Pojat tappelevat koko ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Onko muilla vastaavaa? Pojat ovat 10- ja 6-v ja he tappelevat päivittäin, tunneittain, minuuteittain...Siis koko ajan ja joka asiasta saavat aikaan tappelun.
Heillä on yhteinen huone jonka käytöstä ja leluista on koko ajan riita, aivan mahdotonta :|

Miten olette ratkaisseet ongelman? Olisivatko omat huoneet ensiapu? Sitten tietty meidän vanhempien pitäsi muuttaa olkkariin :(
Menikö tämä ajan ( armeija- aikaan mennessä...) myötä ohi?

Tuttu kuvio, pojilla oli yhteinen huone aina viime vuoden loppuun asti, jolloin olivat 8- ja 11-vuotiaita. Ihan kaikesta riitelivät, ärsyttivät toisiaan kaiket päivät ja lopulta oli välit jo niin tulehtuneet ja äidin hermot lopussa, että aloimme etsimään uutta kotia. Olisi ollut muutenkin ajankohtaista perheen kasvun vuoksi, mutta poikien takia kiirehdittiin. Nyt on omat huoneet ja kaikki ollaan paljon tyytyväisempiä :)

Meillä on 3- ja 9- vuotiaat pojat. Vanhempi on kehitysvammainen ja n. 6 vuotiaan tasolla. Pojilla on omat huoneet.
Ja ne tappelee koko ajan ja jatkuvasti joka asiasta. Joskus harvoin voivat samassa tilassa olla tappelematta puolisen tuntia mutta ei kyllä sen pitempään. Noilla ei omista huoneista muuten oo hyötyä kuin se että illalla sängyissä ei tapella, voisin kuvitella että sänkyyn menon jälkeenkin ois melkoinen meteli jos noi samas huonees nukkuis.

Eli en osaa auttaa kun saman asian kans painitaan eikä oo ratkaisua keksitty. Meillekin olis kyllä kaikki vinkit tervetulleita, vaikka en usko oikeastaan että tuohon auttaa muu kuin aika. Eli loppuu siinä vaihees kun toinen muuttaa pois...

Meillä tappelee kyllä kaikki kolme keskenään sujuvasti, sukupuoleen katsomatta ja iät on 8,10 ja 4.
Tosin 10v ja 4v poika tappelee vähemmän keskenään kuin mitä 8v tyttö ja 4v poika.
Sanoisin että lasten luonen vaikuttaa siihen, meillä kaikilla omat huoneet mutta jostainsyystä yleensä kaikki leikkii tuolla 10v huoneessa, välillä tulee kränää kun 10veellä on uusia lego rakennussarjoja yms. ja hän ei halua että pienin 4v tulee sotkemaan ja hävittämään puolet osista.
Olen kyllä miettinyt että miten noi isolla ikäerolla varustetut jaksaa keskenään nahistella mutta myös leikkivät sujuvasti yhdessä vaikka ikäeroa noin paljon, tosin silloin leikit menee kyllä yleensä 4v ehdoilla.
Minulla ja siskollani ikäeroa myös 6v ja kyllä mä muistan kuinka sujuvasti tuossa iässä kiusasin siskoani ja viilasin linssiin minkä kerkesin.

Joo, on ollut. Teinitrio on tapellut enemmän kuin laki määrää ja järki sanelee.

Se vähenee radikaalisti, kun ensimmäinen muuttaa pois kotoa.

Itse olen ajatellut, että se on heidän tapansa halata ja paijata toisiaan.