Pojan kiintymys äitiä kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mikä lie, kehitysvaihe, mut aina vaan äiti äiti äiti. Isi ei kelpaa, isin pitää mennä pois.

Kuulostaako tutulta? Poika 1v5kk. Onko normaali ikä saada tällainen vaihe ja koskahan mahtaisi olla odotettavissa roolien kääntyminen?

Meillä on tietyissä jutuissa äiti ylivoimainen, JOS on kotona. Isi ei saa laittaa nukkumaan jos poika 1v3kk tietää äidin olevan saatavilla.
Oli vielä pahemmin takiainen ennen kuin aloitin työt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei vissiin oo hyvä idea antaa periksi, tulee turvattomuuden tunne jos luulee pieni päättävänsä asioista?

No meillä tuo huutaa vaikka 2 tuntia jos isi laittaa yöpuulle kun äitikin on kotona. Kokeiltu on.
Mielummin minä laitan suosiolla, silloin sujuu isänkin kanssa hyvin kun olen poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja nasu80:
Meillä poika kohta 2,5v,ollut koko ajan äitin poika,välillä roikkuu ihan miussa kiinni.

Joo tuttua. Mun sylissä on ja suukottelee sarjatulella, isänsä syliin jos joutuu niin saa raivarin..roikkuu ja halaa jalkaa, isiä työntää pois. Melko jännää :D

Meillä esikoinen oli sen pari vuotta enimmäkseen äitin poikaa, mutta sitten tuli sellainen irtautumisvaihe ja sen jälkeen on ollut isin poikaa... Jossain sanottiin joskus, että pojilla on sellainen soturi-vaihe 2-3 -vuotiaana, jolloin taistellaan äidistä irti. :snotty:

Mikä lie, kehitysvaihe, mut aina vaan äiti äiti äiti. Isi ei kelpaa, isin pitää mennä pois.

Kuulostaako tutulta? Poika 1v5kk. Onko normaali ikä saada tällainen vaihe ja koskahan mahtaisi olla odotettavissa roolien kääntyminen?

oidipaalivaihe...tuon vaiheen loppupuolella kuitenkin samaistuu samaa sukupuolta olevaan eli isäänsä

Meillä oli tuon ikäisenä pojalla isi-vaihe, äiti oli ainoa ja oikea tuossa vuoden ikäisenä. Nyt 2,5-vee huolii kumman vaan :) niin ja sitä oidipaalista odotellaan vielä :D :D

Ei vissiin oo hyvä idea antaa periksi, tulee turvattomuuden tunne jos luulee pieni päättävänsä asioista?

:o kuka tuommoista on sanonut? Tai siis en minä ole tuota tulkinnut miksikään uhmisteluksi (meillä lapsi 1v 8kk). Tulee ja menee se äidissä roikkuminen, erityisesti pompsahtaa pintaan jos on väsy tai vastaavaa. Ollaan miehen kanssa ajateltu että perusturvaa tässä vielä rakennetaan ja niinpä jos se on äiti, jota kaivataan, niin äiti tulee.

Tästä mahdollisesti riippumatta lapsi on ollut kaikinpuolin "helppo" eikä nuo ripustautumiskaudetkaan ole olleet kovin räikeitä (paremman sanan puutteessa).

Yhteistyössä