pojan pissiminen istualtaan

Tämä kysymys on sitä luokkaa, jota voi vain netissä kysyä...
Mutta mietityttää 5-vuotias poikani, joka suostuu pissimään vain istualtaan, ei siis seisaaltaan "kuin miehet". Katsoo kyllä isistä mallia, kun isi seisaaltaan pissii, mutta ei itse suostu niin pissimään (kun kädet voi kastua, ja pissi menee vinoon, selittää itse).
Asiasta olen huolissani siksi, että eskari ja koulu häämöttää ja olen miettinyt, että voiko tuo olla tuleva koulukiusaamisen aihe?
Miten pojan saisi houkuteltua miesten pissitavoille, ja haittaako tuo edes?

 
himpula-vimpula
elä huolehdi,meillä kans poika 5 vuotta ja tekee kans istualtaan.enkä ole huolestunut asiasta kun päiväkodillakin on asiasta puhuttu,niin sanoivat että ei haittaa.joten anna pojan tehdä pissinsä niinkuin parhaaksi näkee jos menee hirveesti neuvomaan/pakottamaan niin voipi olla että vessassa käynnistä tulee peikko.
 
eipä haittaa
Meillä vasta 3 v mutta pissii istualtaan pääsääntöisesti, koska se on siistimpää eikä tule tippoja housuille. Seisaaltaan tekee joskus, mutta ei pidä kiinni pippelistä.

Väittäisin että tuon seisaalta pissimisen oppii ajallaan, viimeistään sitten kun siellä eskarissa on, jos siitä tulee siellä joku kynnyskysymys.
 
meillä
Minä olen tyytyväinen niin kauan kuin pissaavat istualtaan. Isoin opetteli seisaaltaan pissimään eskarin aikaan, en vaan aina ole niin tyytyväinen, kun sojottaa kiinni pitämättä, ettei kädet vaan kastu \|O Kai siitäkin saa kiusaamisen aiheen, ainakin jos on yhteisvessat.
 
Ei kai seisaaltaan pissimisen taito ole mitenkään välttämätön.
Ei meillä töissä (päiväkodissa) ole yhtäkään istualtaan pissaavaa poikaa kiusattu vaikka joukkovessa käytössä onkin. Enpä muista kenenkään lapsen edes maininneen toisen pissa-asennoista.
 
pööpöti
Meillä pissii istuvilleen niin mies, kuin hoitolapsetkin. Kyllähän se pönttön ympäristö pysyy siten paljon siistimpänä. Minusta se ei ole miehisyyden merkki jos asioi istuvilleen.
 
Ja rakkokin tyhjenee paremmin istualtaan asioiden... Meillä myös mies hoitaa asiansa istuen, mutta pojan mielestä on hauskempi sohotella minne sattuu seisoen. Ja kyllä on lattialla ja reunoilla aina keltaisia läikkiä. Oppispa pian pissaamaan istualtaan... Yleisessä wc:ssä tietysti on eduksi jos osaa pissata seisaaltaan, mutta sen taidon oppii vielä varmasti ajallaan. Elä huoli. Meillä on koulussa ainakin yksityis vessat, joten kukaan ei ole katsomassa miten pissaa... =)
 
nou hätä
Asiattomat iesit vois kyllä jättää lähettämättä! En usko että kannattaa huolestua, paras antaa kiinnostuksen seisoaltapissaamiseen tulla itsekseen jos on tullakseen. Joskus olen itse miettinyt samaa, meillä kuitenkin 5v on juuri alkanut kiinnostua asiasta, välillä (ei läheskään aina)tahtoo yrittää. Uskon että jos esimerkkiä jossakin on, kiinnostus ison miehen tyyliin kyllä herää, ja jos ei, niin eihän siinäkään mitään pahaa ole, siistimpää touhuahan se istuminen on. Vessailusta ei misään nimessä kannata tehdä ongelmaa, muuten saattaa tullakin ongelmia.
 
En tiiä oonko nyt oikeessa vai mikä on mutta musta tuntuu että tänne on nyt eksynyt jotain keskenkasvuisia. Siis ainakin säälin, jos jollakin lapsella tosiaan on äiti, joka huutelee ihmeellisyyksiä kuten edellä.
 
meillä mies pissii istualtaan, ja en ole hänestä kyllä yhtään homahtavaa piirrettä löytänyt. Hän on mielestäni miehekkäämpi kuin suurin osa miehistä.

sen sijaan päiväkoti-ikäiset poikamme pissivät seisaaltaan. tämän valitettavasti huomaa pytyn reunoista, lattiasta, seinistä... En tajua, mitä miehekästä on seisaaltaan pissimisestä. Jos jonkun miehekkyys on siitä kiinni, niin ei se kovin hääppöistä ole.
 

Yhteistyössä