pojat, onko ne aina tuollaisia? jotenkin hölmön oloisia?

  • Viestiketjun aloittaja neddie
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="v ieras";24056077]Tästä ketjusta jotenkin paistaa katkeruus tyttöjen vanhempia kohtaan...Ja kateus. Onhan se hyvä edes täällä yrittää pönkittää heikkoa itsetuntoaan ja päteä. Kyllä jotenkin säälittävältä tuntuu että haukutaan jompaa kumpaa sukupuolta, molemmat yhtä hyviä ja kumpaakin tarvitaan.[/QUOTE]

Onneksi mulla on molempia :)
 
"v ieras"
[QUOTE="vieras";24056079]Onneksi mulla on molempia :)[/QUOTE]

Pidätkö poikaasi parempana kuin tyttöäsi?Jos näin on, niin sääliksi käy.
Mut eiköhän tollaiset tunteet tule jostain omasta lapsuudesta, ei ole kelvannut äidille/isälle tyttärenä ja se juontaa taas isovanhemmillta jne...Kannattas päästä tuosta kierteestä jo eroon.
 
"jees"
Hyvin harva nauttii siitä toisten passamisesta ja sapuskaa siivoa jäljet -kierteestä. Mutta naiset sen on aina joutuneet tekemään.
Ja anopit yrittävät kierrättää samaa paskaa miniöilleen. Ja jotkut äidit tyttärilleen.
 
"vieras"
[QUOTE="v ieras";24056093]Pidätkö poikaasi parempana kuin tyttöäsi?Jos näin on, niin sääliksi käy.
Mut eiköhän tollaiset tunteet tule jostain omasta lapsuudesta, ei ole kelvannut äidille/isälle tyttärenä ja se juontaa taas isovanhemmillta jne...Kannattas päästä tuosta kierteestä jo eroon.[/QUOTE]

En, kaikki ovat parhaita. En pidä tyttöä poikia parempana myös, mutta jokainen on omanlaisensa.
 
"jees"
Kyllä meilläkin vaari oli aina kiva ja osteli tikkareita mulle lapsena ja jätskejä. Yksi kun loppui lähti ostaan toista. Mutta miehet on aina makoilleet jalat katossa kun on päästy pellolta. Naisilla ei työ loppunut. Sitä sapuskaa piti jo seuraavaa alkaa tehdä, juurta jne. Mummo ja äiti oli aina kireitä. Ja muut naiset.

Ja kun teollistumisen aika koitti, miehet tuli taas kotiin sohvalle makoilemaan ja katsomaan telkkaria. Naiset hoiti sapuskat ja siivoukset. Kyllä se katkeroittaa.

Mutta miks helkkarissa se pitää kostaa eteenpäin? eikö voi vaan laittaa pojatkin duuniin? alkaa vaatia samaa työpanosta ja vastuuta itsestä ja muista?
 
"vieras"
[QUOTE="jees";24056108]Kyllä meilläkin vaari oli aina kiva ja osteli tikkareita mulle lapsena ja jätskejä. Yksi kun loppui lähti ostaan toista. Mutta miehet on aina makoilleet jalat katossa kun on päästy pellolta. Naisilla ei työ loppunut. Sitä sapuskaa piti jo seuraavaa alkaa tehdä, juurta jne. Mummo ja äiti oli aina kireitä. Ja muut naiset.

Ja kun teollistumisen aika koitti, miehet tuli taas kotiin sohvalle makoilemaan ja katsomaan telkkaria. Naiset hoiti sapuskat ja siivoukset. Kyllä se katkeroittaa.

Mutta miks helkkarissa se pitää kostaa eteenpäin? eikö voi vaan laittaa pojatkin duuniin? alkaa vaatia samaa työpanosta ja vastuuta itsestä ja muista?[/QUOTE]

Meillä nuorin poika on innokkain siivoaja. Tyttö ja vanhempi poika taas tykkäävät laittaa ruokaa.
 
