Pojan nimiasiaa; mielipiteitä nimestä Ovila!

  • Viestiketjun aloittaja "timjami"
  • Ensimmäinen viesti
voi ei
Tuli mieleen lähinnä joku ovia myyvä firma. Sen jälkeen kun olin lukenut nimen pariin kertaan, että varmasti luin sen oikein. Säälittää lapset, ketkä joutuvat näitä vanhempien älynväläyksiä kantamaan nimenään. :(
 
"timjami"
[QUOTE="vieras";26675342]on tainnut tulla liikaa katsottua Emilietä... :) Jos sukunimi on lapsella ranskalainen niin miksei, mutta ei joku Ovila Möttönen kuulosta kovin hyvältä[/QUOTE]

Tuosta Emiliéstä keksin tosiaan Ovilan. Mielestäni kaunis ja erikoinen nimi. Sukunimi ei ole ranskalainen, vaikka sielläkin olen asunut joskus. Chloe on peruja ranskanvuosiltani.
 
säälipoikaa
Ensinnäkin tai toisekseen, yhtä tärkeitä pointteja molemmat; Kuulostaa tytön nimeltä ja lienenkö lukenut liikaa palstan ovisjuttuotsikoita mutta välittömästi paukahti mielleyhtymä ovulaatioon.
Tuo jonkun ehdottama Otava sen sijaan aika hieno, täytyy pitää mielessä...
 
Ovila on jotenkin hankala sanoa, Ovi(j)a tai Ovela (!) olisi suomen kielen mukainen, ihan sattuu päähän tuota sanoessa :D (No mä olen kyllä kipeenä...)
Paljon harmia tuosta nimestä kyllä valitettavasti on luvassa, kun on niin kummallinen. Chloeen se ero, että Chloe on kumminkin hyvin tunnettu nimi, vaikkakin ulkomaalainen.
Ymmärrän että nimi itsestäsi kuuostaa hyvältä, jos se tulee jostain sarjasta, koska yhdistät sen siihen hahmoon, mutta kyllä se muille kuulostaa ihan yhtä erikoiselta kuin vaikka Uksila.
Oiva oli jollain täällä ihan oiva ehdotus. Saathan sitten lempinimenä kutsua vaikka Ovijaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä