Pojat ON poikia :DD

v
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
ehkäpä se ongelma onkin siinä että osa vanhemmista pitää näitä juttuja niin pirun huvittavina että ei korjaa lapsen kielenkäyttöä? Näin niitä sammakoita ei opittaisi päivähoidostakaan? =)
Ihan oikeasti pieni lapsi ei edes ymmärrä mistä puhuu. Mieluumin antaa olla kun järjestää asiasta show, lapsi unohtaa kyllä.
 
Äiti
Siis tuskin lapsi tajusi vertaavansa mitään ihmeellistä asiaa :eek: Hänelle rinnat on luonnollinen juttu eikä tiedä että niitä pitäisi salailla tai hävetä.
Ja lapsen mielestä usein on niin että "mitä suurempi sen parempi".
Jos kysyt lapselta että kumman kakkupalan ottaa, pienemmän vai suuremman niin ottaa suuremman.
Jos lapsi saa päättää kaivaako pienellä vai suurella lapiolla niin valitsee sen isomman lapion.
Jos lapsi vertaa itseään kaveriin niin kertoo miten hän itse on isompi kuin kaveri.
 
Meillä
kolmevuotias isoveli huuteli: "Täällä ois kahvitarjous ihmiselle!"
Kun pikkusisko 1 v. pyrki kahville niin veli hätääntyi: " Ei Liisi ei saa!"
Äiti huomautti, että onhan pikkusiskokin ihminen, johon poika tokaisi:
" Ei Liisi ei oo ihminen, Liisi on tyttö!"
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
ehkäpä se ongelma onkin siinä että osa vanhemmista pitää näitä juttuja niin pirun huvittavina että ei korjaa lapsen kielenkäyttöä? Näin niitä sammakoita ei opittaisi päivähoidostakaan? =)
niin. paino nytten sanalla OSA vanhemmista... mutta ymmärtääkseni ap korjas poikansa käsityksiä ja mie oisin tehny samoin.

mutta ei tuommosesta mitään saarnaa piä ruveta antamaan vaan asiallisesti sanoa.

heh, tämä ketju ois niiiiin mehukas linkitettävä joillekki telaketjufemakoille :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis tuskin lapsi tajusi vertaavansa mitään ihmeellistä asiaa :eek: Hänelle rinnat on luonnollinen juttu eikä tiedä että niitä pitäisi salailla tai hävetä.
Ja lapsen mielestä usein on niin että "mitä suurempi sen parempi".
Jos kysyt lapselta että kumman kakkupalan ottaa, pienemmän vai suuremman niin ottaa suuremman.
Jos lapsi saa päättää kaivaako pienellä vai suurella lapiolla niin valitsee sen isomman lapion.
Jos lapsi vertaa itseään kaveriin niin kertoo miten hän itse on isompi kuin kaveri.
:flower: juuri näin.

mie en ainakaan halua kasvattaa omaa tyttöäni elämään pelossa siittä että mitä saa ja mitä ei saa sanoa. haluan että lapseni oppii sen että kaikesta voi kotona puhua, aivan kaikesta. ja jos mie veän paskaraivarit tuommosesta niin mie pahoin pelekään olevani oikiassa jos väitän että siinä vaiheessa mie teen pahimman mahollisen virheen ja huomaan lapseni puhuvan mieluummin jollekulle muulle ku miulle.

maalaisjärkeä saa ja PITÄÄ käyttää. eikä kannate sitä seedanan tasa-arvo-feministihöpötystä tunkea pienelle lapselle joka ei vielä ymmärrä sukupuolten eroista muutaku sen että äitillä on tissit ja isillä pippeli! :kieh:

 
m
Sille voi kuulkaa ihmettelijät olla ihan niinkin luonnollinen selitys, että lapsen mielestä isommat tissit on kivemmat koska ne on pehmeämmät. Ja totta kai jokainen lapsi tykkää eniten juuri äidistään, eikä kummitädistä ja ehkä se oli se lapsen silmään merkittävin ero äidissä ja kummitädissä.

