Pojan hoidosta

  • Viestiketjun aloittaja Äiti21
  • Ensimmäinen viesti
Äiti21
Kysynpä nyt täältäkin mitä mieltä olette kun Esikoisemme 3v on kaksi päivää vikossa hotopaikassa no tänään taas vein hänet sinne ja poika sanoi jo kotona ettei tahdo hoitoon ja tulee äitiä ikävä.
Sitten kun päästiin hoitopaikkaan poika rupesi itkemään ja sanoi että haluaa äidin syliin! Hoitaja kysyi että onko nukkunut kotona päikkäreitä? Sanoin että ei ole kun ei suostu. Hoitaja pitää päikkäreitä syynä siihen että poika ei tahdo hoitoon!? Ei poika voi olla yliväsynyt jos nukkuu yöllä kellon ympäri! Vai mitä mieltä olette??? Tekisi mieli lopettaa koko hoito kun olen kerran tytön 1v kanssa kotona. :\|
 
just joo
Pidä vaikka kokeeksi vähän aikaa pois jos siltä tuntuu. Kyllähän toi vanhempi tietää että sinä olet päivän "vauvan" kanssa kotona ja hänet viedään pois - voi kokea hylkäämisenä.
Saat varmaan sovittua esim. kuukauden tauon hoitopaikkaan eli sama paikka säilyy jos päätät sitten jatkaa.
 
usein kolmevuotiaalla on kausi, jolloin on ripustautunut aitiin ja haluaa olla lahella. Lapsesi saattaa myos kaivata sinua erityisesti, kun tietaa sinun olevan kotona nuoremman sisaruksen kanssa. Ei haluaisi erota sinusta ja menna hoitoon. Paivaunet tuskin ovat syyna hoitoon haluamattomuuteen jos sinusta lapsi ei kerran ole vasynyt. Useat kolmevuotiaat eivat enaa kotona nuku paivaunia.
 
Eeh
Miksi yleensä viet lapsen hoitoon, jos olet kotona toisen kanssa? Nää on näitä tapauksia, jota en ymmärrä lainkaan!
Kerhossa käynnit eri asia tai joku harrastus...Mutta hoitoon, vaikka ollaan kotna pienempien kanssa... \|O
 
2typyä
Mä kysyisin, että miksi viet poikaa hoitoon jos itsestäsikin se tuntuu huonolta? Käykää sen sijaan yhdessä jossain perhekerhossa tai harrastuksessa, tulisi varmasti edullisemmaksikin kuin hoitopaikan pitäminen tilanteessa, jossa sitä ei varsinaisesti tarvita. Onko kyseessä pph-paikka?

Tietysti jos asuinpaikkanne on sellainen, että lapselle tarjolla olevat sosiaaliset kontaktit ovat vähissä (ei kerhoja tms), ymmärrän toisaalta, miksi olet päätynyt pitämään poikaa hoidossa, mutta on hän silti vielä pieni ja ehtisi olla säännöllisesti kaverien kanssa myöhemminkin. Minkäpituisia hoitopäivät sitten ovat?
 
Äiti21
Kyseessä on yksityinen perhepäivähoitaja.
On täälä perhekerhoja ja poika käykin satutunnilla tiistaisin.
Ja on hänellä kavereita tuttava perheen lapsista. Kyllä me taidetaan lopettaa hoito kun itse haluaisin hoitaa kotona eli ei mitään järkeä herätä aamulla aikasin että saa pojan hoitoon..... :( Hoito päivät on 8-16.
Ja jos suoraan sanotaan niin minä eikä mieheni tykätä hoitajasta viime viikolla kun hain poikaa hoidosta niin paukautti päin naamaa että kuule oiskohan tuolla pojalla sitä ADHD.tä kehityksessä??
Ja hänellä oli vaan perusteena tuohon kun kiusaa kotona pikkusiskoaan!! (mustasukkaisuutta siis meillä)
 
isäpappadad
Minäkin kannatan esim. kerhoa pari kertaa viikossa. Meillä isosisko (3,5 v) on tykännyt alun totuttelun jälkeen käydä kerhossa kaksi kertaa viikossa 3 tuntia kerralla.
 
Mun pojalla oli samanlaisia ongelmia viime keväänä, kun aloitti kerhon. Ikää oli silloin 3v2kk. Pari ekaa kertaa meni hyvin, mutta sitten poika itki jo ovella kun sinne vei :( Mutta minä vaan sitkeesti jätin ja ajattelin, että pojan parhaaksi se kuitenkin loppujen lopuksi on. Ja niin sitten kävikin, että kun kesäloman jälkeen kerho taas alkoi, poika viihtyi mainiosti, eikä olis edes halunnut lähteä kotiin, kun menin hakemaan.
 
T O N T T U
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2005 klo 08:18 Äiti21 kirjoitti:
Kysynpä nyt täältäkin mitä mieltä olette kun Esikoisemme 3v on kaksi päivää vikossa hotopaikassa no tänään taas vein hänet sinne ja poika sanoi jo kotona ettei tahdo hoitoon ja tulee äitiä ikävä.
Sitten kun päästiin hoitopaikkaan poika rupesi itkemään ja sanoi että haluaa äidin syliin! Hoitaja kysyi että onko nukkunut kotona päikkäreitä? Sanoin että ei ole kun ei suostu. Hoitaja pitää päikkäreitä syynä siihen että poika ei tahdo hoitoon!? Ei poika voi olla yliväsynyt jos nukkuu yöllä kellon ympäri! Vai mitä mieltä olette??? Tekisi mieli lopettaa koko hoito kun olen kerran tytön 1v kanssa kotona. :\|
lopeta ihmeessa, eihan sinne ole lasta pakko vieda, varsinkin kun oot kerran kotona, etka toissa! =)
 

Yhteistyössä