"mä"
[QUOTE="jees";24056108]
Mutta miks helkkarissa se pitää kostaa eteenpäin? eikö voi vaan laittaa pojatkin duuniin? alkaa vaatia samaa työpanosta ja vastuuta itsestä ja muista?[/QUOTE]

Mitä hemmetin kostamista se on, jos pidän poikaani ja sen leikkejä hienona asiana, josta olen ylpeä? Poikani (6v.) tappelujen ohessa myös tyhjentää tiskikonetta, laittaa pyykkejä kuivumaan, imuroi, hoitaa eläimet, pyyhkii pölyt, vie roskat ja paljon, paljon muuta. Monenko tyttö oikeasti tekee yhtä paljon saman ikäisenä? Ei yksikään, jonka tunnen! Saakeli, kun yritetään, että poikien pitäisi tehdä kaikki naisten työt, mutta yksikään likka ei tee mitään ns. miesten töistä "ettei vaan sotkeennu ja tule pikkupipiä". Palstallakin akat itkee kun ei osata iskuporaa käyttää tai auton jarrulevyjä vaihtaa ja heti perään nalkutetaan kun ukko ei tiskaa!
 
"vieras"
[QUOTE="mä";24056156]Mitä hemmetin kostamista se on, jos pidän poikaani ja sen leikkejä hienona asiana, josta olen ylpeä? Poikani (6v.) tappelujen ohessa myös tyhjentää tiskikonetta, laittaa pyykkejä kuivumaan, imuroi, hoitaa eläimet, pyyhkii pölyt, vie roskat ja paljon, paljon muuta. Monenko tyttö oikeasti tekee yhtä paljon saman ikäisenä? Ei yksikään, jonka tunnen! Saakeli, kun yritetään, että poikien pitäisi tehdä kaikki naisten työt, mutta yksikään likka ei tee mitään ns. miesten töistä "ettei vaan sotkeennu ja tule pikkupipiä". Palstallakin akat itkee kun ei osata iskuporaa käyttää tai auton jarrulevyjä vaihtaa ja heti perään nalkutetaan kun ukko ei tiskaa![/QUOTE]

Ei sun lapsesi oo erinomainen kuin omissa silmissäsi. Voin kuvitella miten karsea anoppi susta tulee... Säälittää pojat/miehet joiden taakkana on kauheat äidit jotka pilaa jopa niiden ihmissuhteet :x
 
"jees"
[QUOTE="mä";24056156]Mitä hemmetin kostamista se on, jos pidän poikaani ja sen leikkejä hienona asiana, josta olen ylpeä? Poikani (6v.) tappelujen ohessa myös tyhjentää tiskikonetta, laittaa pyykkejä kuivumaan, imuroi, hoitaa eläimet, pyyhkii pölyt, vie roskat ja paljon, paljon muuta. Monenko tyttö oikeasti tekee yhtä paljon saman ikäisenä? Ei yksikään, jonka tunnen! Saakeli, kun yritetään, että poikien pitäisi tehdä kaikki naisten työt, mutta yksikään likka ei tee mitään ns. miesten töistä "ettei vaan sotkeennu ja tule pikkupipiä". Palstallakin akat itkee kun ei osata iskuporaa käyttää tai auton jarrulevyjä vaihtaa ja heti perään nalkutetaan kun ukko ei tiskaa![/QUOTE]

Kyllä niitä tyttöjä kiinnostaa, vaan vanhemmat eivät tajua ottaa tyttöjä mukaan opettelemaan.
 
"jees"
[QUOTE="jees";24056240]Kyllä niitä tyttöjä kiinnostaa, vaan vanhemmat eivät tajua ottaa tyttöjä mukaan opettelemaan.[/QUOTE]

ja sitä jarrulevyä ei moni mieskään osaa nykyään vaihtaa. Aika harva itse korjaa autonsa tai tekee talonsa. Valmispakettien määrä kasvaa.
Mutta sitä sapuskaa syödään 5 kertaa päivässä. Joten eri asia.
 
