Pojan erektio lääkärissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja möö:
Mistä tässä nyt pitäisi pojan kanssa keskustella ? Jos tää ei ole provo, niin on kyllä aika avuttomasta äidistä ja pojasta kyse. Erektiohan käsitellään koulussa jo viidennellä luokalla ja luulen pojan tietävän siinä on kyse. Se, että äiti sattui olemaan paikalla kun näin tapahtui on varmaan paras "unohtaa" mahdollisimman pian. Jos lapsella on isäkin lähistöllä, antaisin itse isälle tehtäväksi kysysäistä pojaltaan ohi mennen haluaakon poika puhua ns. miesten kesken.

miten niin avuttomasta???? Aapeen reaktio oli aivan normaali. Tuo tilanne tuli heille yllärinä ja nopeasti eteen eikä siihen voinut valmistautua. Eikä ollut aikaa miettiä vaihtoehtoja.

No, ehkä sitten itse olen vanhusten hoitoalalla tullut immuuniksi tällaiselle. En ymmärrä, mikä jutussa äitiä hämmentää, pojathan saavat tuossa iässä erektioita ja siemensyöksyjä nukkuessaankin. Siitä, että sattui näkemään ei kannata puhua mitään. Jos tuo taas oli pojan ensimmäinen erektio ja hän ei tiedä, mistä on kyse kertoo se minusta avuttomuudesta ja lapsen ylisuojelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen nyt:
olen aina ihmetellyt miksi tuo alapää halutaan katsoa nuorilta, herkässä iässä olevilta. Itse menin aivan lukkoon kun koulussa tarkastuksen yhteydessä hoitaja halusi katsoa "sinne". En antanut katsoa vaan panikoiduin ja häivyin kun hoitaja alkoi tivaamaan tiukkaan sävyyn että se on pakko ja mikset anna katsoa... kukaan ei koskaan ollut kertonut aiemmin että sekin paikka pitää näyttää eikä myöskään miksi. Mitä se katsominen niinkuin auttaa ja ketä?

Sillä katsomisella usein tarkastetaan, että murrosiän kehitys on aikataulussaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mikähän olisi:
Oletko Saraldo ihan lääkäri? Mulla olisi kysymys mikä voisi olla rinnassa. Tuli aina kipeäksi ja patti joka pieneni, hävisi. Olin mammografiassa ja ultrassa ja ei mitään. KOntrollissa puolen vuoden päästä plastiikkakirur´gi antoi antibioottikuurin. En sitä silloin aloittanut kun ei mitään vaivaa.
Nyt taas viime viikolla alkoi kipeytyä, turposi ja meni punaiseksi. Aloin syödä sitä kuuria.
Eilen oli tullut märkää ja iho auki, noin centin kokoinen ympyrä. Kova on ja vähän kipeekin. Paranisiko tuolla kuurilla vai menisinkö lääkäriin.

Ei, en ole lääkäri :) .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tympsh:
Mitäs tuossa on ihmettelemistä... tyypillistä murkkuikäiselle pojalle. *ihmettelee*

Niin varmaan mutta samalla todella kiusallista. Ja ilmankin että äiti on tutkimushuoneessa. :(

Väitätkö että kukaan murkkupoika ei tiedä äitinsä tietävän, että murrosiässä seisoo....

Kaikki sen tietää, mutta kukaan ei halua sitä äidilleen näyttää. Ja toisaalta moni murkkuikäinen kuvittelee, ettei äiti ole penistä pitkään aikaan nähnytkään :laugh: . Vanhemmathan nyt on murkkuikäisille täysin epäseksuaalisia olentoja. Ne ei tiedä seksistä mitään eivätkä varsinkaan harrasta sitä ;) .

Kyllähän tuo nelivuotiaskin on tuossa esitellyt isälleen, että "kato iskä, mulla on ihan samanlainen pimppi kuin äidilläkin, mutta multa vaan puuttuu noi karvat" :D ja siis oikein todella esitellyt... Ihme, ettei repeä :D .

