Pojat ja nuoret miehet ovat lähteneet vastaiskuun woketusta ja aakkostelua kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esson satukirjan mukaan on
Eka äijä nai kylkiluunsa kanssa ja ne sai lapsia ja veljet ja sisaret nai toisiaan, sitten serkut serkkujaan jne jne
En kyllä kehtais syytellä elukoita sukurutsareiks jos asia on noin.🤭

En kyllä kehtais syytellä elukoita sukurutsareiks jos asia on noin.🤭
Sitä en tiedä mistä Kain ja poikansa saivat vaimon, mutta Mooseksen laissa sukurutsa on ankarasti kielletty. Olikohan ympäröivissä kulttuureissa, ei välttämättä?

UT:ssakin Paavali mäkätti kun joku alkuseurakuntalainen seukkas äitipuolensa kanssa.

Halutko sä riisuutua ja käydä suihkussa henkilöiden kanssa jotka haluavat työntää *eniksen sun peräaukkoon?
Kuten totesin, niin kukaan ei halua työntää penistään peräaukkooni. Siinä mielessä kysymys on täysin turha. Mutta jos tehdään sellainen oletus, että olisi ihmisiä, jotka haluavat työntää peniksen peräaukkooni ja samaan aikaan minulla olisi tarve käydä suihkussa vaikkapa punttisalin jälkeen, ja vielä asetetaan taustaoletukseksi, että suihkussa käyminen tapahtuisi väistämättä näiden ihmisten kanssa, jotka haluavat työntää peniksensä peräaukkooni, niin vastaus on kyllä. Tarve käydä suihkussa olisi suurempi kuin sen ihmetteleminen, että joku haluaa työntää peniksensä peräaukkooni. Näin ollen riisuisin ja kävisin suihkussa niiden ihmisten kanssa, jotka haluavat työntää peniksensä peräaukkooni.

Sinä ilmeisesti mieluummin jätät käymättä suihkussa ja puet puhtaat vaatteet hikiselle iholle? Vai oliko niin, että et ylipäätään vaihda vaatteita muualla kuin omassa makuuhuoneessasi verhot kiinni?

• Haha
Reactions: Lispetti
Mäntit ja hintit, molemmat saaneet ihan liikaa huomiota ja jalansijaa.

Meidän tulisi alkaa kasvattamaan poikia paremmin! Ja meidän tulisi antaa poikien olla poikia!

Andrew on onnistunut nostattamaan keskustelua muun muassa nuorten miesten löysyydestä ja huonosta itsekunnioituksesta, tämä on hyvä asia.
Ei pidä siis heittää lasta pesuveden mukana.

Juu, toki Andrew ragebaittaa ja häntä syytellään kaikesta, mutta on siellä paljon hyvääkin.
Kukas muu poikia puolustaa? Jordan Peterson…. ullatus, hänetkin on leimattu seksistiseksi/sovinistiksi ja misogyyniksi. Ja voi video kuinka hänen uransakin yritettiin tuhota, koska hän toi rohkeasti esiin naisten ja miesten eroja.

Olen itse täysin samaa mieltä siitä, että pojat eivät oikein saa olla poikia ja useita heille oleellisia asioita suitsitaan pois ja tuomitaan. Ihan yleisesti olen sitä mieltä, että meidän nuorissa on aivan liikaa löysää (niin henkisesti kuin fyysisesti) ja vetelää sakkia.

Olen hämmentynyt miten moni vanhempi ei ole huolissaan siitä, ettei heidän teini- ikäiset poikansa pysty vetämään ainuttakaan leukaa, punnertamaan tai pääse edes kyykkyyn. Saati sitten se henkinen kyvyttömyys sietää pettymyksiä tai olla aloitteellinen.

Itse en laittaisi Jordan Petersonia samaan kategoriaan Taten kanssa. Peterson on vasin ajatteleva ja kyvykäs mies. Kaikki hänen sanomisensa ei ihmsiä miellytä ja sen jälkeen ollaan valmiita leimaamaan ihan millä tahansa, jotta saadaan ihminen mustamaalattua. Tatella on varmasti myös joitakin relevantteja pointteja jutuissaan, mutta pääosin hän hyödyntää rahallisesti heikkoa materiaalia ja pyrkii nostamaan näiden harhaista itsetuntoa väheksymällä naisia.

• Tykkää
Itse en laittaisi Jordan Petersonia samaan kategoriaan Taten kanssa. Peterson on vasin ajatteleva ja kyvykäs mies.
Jo pelkästään se, että toinen on psykiatri ja professori ja toinen on portsari ja parittaja. Tate on kyllä siinä lahjakas, että on osannut luoda nahkansa, ja mediakin kohtelee häntä lähtökohtaisesti jonain someinfluensserina. Mutta eivät ne influensseritkaan toimi tyhjiössä. Vaikka kummallakin on sama toiminta-alusta ja kumpikin juttelee yleisölle kameran välityksellä, niin eivät he ole sama asia.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Jo pelkästään se, että toinen on psykiatri ja professori ja toinen on portsari ja parittaja. Tate on kyllä siinä lahjakas, että on osannut luoda nahkansa, ja mediakin kohtelee häntä lähtökohtaisesti jonain someinfluensserina. Mutta eivät ne influensseritkaan toimi tyhjiössä. Vaikka kummallakin on sama toiminta-alusta ja kumpikin juttelee yleisölle kameran välityksellä, niin eivät he ole sama asia.
Samaa asiaa kertovat mutta eri paketissa. Andrew ragebaittaa - Jordan ei.