"jees"
[QUOTE="vieras";24056228]Ei sun lapsesi oo erinomainen kuin omissa silmissäsi. Voin kuvitella miten karsea anoppi susta tulee... Säälittää pojat/miehet joiden taakkana on kauheat äidit jotka pilaa jopa niiden ihmissuhteet :x[/QUOTE]

Näin. Äidin mielestä hänellä on maailman 7. ihme kattonsa alla ja se nainen on lähtökohtaisesti huono ja tyhmä ja osaamaton.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";24056228]Ei sun lapsesi oo erinomainen kuin omissa silmissäsi. Voin kuvitella miten karsea anoppi susta tulee... Säälittää pojat/miehet joiden taakkana on kauheat äidit jotka pilaa jopa niiden ihmissuhteet :x[/QUOTE]

Kolahtipas suhun kovasti. Kyllä sunkin lapses oppis, jos antaisit sille mahdollisuuden. Ei tarttis olla ihan noin kateellinen. Ja kyllä lapseni taidot ikäisekseen ovat varsin erinomaisia (ja siksi en yhtään ihmettele vaikka närkästyitkin niistä).

Toivon suuresti, ettei poikani tule ottamaan puolisokseen mitään laiskaa ja uusavutonta likkaa. Silloin minusta todellakin tulisi "karsea anoppi" kun en ketään passaamaan rupia.
 
"mä"
[QUOTE="jees";24056240]Kyllä niitä tyttöjä kiinnostaa, vaan vanhemmat eivät tajua ottaa tyttöjä mukaan opettelemaan.[/QUOTE]

Näinpä. Mutta kun akat ei tajua, että ne lapset mielellään opettelis vaikka mitä ja jopa oppivatkin nopeasti. Olishan se kauheaa, jos lapset osais jotain muutakin tehdä kuin kitistä, ei vois mammat enää marttyyreinä elellä ja itseään palvoa.

Ensin haukutaan toisia äitejä siitä, ettei pojat tee mitään. Sitten kun tekee niin sitten haukutaan vielä pahemmin siitä kun tekevät.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";24056273]Kolahtipas suhun kovasti. Kyllä sunkin lapses oppis, jos antaisit sille mahdollisuuden. Ei tarttis olla ihan noin kateellinen. Ja kyllä lapseni taidot ikäisekseen ovat varsin erinomaisia (ja siksi en yhtään ihmettele vaikka närkästyitkin niistä).

Toivon suuresti, ettei poikani tule ottamaan puolisokseen mitään laiskaa ja uusavutonta likkaa. Silloin minusta todellakin tulisi "karsea anoppi" kun en ketään passaamaan rupia.[/QUOTE]

Sorry, mutta ei kolahtanut. Noi sun luettelemat jutut on ihan perusasioita, ei mitenkään ihmeellistä ja kohahduttavaa.

Ja mitäs sinä enää siinä vaiheessa poikasi elämään puutut kun se rakkaansa valitsee?Eihän sun tarvi niitä passaamassa olla, ja tuskin sinua edes kaipaavat seuraansa vai meinaatko että ottavat sut kotiinsa asumaan :LOL:
 
"mä"
[QUOTE="vieras";24056296]Sorry, mutta ei kolahtanut. Noi sun luettelemat jutut on ihan perusasioita, ei mitenkään ihmeellistä ja kohahduttavaa.

Ja mitäs sinä enää siinä vaiheessa poikasi elämään puutut kun se rakkaansa valitsee?Eihän sun tarvi niitä passaamassa olla, ja tuskin sinua edes kaipaavat seuraansa vai meinaatko että ottavat sut kotiinsa asumaan :LOL:[/QUOTE]

Justihisa sä kirjotit, että musta tulee karsea anoppi. Koitas nyt päättää. Jos se miniä ei kitise mun nilkoissani niin miten mä sillon voisin olla se karsea anoppi?

