Pojan erektio lääkärissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä tuossa mitään ihmettä ole. Erektio nyt voi tuon ikäisellä (tai vanhemmallakin miehellä) tulla ihan ilman mitään seksuaalista viritettä. Normi hommaa, ei siis mitään syytä ottaa asiaa jälkeenpäin mitenkään puheeksi.

Kyllä musta tuonikäisellä voi hyvinkin olla vanhempi vielä mukana. Aika usein lääkäri haluaisi kysyä jotain myös vanhemmalta ja on asioita, joihin lapsi ei osaa vastata. Mutta jos olisin ollut se lääkäri, olisin sanonut vaikka näin: katsotaas vielä nuo sukuelimet, ettei niistä löydy mitään kivun aiheuttajaa. Ja sinä aikana äiti olisi ehtinyt tehdä täyskäännöksen ja antanut näin pojalle hiukan yksityisyyttä.

No en mä nyt sitä tarkoittanut.... jäi kirjoittamati että olisin varppina kääntynyt poispäin tai kysäissyt että poistunko.
Mä vaan kommenteista olin kuvittelevinani että moni käsitti asian siten että oli jo odotushuoneessa tiedossa tämä tutkimus.

Alkuperäinen kirjoittaja teinipojan äiti:
Minä ainakin kun olin poikani kanssa koululääkärillä ( oli 11 v silloin), kohteliaasti käännyin katsomaan toisaalle, kun lääkäri tarkasti kivekset jne. En luultavasti nolais enempää ottamalla puheeksi, jos minusta ei tuntuis, että poika haluaa jotenkin kuitata asian.

Noin minäkin tein aina terkkarilla jos silleen tutkittiin. Hän halusi minut mukaansa, nyt ei edes enää kevätjuhlaan, 14v.
Talvella joudumme kontrolliin sydämessä olevan reiän vuoksi, siellä kyllä olen mukana.
Olisi varmaankin aika outoa nähdä moinen, hävettäisi ihan lapsen nolous mutta onhan se ihan luonnollista mutta ei äideille tarkoitettua.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Siksipä en lähde tuon ikäisten poikien kanssa lääkäriin enää. Jään oven ulkopuolelle odottamaan tutkimusten ajaksi.

sama juttu! Olen monta kertaa joutunut tutkimaan nuoria poikia (sairaanhoitaja kun olen ) Ja kyllä se on monelle ihan tarpeeksi, että nainen tutkii ja vielä ihan kamalaa jos äiti seisoo vieressä. Älä nyt ainakaan mitään suurta ruokapöytäkeskustelua asiasta aloita.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kyllä musta tuonikäisellä voi hyvinkin olla vanhempi vielä mukana. Aika usein lääkäri haluaisi kysyä jotain myös vanhemmalta ja on asioita, joihin lapsi ei osaa vastata. Mutta jos olisin ollut se lääkäri, olisin sanonut vaikka näin: katsotaas vielä nuo sukuelimet, ettei niistä löydy mitään kivun aiheuttajaa. Ja sinä aikana äiti olisi ehtinyt tehdä täyskäännöksen ja antanut näin pojalle hiukan yksityisyyttä.

Noin juuri Saraldo, ammattimaista.

Alkuperäinen kirjoittaja viimeinen murkku menossa:

Noin juuri Saraldo, ammattimaista.

Moni vanhempi jää verhon toiselle puolelle silloin, kun otetaan nuorelta tytöltä sydänfilmiä. Muutenkin on vaikea rentoutua tissit paljaana ventovieraan ihmisen edessä, saati sitten että äiti seisoo vieressä. Usein vanhemmat kysyy huoneeseen mentäessä, että jääkö he ulkopuolelle vai tulevatko mukaan. Ja aina sanon, että mulle sopii kumpi vaan, se on ihan lapsesta itsestä kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Lienee:
Tapahtunut Porvoon terveyskeskuksen vastaanotolla...?

Ei, Keski-Suomessa.