Ei ne tissit ole lapsille mikään seksuaalinen juttu, varsinkaan tuon ikäisille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
ehkäpä se ongelma onkin siinä että osa vanhemmista pitää näitä juttuja niin pirun huvittavina että ei korjaa lapsen kielenkäyttöä? Näin niitä sammakoita ei opittaisi päivähoidostakaan? =)
Et voi suojella lapsen korvia kaikelta.. kyllä sun kannattais vähä rennommin ottaa asian suhteen.
Mun kaverin sisko kerran sano että hän on homo:D oli kuullu veljeltään ja sen kavereilta, hänellä oli monesti varsin "vauhdikkaat"jutut kun voi uskoa mitä murrosikäiset pojat puhuu ja tietysti pienempi kuuli vaikkei pojat tahallan sen kuulen puhunu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
En mä tunne ylemmyyttä. Jotenkin vaan en pidä ajatuksesta että teki ne poikalapset mitä vaan niin se kuitataan tolla pojat on poikia.

Mistä ne oppii naisia kunnioittamaan jos kolme vuotiaalle on selvät sävelet niin tisseissä kun ajoasioissakin? :D
Ei niin pieni ymmärrä sitä noin miten me aikuiset!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
En mä tunne ylemmyyttä. Jotenkin vaan en pidä ajatuksesta että teki ne poikalapset mitä vaan niin se kuitataan tolla pojat on poikia.

Mistä ne oppii naisia kunnioittamaan jos kolme vuotiaalle on selvät sävelet niin tisseissä kun ajoasioissakin? :D
Mitenköhän mun 3v:lle käy näiden asioiden suhteen? Tyttö kyseessä. Kun ny on kerran kiinnittänyt huomiota erilaisuuksiin? esim onko kenellä isot vai pienet tissit.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
En mä tunne ylemmyyttä. Jotenkin vaan en pidä ajatuksesta että teki ne poikalapset mitä vaan niin se kuitataan tolla pojat on poikia.

Mistä ne oppii naisia kunnioittamaan jos kolme vuotiaalle on selvät sävelet niin tisseissä kun ajoasioissakin? :D
Ei niin pieni ymmärrä sitä noin miten me aikuiset!!
No ei todellakaan, jotain on äidin korvien välissä pielessä jos kuvittelee että lapsi ajattelee tisseistä samalla tavalla kuin aikuinen. Puhumattakaan sukupuolielimistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
En mä tunne ylemmyyttä. Jotenkin vaan en pidä ajatuksesta että teki ne poikalapset mitä vaan niin se kuitataan tolla pojat on poikia.

Mistä ne oppii naisia kunnioittamaan jos kolme vuotiaalle on selvät sävelet niin tisseissä kun ajoasioissakin? :D
Voi jessus sentään :D.

Mähän olen NIMENOMAAN sanonut täällä aina, että mun mielstä ihmisiä ei saa erotella sukupuolen mukaan. Siksi meillä pojalla on nukkeja, keittiötarvikkeita leluina ym., häntä ei pueta sinisiin ja mustiin örkkivaatteisiin, pojalla ei ole eikä tule olemaan erityisvapauksia siivoamisesta ym. kotitöistä, meillä ei opeteta että on miesten ja naisten töitä - edes ulkonäköasioissa hän ei saa ns. stereotyyppisiä malleja sukupuolirooleista.

Juuri tämän takia - siis että meillä ollaan varmasti keskimääräistä tarkempia tasa-arvoasioissa - tuo pojan lohkaisu olikin niin hauska. Ja juuri siksi otsikoin aloitukseni niin kuin otsikoin. Koska itse en koskaan OIKEASTI kuittaisi asioita tuolla kliseisellä lohkaisulla.
 
Eiköhän joka ainoa lapset huomaa väkisinkin sukupuolten väliset erot, mutta eikai niitä nyt ole tarkoitus kailotellakaan?

Enkä mä herra jumala ole lapsiani pelotellut yhtään millään, eipä ole ikinä tarvinnut edes ajatella asiaa!