Ja ei todellakaan nykypäivänä ole enää mitään perusjuttuja. Ei näytä 20v. nuoretkaan osaavan nykypäivänä edes valkopyykkiä pestä, oli kyseessä sitten poika tai tyttö. Ja juurihan tuolla aiemmin valitettiin, ettei pojat tee mitään ja miehetkin vaan makaa sohvalla kun akat tekee ruuat ja paapoo mennen tullen. Eikö se olekaan niin? Kyllä ny menee niin ristiin nuo teidän jutut... Teet niin tai näin niin aina tarttee jotain olla kitisemäs.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";24056344]Justihisa sä kirjotit, että musta tulee karsea anoppi. Koitas nyt päättää. Jos se miniä ei kitise mun nilkoissani niin miten mä sillon voisin olla se karsea anoppi?

Ja ei todellakaan nykypäivänä ole enää mitään perusjuttuja. Ei näytä 20v. nuoretkaan osaavan nykypäivänä edes valkopyykkiä pestä, oli kyseessä sitten poika tai tyttö. Ja juurihan tuolla aiemmin valitettiin, ettei pojat tee mitään ja miehetkin vaan makaa sohvalla kun akat tekee ruuat ja paapoo mennen tullen. Eikö se olekaan niin? Kyllä ny menee niin ristiin nuo teidän jutut... Teet niin tai näin niin aina tarttee jotain olla kitisemäs.[/QUOTE]

Sulla on näköjään päässä muutakin vikaa kuin luetunymmärtäminen=)
 
"mä"
[QUOTE="vieras";24056350]Sulla on näköjään päässä muutakin vikaa kuin luetunymmärtäminen=)[/QUOTE]

Voi olla, mutta sieltä löytyy sentäs taito olla menemättä henkilökohtaisuuksiin, jos huomaan olevani umpikujassa ja väärässä.
 
"vieras"
[QUOTE="mä";24056361]Voi olla, mutta sieltä löytyy sentäs taito olla menemättä henkilökohtaisuuksiin, jos huomaan olevani umpikujassa ja väärässä.[/QUOTE]

Katos peiliin, sieltä näet ihmisen joka on ollut todella väärässä. Mutta joo, en jaksa tuhlata enempää aikaani vajaamielisten kanssa vänkäämiseen.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";24056378]Katos peiliin, sieltä näet ihmisen joka on ollut todella väärässä. Mutta joo, en jaksa tuhlata enempää aikaani vajaamielisten kanssa vänkäämiseen.[/QUOTE]

=)
 
Peesi. Mikä siinä on että pitää aina naisia vähätellä ja mollata? Ei niitä tarvitse miesten ylikään nostaa, ja kyllä monesti ärsyttääkin "akkamaiset" jutut, mutta tällainen jatkuva marina siitä kun "naisista ei ole mihinkään ja naisten hommat ei ole mitään kun miehet ne on niin jämyjä" on kyllä turhaakin turhempaa.
Tuossa taisi vain kommentoija puolustella miehiä aikaisemman kommentin dissaukselta. Eli ei haukkunut naisia maan rakoon. Totesi vain niinkuin asia hyvin pitkälle on; jos äiti on lasten kanssa kotona niin YLEENSÄ se isä käy silloin tienaamassa perheelleen rahaa töissä. Onko toi nyt kovinkin valheellinen tieto?
Minusta ikävää eräissä naisissa (en yleistä) on nostaa heti niskakarvat pystyyn ja sähistä jos tulee pienikin kritiikki, ihan totuudenmukainenkin. Jos ei kestä ottaa palautetta vastaan niin olisi peiliin katsomisen paikka. Kehut kyllä otetaan avosylin vastaan mutta rakentavaa palautetta taas ei, siis yleisesti, en nyt tarkoita vain tätä ketjua. Eihän ihminen kehuista kehity vaan jatkaa tuolloin toimintaansa ihan samalla tavalla. Rakentavasta palautteesta taas voi vain kehittyä ja ottaa opikseen.
 
