Pojan erektio lääkärissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lekuri:
Lääkärin luona sattuu ja näkee monenelaista. Isät tuovat teini-ikäisiä tyttäriään lääkärille ja kun pitää kuunnella sydänäänet ja ottaa paita pois, siinä sitten kaikki hämillään, miten tässä toimitaan. Itse kohteliaana menen seisomaan potilaan ja isän väliin esteeksi jos suinkin voin. Äidit tulevat usein lähes täysikäisten poikiensa kanssa lääkärille.

Voiko tämä todella olla totta? Itse en menisi kyllä hinnasta mistään 16-vuotiaan poikani kanssa vastaanotolle jos kysymys olisi genitaalialueen jutuista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Mistä tässä nyt pitäisi pojan kanssa keskustella ? Jos tää ei ole provo, niin on kyllä aika avuttomasta äidistä ja pojasta kyse. Erektiohan käsitellään koulussa jo viidennellä luokalla ja luulen pojan tietävän siinä on kyse. Se, että äiti sattui olemaan paikalla kun näin tapahtui on varmaan paras "unohtaa" mahdollisimman pian. Jos lapsella on isäkin lähistöllä, antaisin itse isälle tehtäväksi kysysäistä pojaltaan ohi mennen haluaakon poika puhua ns. miesten kesken.

miten niin avuttomasta???? Aapeen reaktio oli aivan normaali. Tuo tilanne tuli heille yllärinä ja nopeasti eteen eikä siihen voinut valmistautua. Eikä ollut aikaa miettiä vaihtoehtoja.

Varmasti oli aikaa, kyllä lääkäri ilmoittaa että mitä nyt tarkastetaan yms. ja kyllä vaatteiden riisumisessakin menee aikaa. Ja 14-vuotias on yleensä jo niin häveliäs että hän kyllä tajuaa sanoa äidille että menehän nyt pois tai ei edes yksinkertaisesti suostu näyttäytymään ilman housuja äitinsä edessä.

Koko tilanne on varmasti ollut niin hämmentävä 14v:lle, että ei taida olla uskaltanut edes ajaa äitiään pois vastaanotolta. Voisin hyvin kuvitella, että mun 14v:lle ja itselleni olisi voinut käydä ap:n kaltainen tilanne. Asiattomasti tuossa tilanteessa minusta toimi lääkäri -hänen olisi pitänyt ymmärtää pyytää äitiä poistumaan tai kysymään pojalta, onko äidin läsnäolo ok. Ainakin itse käy teinieni mukana lääkärinvastaanotolla. Tytön suusta ei muutoin tulisi edes järkevää sairaskuvausta lääkärille.

olen aina ihmetellyt miksi tuo alapää halutaan katsoa nuorilta, herkässä iässä olevilta. Itse menin aivan lukkoon kun koulussa tarkastuksen yhteydessä hoitaja halusi katsoa "sinne". En antanut katsoa vaan panikoiduin ja häivyin kun hoitaja alkoi tivaamaan tiukkaan sävyyn että se on pakko ja mikset anna katsoa... kukaan ei koskaan ollut kertonut aiemmin että sekin paikka pitää näyttää eikä myöskään miksi. Mitä se katsominen niinkuin auttaa ja ketä?

Tai jos koko asiaa ei stigmatoitaisi jatkuvasti niin ei välttämättä olisi mitään ongelmaa.

Yhtä hyvin voin kääntää kysymyksen "miksei sitä paikkaa voisi/pitäisi näyttää?" Aivan normaalia että lääkäri tutkii paikat. Onkohan tässä vanhemmat suu vaahdossa taas panikoineet ja iskostaneet lapsen päähän että hyi hyi ei saa koskea tai katsoa sinne, eikä siitä saa puhua.

Asuin veljeni ja äitini kanssa ja meillä oli hyvät välit. Tosin seksistä ei keskusteltu. Kuitenkin mulla oli hormonitoiminnan vajaus ja siksi penikseni sekä kivekseni eivät olleet kasvaneet kunnolla. Myöskin toinen kiveksistäni jouduttiin leikkaamaan kiinni oikeaan paikkaan, kun olin pieni. Ollessani teini-ikäinen, en ollut vielä saanut erektioita tms.

Hyvin usein, ollessani kahden äidin kanssa, hän käski ottaa housut alas ja tarkasteli kiveksiäni yms. Se tehtin niin usein, etten tuntenut asiassa mitään hävettävää. Ainoa vain, että jos ulko-ovi kävi ja veli oli tulossa kotiin, niin silloin halusin keskeyttää toimenpiteen.

Viimein sain hormonilääkitystä ja erektiot alkoivat olla tavallisia. Äidin kanssa saattoi hieman keskustella aiheesta, että oli pitänyt käydä kättelemässä pikkuveikkaa.