Kuten sanoin, ei olla tehty tollasista asioista sen ihmeempää numeroa, niin ei ne niitä pitkin kyliä huutelekkaan.

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis tuskin lapsi tajusi vertaavansa mitään ihmeellistä asiaa :eek: Hänelle rinnat on luonnollinen juttu eikä tiedä että niitä pitäisi salailla tai hävetä.
Ja lapsen mielestä usein on niin että "mitä suurempi sen parempi".
Jos kysyt lapselta että kumman kakkupalan ottaa, pienemmän vai suuremman niin ottaa suuremman.
Jos lapsi saa päättää kaivaako pienellä vai suurella lapiolla niin valitsee sen isomman lapion.
Jos lapsi vertaa itseään kaveriin niin kertoo miten hän itse on isompi kuin kaveri.
:flower: juuri näin.

mie en ainakaan halua kasvattaa omaa tyttöäni elämään pelossa siittä että mitä saa ja mitä ei saa sanoa. haluan että lapseni oppii sen että kaikesta voi kotona puhua, aivan kaikesta. ja jos mie veän paskaraivarit tuommosesta niin mie pahoin pelekään olevani oikiassa jos väitän että siinä vaiheessa mie teen pahimman mahollisen virheen ja huomaan lapseni puhuvan mieluummin jollekulle muulle ku miulle.

maalaisjärkeä saa ja PITÄÄ käyttää. eikä kannate sitä seedanan tasa-arvo-feministihöpötystä tunkea pienelle lapselle joka ei vielä ymmärrä sukupuolten eroista muutaku sen että äitillä on tissit ja isillä pippeli! :kieh:
Enkä todellakaan ole mikään feministi :D
 
poika itsekin
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Herra 3v10kk loihe aamulla lausumaan:

"Äiti, tiiätkö miks mä rakastan sua enemmän kuin kummitätiä?"
"No?"
"Koska sulla on isommat tissit."


Just just. Juuri näin. Tällaista naiskuvaa minä yritänkin pojalleni opettaa, että vain tissien koolla on merkitystä.
Tuo on sinun syytäsi, koska olet moiset tissit kasvattanut.
 
c
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
En mä tunne ylemmyyttä. Jotenkin vaan en pidä ajatuksesta että teki ne poikalapset mitä vaan niin se kuitataan tolla pojat on poikia.

Mistä ne oppii naisia kunnioittamaan jos kolme vuotiaalle on selvät sävelet niin tisseissä kun ajoasioissakin? :D
Voi jessus sentään :D.

Mähän olen NIMENOMAAN sanonut täällä aina, että mun mielstä ihmisiä ei saa erotella sukupuolen mukaan. Siksi meillä pojalla on nukkeja, keittiötarvikkeita leluina ym., häntä ei pueta sinisiin ja mustiin örkkivaatteisiin, pojalla ei ole eikä tule olemaan erityisvapauksia siivoamisesta ym. kotitöistä, meillä ei opeteta että on miesten ja naisten töitä - edes ulkonäköasioissa hän ei saa ns. stereotyyppisiä malleja sukupuolirooleista.

Juuri tämän takia - siis että meillä ollaan varmasti keskimääräistä tarkempia tasa-arvoasioissa - tuo pojan lohkaisu olikin niin hauska. Ja juuri siksi otsikoin aloitukseni niin kuin otsikoin. Koska itse en koskaan OIKEASTI kuittaisi asioita tuolla kliseisellä lohkaisulla.
Ei tuo minustakaan liity mihinkään tasa-arvoon. Aika kaukaa haettu, on ihmeelliset lapset jos ei ikinä mitään tollaista sanois..Meillä on kyllä käyty tissi ja pippeli jutut tyttöjen ja poikien kans läpi. Hyviä lapsia on kasvanu.
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Eiköhän joka ainoa lapset huomaa väkisinkin sukupuolten väliset erot, mutta eikai niitä nyt ole tarkoitus kailotellakaan?