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmentynyt äiti:
Olin 14-vuotiaan poikani kanssa lääkärissä. Hän on jonkin aikaa valittanut kipua alavatsassa. Menimme lääkäriin ja lääkäri halusi muun tutkimuksen ohessa tarkastaa myös pojan sukuelimet ja kivekset. Poika oli ymmärrettävästi kovin hämmentynyt - varmasti osaltaan koska olin läsnä. Joka tapauksessa hän reagoi siihen ihan täysillä. Lääkäri kertoi sen olevan täysin normaalia tuonikäisillä pojilla, mutta poikani ujosteli tilannetta kovasti. Nyt koen myös itseni hämmentyneeksi. Mitähän pitäisi tehdä? Hämmennänkö poikaa entisestään, jos otan asian puheeksi? Onko jollain muulla kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?

minä olisin lähtenyt huoneesta pois kun lääkäri ilmoitti sukuelimet tutkivansa.. Ei varmaan poika ois halunnu että äiti istuu vueressä..

Kummallista. Siis se, että Kaksplussalla suurimman osan mielestä on täysin luonnollista saunoa murkkuikäisten lasten kanssa, mutta tuollaisessa tilanteessa sitten hävetään ja kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Kummallista. Siis se, että Kaksplussalla suurimman osan mielestä on täysin luonnollista saunoa murkkuikäisten lasten kanssa, mutta tuollaisessa tilanteessa sitten hävetään ja kovasti.

Kyllä mua nolotti murkkuna sekin, jos nännit näkyi paidan läpi. Joten voin kuvitella, että murkkuikäistä poikaa nolottaa, kun heppi on äidin edessä pystyssä. Sitä paitsi ei se siellä saunassa välttämättä seisokaan, mutta jos joku hipelöi palleja, niin vähemmästäkin lippu nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja era:
olen aina ihmetellyt miksi tuo alapää halutaan katsoa nuorilta, herkässä iässä olevilta. Itse menin aivan lukkoon kun koulussa tarkastuksen yhteydessä hoitaja halusi katsoa "sinne". En antanut katsoa vaan panikoiduin ja häivyin kun hoitaja alkoi tivaamaan tiukkaan sävyyn että se on pakko ja mikset anna katsoa... kukaan ei koskaan ollut kertonut aiemmin että sekin paikka pitää näyttää eikä myöskään miksi. Mitä se katsominen niinkuin auttaa ja ketä?

Sillä katsomisella usein tarkastetaan, että murrosiän kehitys on aikataulussaan.

Kaipa sen näkee muutenkin, ja kuulee. Minusta tuo alapään tarkastaminen on turhaa alistamista tarkastelulle josta ei ole kellekkään hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kyllähän tuo nelivuotiaskin on tuossa esitellyt isälleen, että "kato iskä, mulla on ihan samanlainen pimppi kuin äidilläkin, mutta multa vaan puuttuu noi karvat" :D ja siis oikein todella esitellyt... Ihme, ettei repeä :D .
Ihana! :D Tuossa iässä ollaan vielä niin vilpittömiä.

Se on vaan nolo jos se OPETETAN NOLOKSI. Mä olen hyvin arka ihminen, mutten ole oppinut nolostumaan alastomuutta. Miksi opetttaa että alastomuus olisi epänormaalia. Monille opetettu että on.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
ainakin naistentautien polillakin sanotaan että ei lapsia toimenpide/tutkimushuoneisiin . Tässä varmaan ajatellaan niin tutkittavaa, tutkijaa kuin lastakin. Miettikää miten kauheeta lapselle nähdä kun joku ronkkii äitiä sieltä ( :D )

Mutta ap:lle sanon vaan että sattuuhan sitä, kohtahan se poika alkaa kiikuttamaan sulle märkiä lakanoita pestäväks
i, yhtä noloa se on sekin. Suhtaudut vaa ihan niin kuin olis ollut täysin normaali tilanne :)

Eikö 14-vuotiaat jo pese omia lakanoitansa :o Varsinkin jos sattuu pieni "vahinko" eikä halua selitellä sitä äidille?

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Äläkä todellakaan ota asiaa puheeksi. Miksi ihmeessä ottaisit? Onko siinä jotain puhuttavaa? Ei ole.

Ja ymmärrän että olit lapsen toiveesta paikalla mutta eälä todellakaan ota tuota ko. asiaa puheeksi!