Olin 14-vuotiaan poikani kanssa lääkärissä. Hän on jonkin aikaa valittanut kipua alavatsassa. Menimme lääkäriin ja lääkäri halusi muun tutkimuksen ohessa tarkastaa myös pojan sukuelimet ja kivekset. Poika oli ymmärrettävästi kovin hämmentynyt - varmasti osaltaan koska olin läsnä. Joka tapauksessa hän reagoi siihen ihan täysillä. Lääkäri kertoi sen olevan täysin normaalia tuonikäisillä pojilla, mutta poikani ujosteli tilannetta kovasti. Nyt koen myös itseni hämmentyneeksi. Mitähän pitäisi tehdä? Hämmennänkö poikaa entisestään, jos otan asian puheeksi? Onko jollain muulla kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?

14-v. pojalla on todennäköisesti tuollaisessa käsittelyssä tullut tunne laukeamisesta koska siinä iässä ei välttämättä vielä osaa itseään tyhjentää. Olo alakerrassa voi olla aika hurjakin. Lisäkivekset ja eturauhanen täynnä. Siihen kun lääkäri menee puristelemaan...

Olin 14-vuotiaan poikani kanssa lääkärissä. Hän on jonkin aikaa valittanut kipua alavatsassa. Menimme lääkäriin ja lääkäri halusi muun tutkimuksen ohessa tarkastaa myös pojan sukuelimet ja kivekset. Poika oli ymmärrettävästi kovin hämmentynyt - varmasti osaltaan koska olin läsnä. Joka tapauksessa hän reagoi siihen ihan täysillä. Lääkäri kertoi sen olevan täysin normaalia tuonikäisillä pojilla, mutta poikani ujosteli tilannetta kovasti. Nyt koen myös itseni hämmentyneeksi. Mitähän pitäisi tehdä? Hämmennänkö poikaa entisestään, jos otan asian puheeksi? Onko jollain muulla kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?
Minnekkäs se alkuperäinen juttu 13 vuotiaan pojan siemensyöksystä on kadonnut?

olen aina ihmetellyt miksi tuo alapää halutaan katsoa nuorilta, herkässä iässä olevilta. Itse menin aivan lukkoon kun koulussa tarkastuksen yhteydessä hoitaja halusi katsoa "sinne". En antanut katsoa vaan panikoiduin ja häivyin kun hoitaja alkoi tivaamaan tiukkaan sävyyn että se on pakko ja mikset anna katsoa... kukaan ei koskaan ollut kertonut aiemmin että sekin paikka pitää näyttää eikä myöskään miksi. Mitä se katsominen niinkuin auttaa ja ketä?

On aika monta syytä katsoa "sinne" 1) terveydenhoitaja seuloo koulussa ne jotka täytyy ohjata lääkärille laskeutumattoman kiveksen tai liian tiukan esinahan takia. 2) "herkässä iässä" nuori saattaa äidille, hoitajalle ja lääkärillekin puhua mahasta kun kipu vetää kumaraan. Tutkiessa löytyykin "yllättäen" kiveksen kiertymä tai kureutunu nivustyrä. Ts. Nuori piilottelee oikeaa kivun lähdettä välttyäkseen nolostumasta ja kuvittelee että lääkärin mahakipuun määräämä pilleri hoitaa muutkin kivut3) vammapotilaat saattaa vuotaa verta kivespussiin murtuneesta kiveksestä jne. Ei sinne kukaan aikaa kuluttaakseen tai tärkeeltä näyttääkseen kattele vaan löytääkseen ne kirurgiset potilaat siitä joukosta. Alkuperäisen kirjottajan kuvaamat tilanteet oon ite pyrkiny välttään sillä että hoidan esitiedot ja haastattelut molempien ollessa paikalla, mutta yli 10v saattajalle sanon ennen tutkimisen aloittamista että äiti voi odottaa tossa ulkona penkillä sen aikaa kun tutkin mahan. Siinä jää potilaallekin mahdollisuus ottaa puheeksi jotain mitä ei äidin läsnäollessa kehtaa.

On aika monta syytä katsoa "sinne" 1) terveydenhoitaja seuloo koulussa ne jotka täytyy ohjata lääkärille laskeutumattoman kiveksen tai liian tiukan esinahan takia. 2) "herkässä iässä" nuori saattaa äidille, hoitajalle ja lääkärillekin puhua mahasta kun kipu vetää kumaraan. Tutkiessa löytyykin "yllättäen" kiveksen kiertymä tai kureutunu nivustyrä. Ts. Nuori piilottelee oikeaa kivun lähdettä välttyäkseen nolostumasta ja kuvittelee että lääkärin mahakipuun määräämä pilleri hoitaa muutkin kivut3) vammapotilaat saattaa vuotaa verta kivespussiin murtuneesta kiveksestä jne. Ei sinne kukaan aikaa kuluttaakseen tai tärkeeltä näyttääkseen kattele vaan löytääkseen ne kirurgiset potilaat siitä joukosta. Alkuperäisen kirjottajan kuvaamat tilanteet oon ite pyrkiny välttään sillä että hoidan esitiedot ja haastattelut molempien ollessa paikalla, mutta yli 10v saattajalle sanon ennen tutkimisen aloittamista että äiti voi odottaa tossa ulkona penkillä sen aikaa kun tutkin mahan. Siinä jää potilaallekin mahdollisuus ottaa puheeksi jotain mitä ei äidin läsnäollessa kehtaa.

Yhteistyössä