Enkä mä herra jumala ole lapsiani pelotellut yhtään millään, eipä ole ikinä tarvinnut edes ajatella asiaa!

Kuten sanoin, ei olla tehty tollasista asioista sen ihmeempää numeroa, niin ei ne niitä pitkin kyliä huutelekkaan.

=)
Eikö sinusta kolme vuotias saa verrata kun naapurin sedällä on suurempi auto kuin omalla isällä? Entä kun isällä onkin isompi pippeli kuin pojalla itsellään? Entä kun äidin rinnat on isot mutta tytön omat samanlaiset littanat kuin isällä? Saako lapsesi yleensäkään verrata asioita? Tuskin tässäkään tapauksessa asiasta oli tehty numeroa. Poika vain oli huomannut että tissit on toisella isommat kuin toisella. Samalla tavalla lapsi vertaa kengän kokoa tai sitä että pikkusisko/veli on pienempi kuin hän itse.

En ole ennenkään ymmärtänyt näitä sinun juttujasi. Aina vaan vähemmän nykyään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Eiköhän joka ainoa lapset huomaa väkisinkin sukupuolten väliset erot, mutta eikai niitä nyt ole tarkoitus kailotellakaan?

Enkä mä herra jumala ole lapsiani pelotellut yhtään millään, eipä ole ikinä tarvinnut edes ajatella asiaa!

Kuten sanoin, ei olla tehty tollasista asioista sen ihmeempää numeroa, niin ei ne niitä pitkin kyliä huutelekkaan.

=)
Siis mitä sä nyt yrität vakuuttaa - ja kenelle?

Pienellä lapsella ei ole aavistustakaan siitä, että rinnoissa ja pippelissä on jotakin seksuaalista - tai jos onkin, niin sillä ei ole käsitystä siitä, että kaikki seksuaalisuuteen viittavakin on tabuja nyky-yhteiskunnassa.

Luitko sä ollenkaan tuota mun teoriaani siitä, mistä tämä kommentti on saanut alkunsa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika itsekin:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Herra 3v10kk loihe aamulla lausumaan:

"Äiti, tiiätkö miks mä rakastan sua enemmän kuin kummitätiä?"
"No?"
"Koska sulla on isommat tissit."


Just just. Juuri näin. Tällaista naiskuvaa minä yritänkin pojalleni opettaa, että vain tissien koolla on merkitystä.
Tuo on sinun syytäsi, koska olet moiset tissit kasvattanut.

:LOL: :LOL: :LOL: Juu, pitäisköhän mun leikata ne pois? Vai kustantaa kaikille lähipiirin naisille silikonit, et oltais tisseiltämme samankokoisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Eiköhän joka ainoa lapset huomaa väkisinkin sukupuolten väliset erot, mutta eikai niitä nyt ole tarkoitus kailotellakaan?

Enkä mä herra jumala ole lapsiani pelotellut yhtään millään, eipä ole ikinä tarvinnut edes ajatella asiaa!

Kuten sanoin, ei olla tehty tollasista asioista sen ihmeempää numeroa, niin ei ne niitä pitkin kyliä huutelekkaan.

=)
:LOL: :LOL: :LOL: :D

mie luulen että tämä on siulle paljon ongelmallisempi asia tämä sukupuolten eroavaisuus ku esim. kasvaville lapsille :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Eiköhän joka ainoa lapset huomaa väkisinkin sukupuolten väliset erot, mutta eikai niitä nyt ole tarkoitus kailotellakaan?

Enkä mä herra jumala ole lapsiani pelotellut yhtään millään, eipä ole ikinä tarvinnut edes ajatella asiaa!

Kuten sanoin, ei olla tehty tollasista asioista sen ihmeempää numeroa, niin ei ne niitä pitkin kyliä huutelekkaan.