Kiitos vastauksista kaikille. Samaa mieltä olin itsekin, etten ota asiaa enää mitenkään puheeksi. Tilanne oli vain kovin yllättävä, ilmeisesti meille molemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Africa:
Mitä hemmettiä sinä siellä huoneessa teit tuollaisen toimenpiteen aikana,hohhoijjaaa :headwall:

"mutta hän itse vaati, että tulen mukaan." lue pahvi

jos olet huomannut niin noita uusia viestejä tulee sillä aikaa kun itse kirjoittaa.... tuossakin oli väliä minuutti

Oletko Saraldo ihan lääkäri? Mulla olisi kysymys mikä voisi olla rinnassa. Tuli aina kipeäksi ja patti joka pieneni, hävisi. Olin mammografiassa ja ultrassa ja ei mitään. KOntrollissa puolen vuoden päästä plastiikkakirur´gi antoi antibioottikuurin. En sitä silloin aloittanut kun ei mitään vaivaa.
Nyt taas viime viikolla alkoi kipeytyä, turposi ja meni punaiseksi. Aloin syödä sitä kuuria.
Eilen oli tullut märkää ja iho auki, noin centin kokoinen ympyrä. Kova on ja vähän kipeekin. Paranisiko tuolla kuurilla vai menisinkö lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja tympsh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs tuossa on ihmettelemistä... tyypillistä murkkuikäiselle pojalle. *ihmettelee*

Niin varmaan mutta samalla todella kiusallista. Ja ilmankin että äiti on tutkimushuoneessa. :(

Väitätkö että kukaan murkkupoika ei tiedä äitinsä tietävän, että murrosiässä seisoo....

Alkuperäinen kirjoittaja tympsh:
Mitäs tuossa on ihmettelemistä... tyypillistä murkkuikäiselle pojalle. *ihmettelee*

Niin varmaan mutta samalla todella kiusallista. Ja ilmankin että äiti on tutkimushuoneessa. :(

Väitätkö että kukaan murkkupoika ei tiedä äitinsä tietävän, että murrosiässä seisoo....

Ja senkö takia sitä pitäisi sitten oikein esitellä äidille???

Mistä tässä nyt pitäisi pojan kanssa keskustella ? Jos tää ei ole provo, niin on kyllä aika avuttomasta äidistä ja pojasta kyse. Erektiohan käsitellään koulussa jo viidennellä luokalla ja luulen pojan tietävän siinä on kyse. Se, että äiti sattui olemaan paikalla kun näin tapahtui on varmaan paras "unohtaa" mahdollisimman pian. Jos lapsella on isäkin lähistöllä, antaisin itse isälle tehtäväksi kysysäistä pojaltaan ohi mennen haluaakon poika puhua ns. miesten kesken.

olen aina ihmetellyt miksi tuo alapää halutaan katsoa nuorilta, herkässä iässä olevilta. Itse menin aivan lukkoon kun koulussa tarkastuksen yhteydessä hoitaja halusi katsoa "sinne". En antanut katsoa vaan panikoiduin ja häivyin kun hoitaja alkoi tivaamaan tiukkaan sävyyn että se on pakko ja mikset anna katsoa... kukaan ei koskaan ollut kertonut aiemmin että sekin paikka pitää näyttää eikä myöskään miksi. Mitä se katsominen niinkuin auttaa ja ketä?

Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Mistä tässä nyt pitäisi pojan kanssa keskustella ? Jos tää ei ole provo, niin on kyllä aika avuttomasta äidistä ja pojasta kyse. Erektiohan käsitellään koulussa jo viidennellä luokalla ja luulen pojan tietävän siinä on kyse. Se, että äiti sattui olemaan paikalla kun näin tapahtui on varmaan paras "unohtaa" mahdollisimman pian. Jos lapsella on isäkin lähistöllä, antaisin itse isälle tehtäväksi kysysäistä pojaltaan ohi mennen haluaakon poika puhua ns. miesten kesken.

miten niin avuttomasta???? Aapeen reaktio oli aivan normaali. Tuo tilanne tuli heille yllärinä ja nopeasti eteen eikä siihen voinut valmistautua. Eikä ollut aikaa miettiä vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja möö:

miten niin avuttomasta???? Aapeen reaktio oli aivan normaali. Tuo tilanne tuli heille yllärinä ja nopeasti eteen eikä siihen voinut valmistautua. Eikä ollut aikaa miettiä vaihtoehtoja.

Varmasti oli aikaa, kyllä lääkäri ilmoittaa että mitä nyt tarkastetaan yms. ja kyllä vaatteiden riisumisessakin menee aikaa. Ja 14-vuotias on yleensä jo niin häveliäs että hän kyllä tajuaa sanoa äidille että menehän nyt pois tai ei edes yksinkertaisesti suostu näyttäytymään ilman housuja äitinsä edessä.

Yhteistyössä