pojoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äitiii

Uusi jäsen
09.09.2004
25
0
1
kyselisin...oon laskenu hiukan yli viikon pisteitä...mutta aloin tässä miettiin että kuinka paljo pisteitä kuuluu ku imettää ? painon mukaan nitä on 22 . oisin kiitollinen jos joku osais vastata:)

Pisteistä en tiedä, mutta muistathan että imetysaikana ei saa laihduttaa. Imetys itsessään on jo hyvää laihdutuslääkettä varsinkin jos maitoa tulee runsaasti. Yritä nyt vain syödä terveellisesti ja laihduta vasta imetyksen lopetettuasi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2005 klo 07:45 Ammiina kirjoitti:
muistelisin et jos vauva täysimetyksellä niin 10p lisää ja jos saa muutakin niin sit 5p. En ihan satavarma mut luulisin niin... =)

Juuri näin, ja mielestäni tuo, että imetys itsessään laihduttaa on ihan potaskaa, anteeksi vaan... Joka toinen laihtuu, joka toinen ei. Ja puolen kilon laihdutus viikossa on kuulemma turvallista myös imetysaikana. Näin lukee ainakin imetystukiryhmän sivuilla, ja sehän on imettäjien raamattu, johon on uskottava sataprosenttisesti ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2005 klo 16:03 Arkadian Ulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2005 klo 07:45 Ammiina kirjoitti:
muistelisin et jos vauva täysimetyksellä niin 10p lisää ja jos saa muutakin niin sit 5p. En ihan satavarma mut luulisin niin... =)

Juuri näin, ja mielestäni tuo, että imetys itsessään laihduttaa on ihan potaskaa, anteeksi vaan... Joka toinen laihtuu, joka toinen ei. Ja puolen kilon laihdutus viikossa on kuulemma turvallista myös imetysaikana. Näin lukee ainakin imetystukiryhmän sivuilla, ja sehän on imettäjien raamattu, johon on uskottava sataprosenttisesti ;)
samaa mieltä! :D nim. esikon imetyaikana lihonnut reilusti ja sama tahti jatkuisi myös nyt jos en yrittäisi vähän laihdutella!

Mä sain painonvartijoista imetysajan pistetaulukon ja se on kaikille muistaakseni 28-30 pistettä päivässä! Mulla ainakin apino tippui vaikka saikin syödä noin paljon! Muistaakseni alle 70kg niin sit oli se 28 p. ja yli 70kg niin sit 29p ja yli 80kg niin sit se 30pistettä... Virallisesti painon vartijat suosittelee et laihdutus aloitetaan vasta 4kk lapsen syntymän jälkeen jolloin siirrytään kiinteisiin, koska laihtuminen poistaa elimistöstä myrkyllisiä aineita ja ne valitettavasti imeytyvät äidin maitoon... jotenkin näin se meni... Mä olin jäsen paikkareissa ja soittamalla sain ilmaiseks sen imetysajan ohjelappusen sieltä...

No tuo 10p täysimetyksellä, 5p jos saa jotain lisäruokaa on ainakin uuden Syö ja Nauti- rompun ohje.
Tässä vielä linkki siihen imetystukilistan juttuun laihdutuksesta ja niistä ympäristömyrkyistä. http://www.imetystukilista.net/faq/paino.php

Yhteistyössä