=)
Eikö sinusta kolme vuotias saa verrata kun naapurin sedällä on suurempi auto kuin omalla isällä? Entä kun isällä onkin isompi pippeli kuin pojalla itsellään? Entä kun äidin rinnat on isot mutta tytön omat samanlaiset littanat kuin isällä? Saako lapsesi yleensäkään verrata asioita? Tuskin tässäkään tapauksessa asiasta oli tehty numeroa. Poika vain oli huomannut että tissit on toisella isommat kuin toisella. Samalla tavalla lapsi vertaa kengän kokoa tai sitä että pikkusisko/veli on pienempi kuin hän itse.

En ole ennenkään ymmärtänyt näitä sinun juttujasi. Aina vaan vähemmän nykyään.
Tai että henkilöauto auto on pienempi kuin rekka, ihan sama asia lapselle kuin naapurin tädin tissit on isommat kuin äitin.. lapsi oppii ja kasvaa, kertoo normaalista kehityksestä että lapsi huomio ympäristöään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Eiköhän joka ainoa lapset huomaa väkisinkin sukupuolten väliset erot, mutta eikai niitä nyt ole tarkoitus kailotellakaan?

Enkä mä herra jumala ole lapsiani pelotellut yhtään millään, eipä ole ikinä tarvinnut edes ajatella asiaa!

Kuten sanoin, ei olla tehty tollasista asioista sen ihmeempää numeroa, niin ei ne niitä pitkin kyliä huutelekkaan.

=)
Siis mitä sä nyt yrität vakuuttaa - ja kenelle?

Pienellä lapsella ei ole aavistustakaan siitä, että rinnoissa ja pippelissä on jotakin seksuaalista - tai jos onkin, niin sillä ei ole käsitystä siitä, että kaikki seksuaalisuuteen viittavakin on tabuja nyky-yhteiskunnassa.

Luitko sä ollenkaan tuota mun teoriaani siitä, mistä tämä kommentti on saanut alkunsa?


Luin teorian ja ymmärsin lapsen kommentin. myös muut jätti omia "hauskoja" kommenttejaan sen jälkeen.

Se on ihan sama ymmärtääkö se lapsi sen mitä sanoo vaiko ei, kun lauseen kuuleva aikuinen sen ymmärtää.

Jotkut ihmiset ihan oikeasti kiusaantuu tissi/nakki linjasta.

Jos sun nelivuotias tulee uimahalliin naisten puolelle kommentoimaan tissien kokoja niin voin kuule veikata että aikas monta vihaista katsetta saa lapsonen.
 
nn
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Eiköhän joka ainoa lapset huomaa väkisinkin sukupuolten väliset erot, mutta eikai niitä nyt ole tarkoitus kailotellakaan?

Enkä mä herra jumala ole lapsiani pelotellut yhtään millään, eipä ole ikinä tarvinnut edes ajatella asiaa!

Kuten sanoin, ei olla tehty tollasista asioista sen ihmeempää numeroa, niin ei ne niitä pitkin kyliä huutelekkaan.

=)
Siis mitä sä nyt yrität vakuuttaa - ja kenelle?

Pienellä lapsella ei ole aavistustakaan siitä, että rinnoissa ja pippelissä on jotakin seksuaalista - tai jos onkin, niin sillä ei ole käsitystä siitä, että kaikki seksuaalisuuteen viittavakin on tabuja nyky-yhteiskunnassa.

Luitko sä ollenkaan tuota mun teoriaani siitä, mistä tämä kommentti on saanut alkunsa?


Luin teorian ja ymmärsin lapsen kommentin. myös muut jätti omia "hauskoja" kommenttejaan sen jälkeen.

Se on ihan sama ymmärtääkö se lapsi sen mitä sanoo vaiko ei, kun lauseen kuuleva aikuinen sen ymmärtää.

Jotkut ihmiset ihan oikeasti kiusaantuu tissi/nakki linjasta.

Jos sun nelivuotias tulee uimahalliin naisten puolelle kommentoimaan tissien kokoja niin voin kuule veikata että aikas monta vihaista katsetta saa lapsonen.
Olet oikeasti aika hauska ihminen, monesti pitää miettiä oletko tosissas vai et.. jotenki maalaisjärki hukassa..
 

Yhteistyössä