[QUOTE="v ieras";24056077]Tästä ketjusta jotenkin paistaa katkeruus tyttöjen vanhempia kohtaan...Ja kateus. Onhan se hyvä edes täällä yrittää pönkittää heikkoa itsetuntoaan ja päteä. Kyllä jotenkin säälittävältä tuntuu että haukutaan jompaa kumpaa sukupuolta, molemmat yhtä hyviä ja kumpaakin tarvitaan.[/QUOTE]

Minusta tuosta aloituksesta kyllä paistaa nyt joku ihan muu kuin katkeruus tyttöjä kohtaan! Vai mitä tossa nyt lukikaan? "Pojat, onko ne aina tuollaisia? Jotenkin hölmön oloisia" Jos ei ymmärretä erilaisuutta, ei ymmärretä juuri mitään. Se jos nainen/tyttö ei ymmärrä painia ja puihin kiipeilyjä, ei tee niistä yhtään hölmöjä. Minusta moni tyttö saisi ottaa pojista mallia siinä asiassa että pojilla on sitä hauskempaa mitä enemmän on kavereita koolla. Kuinka moni tyttö leikkii isossa tyttöporukassa? Eipä kovinkaan moni, aina ollaan sen bestiksen kanssa eikä kolmas pyörä mahdu ikinä mukaan. Ja äidit sitten vielä puolustelevat tätä piirrettä "Se on noilla tytöillä aina tommosta, kolmas pyörä on aina liikaa!" Että kiertoon ja jatkoon vaan noinkin typerä tapa oikein äidin siunauksella!
 
[QUOTE="v ieras";24056093]Pidätkö poikaasi parempana kuin tyttöäsi?Jos näin on, niin sääliksi käy.
Mut eiköhän tollaiset tunteet tule jostain omasta lapsuudesta, ei ole kelvannut äidille/isälle tyttärenä ja se juontaa taas isovanhemmillta jne...Kannattas päästä tuosta kierteestä jo eroon.[/QUOTE]

Ja taas oikein logiikka pelaa kun joku sanoo "onneksi mulla on molempia!" Minäkin olen tyytyväinen että mulla on sekä poika että tyttö. Ja tiedätkö mitä, en pidä kumpaakaan parempana vaan rakastan heitä molempia ihan yhtä paljon! Kummallakin on ihanat piirteensä ja he ovat kuin yö ja päivä. Mutta kumpaakaan syrjimättä tai kumpaakaan jalustalle nostamatta elämme onnellisena koko perhe.
 
[QUOTE="jees";24056101]Hyvin harva nauttii siitä toisten passamisesta ja sapuskaa siivoa jäljet -kierteestä. Mutta naiset sen on aina joutuneet tekemään.
Ja anopit yrittävät kierrättää samaa paskaa miniöilleen. Ja jotkut äidit tyttärilleen.[/QUOTE]

En minä ainakaan mikään kotiorja ole. Mulla on suu millä sanoa ja osaan kyllä opettaa myös pojalleni kotitöitä. Ei kukaan pakota olemaan nyrkin ja hellan välissä. Mua on aina huvittanut myös naisvaltaisten alojen palkkakuopat. Aiemmin kun tein sijaisuuksia päiväkodissa kuuntelin tiettyjen hoitajien marmatusta huonosta palkastaan. Mutta sinne kahvipöytään ne marmatukset taitaa jäädä ikuisiksi ajoiksi. Miettikää nyt esim päiväkodin henkilökuntaa mikä lakkoase heillä olisi käsissään!!! Päiväkodit kiinni ja koko Suomi pysähtyisi kun minkäänalan ihmiset eivät voisi viedä lapsiaan hoitoon. Mutta ei, mieluummin nuristaan siellä kahvipöydässä ja tapetaan se viimeinenkin kiva aikuisten hetki jonka voisi nauttia kahvia hörppien esim ihan kivoja jutellen. Että semmosta, kohta varmaan lentää kuraa niskaan mutta tulkoon :)
 

Yhteistyössä