Pojasta on tullut ihan mahdoton!!!!!!!!! Rakas teinipoikani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun ihana hanipöö suloinen maminpoika 13v. on alkanut käyttäytymään idioottimaisesti. Hän harrastaa jääkiekkoa ja käy treeneissä 4 krt viikossa kuten ennenkin. Matsit on viikonloppuisin ja niihin hän sanoo menevänsä, mutta valmentajalta on tullut kotiin viestiä, että poika ei ole ollut kahdilla viimeisimmillä viikonloppumatseilla ollenkaan. Poika on aina sanonut, että menee peliin ja pelin jälkeen Villelle (on lähellä hallia, joten olen antanut yöpyä hänen luonaan viikonloppuisin matsipäivinä). Olen tyrmistynyt, sillä poikani ei ole valehdellut minulle kuin viimeksi 6-vuotiaana.Olen satavarma, että pojalla on joku tyttö kiikarissa tai sitten hän seurustelee jo, sillä miksi muuten hän jättäisi viikonloppupelit väliin?? Hän on varmaan ollut yötä tytön luona tai sitten bilettämässä. Alkusyksystä oli yksi kerta, kun poika jäi kiinni tupakasta ja alkoholista, kun isä näki hänet lähimetsässä kavereidensa kanssa sauhuttelemassa ja juomassa... Tämän jälkeen poika on ryhdistäytynyt. Pelkäänpä pahoin, että on alkanut taas tekemään näitäkin asioita. :/ Hän tietää hyvin, että tupakka heikentää urheilusuoritusta, mutta hänen koulukaverinsa eivät urheile, joten he varmaan houkuttelivat poikanikin kokeilemaan silloin syksyllä. Tosin tätä ei välttämättä enää ole tapahtunut, mutta onkohan pojallani joku tyttö!! Se on varma, sillä miksi muuten hän olisi pois jääkiekkopeleistään :/:/

Jospa nyt menisit pojan kanssa nokatusten jutteleen ja sanot suoraan, että tiedät valehtelusta ja toivot, että kertoo suoraan missä on ollut ja miksi on pitänyt valehdella.

Tuskin kukaan äiti antaa 13-vuotiaan pojan olla tyttärensä luona yötä. Ja toiseksi - miksi sä et ole soittanut ja varmistanut pojan kaverin vanhemmilta, että poika on menossa sinne yöksi? Olis kohteliasta soittaa ja kysyä sopiiko moinen järjestely.
Puhu pojan kanssa äläkä täällä itke.

[QUOTE="vieras";25498878]Mun ihana hanipöö suloinen maminpoika 13v. on alkanut käyttäytymään idioottimaisesti. Hän harrastaa jääkiekkoa ja käy treeneissä 4 krt viikossa kuten ennenkin. Matsit on viikonloppuisin ja niihin hän sanoo menevänsä, mutta valmentajalta on tullut kotiin viestiä, että poika ei ole ollut kahdilla viimeisimmillä viikonloppumatseilla ollenkaan. Poika on aina sanonut, että menee peliin ja pelin jälkeen Villelle (on lähellä hallia, joten olen antanut yöpyä hänen luonaan viikonloppuisin matsipäivinä). Olen tyrmistynyt, sillä poikani ei ole valehdellut minulle kuin viimeksi 6-vuotiaana.Olen satavarma, että pojalla on joku tyttö kiikarissa tai sitten hän seurustelee jo, sillä miksi muuten hän jättäisi viikonloppupelit väliin?? Hän on varmaan ollut yötä tytön luona tai sitten bilettämässä. Alkusyksystä oli yksi kerta, kun poika jäi kiinni tupakasta ja alkoholista, kun isä näki hänet lähimetsässä kavereidensa kanssa sauhuttelemassa ja juomassa... Tämän jälkeen poika on ryhdistäytynyt. Pelkäänpä pahoin, että on alkanut taas tekemään näitäkin asioita. :/ Hän tietää hyvin, että tupakka heikentää urheilusuoritusta, mutta hänen koulukaverinsa eivät urheile, joten he varmaan houkuttelivat poikanikin kokeilemaan silloin syksyllä. Tosin tätä ei välttämättä enää ole tapahtunut, mutta onkohan pojallani joku tyttö!! Se on varma, sillä miksi muuten hän olisi pois jääkiekkopeleistään :/:/[/QUOTE]

Tervetuloa teinien äitien maailmaan... Siitä se lähtee. Toivottavasti poikasi järkiintyy ettei mopo karkaa... Kuten meidä tytöllä kävi.

jos on ennenkin poltellut lähimetsässä tupakkaa ja harrastanut alkoa, niin todennäköisemmin on siellä kuin missään naisissa.

Toisekseen, onko normaalia että lapsi vain kertoo menevänsä jonnekin viikonlopuksei eivätkä vanhemmat ole yhteydessä toisiinsa? ehkä tuo on ok, jos lapsi on luotettava. Osaavathan lapse itse hoitaa ystävyyssuhteensa.

[QUOTE="hmmm";25499093]jos on ennenkin poltellut lähimetsässä tupakkaa ja harrastanut alkoa, niin todennäköisemmin on siellä kuin missään naisissa.

Toisekseen, onko normaalia että lapsi vain kertoo menevänsä jonnekin viikonlopuksei eivätkä vanhemmat ole yhteydessä toisiinsa? ehkä tuo on ok, jos lapsi on luotettava. Osaavathan lapse itse hoitaa ystävyyssuhteensa.[/QUOTE]

Minä en tuota 14v tyttöä yökylään laske, ellen varmista asiaa yökyläpaikan aikuiselta. Hirveän kiltti on vielä ollut, mutta tiedän, että osa kaverisakista jo touhuaa tupakkien ym. kanssa... Vaikka asia nyt harmittaisi, ymmärtää varmaan myöhemmin, että kyse oli huolehtimisesta ja välittämisestä.

Raija Oranen on asian ilmaissut oikein hyvin! Tsemppiä ap, juttele pojan kanssa.

Tuskin kukaan äiti antaa 13-vuotiaan pojan olla tyttärensä luona yötä. Ja toiseksi - miksi sä et ole soittanut ja varmistanut pojan kaverin vanhemmilta, että poika on menossa sinne yöksi? Olis kohteliasta soittaa ja kysyä sopiiko moinen järjestely.
Puhu pojan kanssa äläkä täällä itke.

Peesi! Mulla yks lapsista 13-v poika, ja kun halusi mennä yökylään kamunsa luokse, jonka vanhempia en vielä tuntenut, niin sanoin, että passaa, kunhan saan kaverin äidin numeron.. Soitin sitten hänelle ja sovimme kyläilystä, kuten myös mm.siitä, pitääkö olla omia petivaatteita, tyynyä tmv.mukana. En ikinä antaisi lapsen olla yötä pois kotoa, varmistamatta, missä hän on!!!

Yhteistyössä