pojan silmät muljahtelee, mikä vialla? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoliäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoliäiti

Vieras
olen kiinnittänyt huomiota 4vuotiaan poikamme silmien muljahteluun. monesti, kun katsoo telkkaria tai jutellaan, silmät muljahtelevat sivulle tai ylöspäin. Myös kesken leikkien tätä tapahtuu. Ensin jätin asian pitkään ihan huomiotta, ajattelin että se on joku ohimenevä juttu, mutta se ihan kun lisääntyisi kokoajan. kun mainitsin asiasta, poika oli ihmeissään ja sanoi ettei tee sitä tahallaan.

ajattelin soittaa huomenna lääkärille asiasta. ottavatkohan tosissaan ja mitähän on edessä?

Muistelen et mun kaverin pikkusiskolla oli tuota muljahtelua joskus ja saikin sit tosi vahvat silmälasit, siis semmoset kunnon pullonpohjat. Mut en siis tiiä tarkemmin miks muljahteli silmät..

mietin et joutuukohan siitä johonkin jatkotutkimuksiin? onko nykyään kaikki silmälääkärit yksityisiä vai tutkitaankohan kaupungin toimesta jos onkin näköön liittyvää? mua pelottaa et se onkin jotain neurologista :´(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
alle 8 vuotiaita lapsia ei saa yksityiset silmälääkärit hoitaa, eli kaupungin toimesta tutkitaan.

Mitä tarkoitat tuolla ettei yksityiset saa hoitaa? Kävimme juuri 6-vuotiaan kanssa yksityisellä silmälääkärillä. Neuvolasta ohjasivat joko kaupungin sairaalan lääkärille tai vaihtoehtona oli yksityinen.

alle 8 vuotiaita lapsia ei saa yksityiset silmälääkärit hoitaa, eli kaupungin toimesta tutkitaan.

Heh. Mikähän tälläinenkin "tieto" on. Tiedän monia, jotka käy yksityisellä silmälääkärillä mm. karsastuksen takia ja potilaat on todellakin alle 8v. Itsekin ole käynyt seurannassa meidän kohta 2vee kanssa.

Heh. Mikähän tälläinenkin "tieto" on. Tiedän monia, jotka käy yksityisellä silmälääkärillä mm. karsastuksen takia ja potilaat on todellakin alle 8v. Itsekin ole käynyt seurannassa meidän kohta 2vee kanssa.

Juu meillä 5v poika käyny reilu vuoden kontrolleissa yksityisellä silmälääkärillä ns laiskan silmän takia.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
muljahteleeko vain toinen silmä vai kumpiki?

kumpikin silmä :(

ei tee sitä kuitenkaa tahallaan? ite näet muljauttelin silmiäni ihan huvikseni joskus alle kouluikäisenä ja vanhemmilla meinas palaa käämit sen takia.

en usko, kun olen salaa koittanut katsella ja tekee sitä kesken leikkien ja telkkarin katsomisenkin, eli ei huomiohakuisesti ja uskon ettei hän itse edes tajua tekevänsä niin. ja tuota tapahtuu niin usein, että senkään takia en usko sen olevan tahallista.

Siskon lapsella oireili epilepsia silmien muljahtamisena ( tai siis oli kaiketi kohtaus ) liittyi lapsuuteen se epilepsia eli on täysin parantunut siitä nyt kun on 20v. Ei kylläkään ollut usein toistuvaa, vaan kerran tuo muljahtaminen tapahtui ja sisko meni heti lääkäriin pojan kanssa.