle myös soitti poliisi. Edellisenä päivänä en vastannut ja seuraavana päivänä soitti ja en päässyt vastaamaan. Jätti sitten vastaajaan soittopyynnön. Soitin takas ja asia selvisi. Varmaan nykyjään paljon ihmiset jättää vastaamatta outoihin numeroihin niin sen takia ovat alkaneet jättää soittopyyntöjä.

Niin ja jos jollain kiinnostaa miksi tavoiteltiin. Meillä oli kissa kadoksissa ja poliisit olivat ottaneet kuoleen kissamme hellään huomaansa ja tän takia sit minua tavoitteli :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29035664]No, ootko tehnyt jotain? Ottanut luvatta jostakin jotakin? Oletko nähnyt jotain, jos haluttaisiin todistajaa johonkin? Entä onko lapsia, voisiko asia koskea niitä ja niiden tekemisiä?[/QUOTE]

En tietääkseni ole tehnyt mitään luvatonta. Olen saattanut nähdä jotakin, mutta siitä on mennyt jonkin verran aikaa, mutta en usko että sitä varten soittivat... Lapsia ei ole.
 
aapee.
[QUOTE="vieras";29035697]En tietääkseni ole tehnyt mitään luvatonta. Olen saattanut nähdä jotakin, mutta siitä on mennyt jonkin verran aikaa, mutta en usko että sitä varten soittivat... Lapsia ei ole.[/QUOTE]

t. aapee.
 
"vieras"
niin ja tosiaan ei kannata puhelimitse sitten mitään omia tietojaan antaa.
Eikä sitten todellakaan mitään! Varaudu siihen että joku kysyy esim. sun passin numeroa, se on huijaus.
Ei aikatauluja, kulkureittejä, henkilötietoja, lasten nimiä, ikiä jne. ei kerrassaan mitään. Pyydä esittämään asia ja sano että tulet asemalla käymään jos selvittäminen ei muka onnistu.
Poliisi ei soittele myöskään sellaisissa tapauksissa että omaiselle on sattunut jotain. He tulevat käymään.
 
aapee.
[QUOTE="vieras";29035669]Tai myytkö netissä jotain, että joku olisi valittanut myyjästä, saamatta jääneestä tavarasta tms?[/QUOTE]

Olen myynyt lähinnä fb-kirpparilla tavaraa, tavarat olen toimittanut henkilökohtaisesti ostajalle. Ja luulisi jos ostaja ei ollutkaan tavaraan tyytyväinen, niin olis ensin laittanut viestiä jossa vaatinut rahojaan takaisin.
 
jhjhjhjhjh
meille soitti joskus piliisi löydetystä polkupyörästä, jonka mies oli antanut vaihsossa pyöräliikkeeseen jo 10 vuotta aiemmin, eikä kukaan ollut muuttanut siihen uutta sotua. Ihan väkisin poiliisi tyrkytti sitä meille, kun soitti vielä muutaman kuukauden päästä uudestaankin.
 
juuuh
Täällä soitti taannoin koko kadun ihmiset läpi, kun kadun alkupäässä oli räjäytetty kaksi postilaatikkoa. Kyselivät oliko joku nähnyt tai kuullut mitään omituista. Ei sen tartte olla mitään sen kummempaa.
 
soiton saanut
[QUOTE="vieras";29035711]
Poliisi ei soittele myöskään sellaisissa tapauksissa että omaiselle on sattunut jotain. He tulevat käymään.[/QUOTE]

Kyllä soittaa, ellei satu olemaan kotona silloin kun sattuvat käymään. Kokemusta on.
 

Yhteistyössä