Puhu suomea, ärsyttää nuo lainasanat.

Mutta et tietenkään voi käyttää sanaa "vihapuhe"
Ragebaittaaminen on huomionhakuista ulosantia missä provosoidaan ihmiset kommentoimaan. Kirjoittajan ulosanti on negatiivisia tunteita herättävä.

Jos esim haluaa todella laajan yleisön niin ragebaittaa.

Minäkin teen sitä välillä omaks ilokseni ja onhan se hauska katsella kun ihmiset eivät pysy pöksyissään.😁

Ragebaittaaminen on huomionhakuista ulosantia missä provosoidaan ihmiset kommentoimaan. Kirjoittajan ulosanti on negatiivisia tunteita herättävä.

Sua voi muuten sanoa ragebaittaajaksi.

Tosin enemmän ulosantisi on karkoittanut porukkaa täällä kuin poikinut keskustelua. Olet omalta osaltasi ollut tuhoamassa ja yksipuolistamassa tätä keskustelupalstaa. En toki anna sulle kaikkea kunniaa, samantyyppisiä juttuja on tapahtunut muuallakin. Tietyntyyppinen (hyvin samankaltainen) jengi ottanut palstan haltuun. Seurauksena sitten se, että aiot keskustelu loppuu. Sitä ei täällä ole ollut aikoihin.

• Haha
Ei ole samaa asiaa. Laajasti käsittäen sama aihepiiri, mutta se nyt ei kerro yhtään mitään. Sukupuoli, yhteiskunta yms. ovat yleiskäsitteitä. Jos kommunisti puhuu yhteiskunnasta ja persu puhuu yhteiskunnasta, niin ei se sitä tarkoita, että puhuvat samaa asiaa eri paketissa.
Ihan samoista asioista puhuvat, tuoden esille muun muassa sukupuolen mukaisuutta.

Ihmiset voisivat huomattavasti terveemmin mentaalisesti jos saisivat toteuttaa itseään sukupuolen mukaan. Parisuhteetkin onnistuisivat helpommin.
Miehet ja naiset kokisivat myös paremmin tulleensa ymmärretyksi.

Sua voi muuten sanoa ragebaittaajaksi.

Tosin enemmän ulosantisi on karkoittanut porukkaa täällä kuin poikinut keskustelua. Olet omalta osaltasi ollut tuhoamassa ja yksipuolistamassa tätä keskustelupalstaa. En toki anna sulle kaikkea kunniaa, samantyyppisiä juttuja on tapahtunut muuallakin. Tietyntyyppinen (hyvin samankaltainen) jengi ottanut palstan haltuun. Seurauksena sitten se, että aiot keskustelu loppuu. Sitä ei täällä ole ollut aikoihin.
Ehkä sun ei kannata pingottaa ihan niin kovasti?
Palstalla on huumoria ja kaikista asioista voidaan keskustella. Tämä on positiivinen juttu.❤ Siksi täällä viihdyn ja olen käynyt täällä jo vuosia.

Sinä voit myös aloittaa omia ketjuja jos ei löydy valmiita ketjuja jotka kiinnostavat/miellyttävät.🤷‍♀️

Mistä olet mahtanut saada käsityksen, etteivät voisi näin tehdä?
En minä ole saanut käsitystä vaan muutos on ihan konkreettinen.

Meille on luotu epäedullisia (”nykysukupuolirooleja”). Ne sotivat muun muassa biologiaamme vastaan.

Ehkä sun ei kannata pingottaa ihan niin kovasti?
Palstalla on huumoria ja kaikista asioista voidaan keskustella. Tämä on positiivinen juttu.❤ Siksi täällä viihdyn ja olen käynyt täällä jo vuosia.

Sinä voit myös aloittaa omia ketjuja jos ei löydy valmiita ketjuja jotka kiinnostavat/miellyttävät.🤷‍♀️

Juu. Sun touhu on ollut varsinaista KKK-meininkiä: Kuihduta, köyhdytä, karkoita. Hyvin oot omasta puolestasi onnistunut.

Sulle varmaan riittää se, että tänne aina harhautuu jotain muutakin porukkaa ja saat sitten alkaa vyöryttää tuota erittäin ennalta-arvattavaa julistustasi.

Olis kyllä todella mielenkiintoista jos pystyisin joskus ottamaan vähän toisenlaisia näkökulmia. Mutta jos olisit siihen kykenevä, niin se olis varmaan jo tapahtunut. Olet urautunut tuohon samaan jo vuosikausia, ehkä jopa vuosikymmenen.

Yhteistyössä