T. 13v-pojan äiti

Alkuperäinen kirjoittaja ai:

Nopea kurkkaus ei ole pahaksi kenellekään. Katsotaan vaan, missä vaiheessa kehitysvaiheessa karvoitus on sekä tytöillä että pojilla.

Kaipa sen näkee muutenkin, ja kuulee. Minusta tuo alapään tarkastaminen on turhaa alistamista tarkastelulle josta ei ole kellekkään hyötyä.

Nopea kurkkaus ei ole pahaksi kenellekään. Katsotaan vaan, missä vaiheessa kehitysvaiheessa karvoitus on sekä tytöillä että pojilla.

Tuolla on kyllä aika vissi ero perusteelliseen tutkimukseen. Siksi niitä ei voi oikein verrata.

provohan tämäki on! luuletteko tosiaan, että lääkäri ei käske äitiä poistumaan? haha!

aivan niin,pakko olla, vai meneekö isät tyttäriensä gynekologisiin tutkimuksiin pällistelemään??? antaisko kukaan gynekologi isän olla samassa huoneessa kuin tutkittava

Ap, parempi kun et ota asiaa puheeksi. Poikaasi varmasti nolottaa aikansa, mutta ihan takuulla unohtaa asian pian. :) Ja tosiaan, ettehän kumpikaan voineet tietää, että lääkäri samalla vilkaisee alapäätä kun aivan eriasian takia lekuriin menitte. Tilanne on varmasti tullut niin äkkiä, ettei siinä ole paljoa kerennyt ajatella, että minne katsoo vai meneekö huoneesta pois.

Älä turhaan stressaa ja murehdi asiaa enää. Pian se unohtuu teiltä molemmilta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo:
Se on vaan nolo jos se OPETETAN NOLOKSI. Mä olen hyvin arka ihminen, mutten ole oppinut nolostumaan alastomuutta. Miksi opetttaa että alastomuus olisi epänormaalia. Monille opetettu että on.

No, tota. Ehkä tässä oli nyt muusta kysymys, kun tästä alastomuus on luonnollista-hokemasta. Mitä muuten haittaa, jos ei koe alastomuutta luonnolliseksi? Pakko kysyä tähän rakoon.

Lääkärin luona sattuu ja näkee monenelaista. Isät tuovat teini-ikäisiä tyttäriään lääkärille ja kun pitää kuunnella sydänäänet ja ottaa paita pois, siinä sitten kaikki hämillään, miten tässä toimitaan. Itse kohteliaana menen seisomaan potilaan ja isän väliin esteeksi jos suinkin voin. Äidit tulevat usein lähes täysikäisten poikiensa kanssa lääkärille. Syntyyhän siinä noloja tapauksia, monet äidit osaavat kyllä lähteä pois kun aletaan tutkia. Vanhemmat voisi jäädä myös pois, kun vaiva käsittelee alapäätä, sillä silloin saattaa joutua kysellä seksisuhteista. Samaa myös pariskunnille: vastaus ei ehkä ole rehellinen kun puoliso vieressä. Noloa myös kun joutuu tuseraamaan kun saattaja vieressä katsomassa. En pidä siitäkään, että naisella on mukana mieskumppani tutkimushuoneessa, kun joutuu tekemään gynen statusta (tätäkin tapahtuu). Nykyään pyydän miehen poistumaan.
Kasvavien poikien vehkeet on hyvä tarkistaa. Pikku pojilla pitää ehdottomasti seurata, että kivekset ovat pusseissaan. Koululääkärinä olen passittanut useampia poikia ja tyttöjä jatkotutkimuksiin viivästyneen puberteettin vuoksi. Nykyisin on mahdollisuus myös nopeuttaa puberteettia, jos on huomattavan myöhässä ikäisiinsä verrattuna. Puberteetin myöhästyminen voi olla nuorelle psyykkisesti rasittavaa. Puberteetin myöhästymisen taustalla voi olla erilaiset syndroomat, jotka olisi hyvä saada selville tarpeeksi aikaisin. Esinahan löysyyskin pitäisi tarkistaa, mutta sen jätän pojan omaksi tehtäväksi jos se ei tule erikseen vaivana esiin. Ongelmaa näyttää olevan, sillä ympärileikkaukset esinahan ahtauden vuoksi eivät ole mitenkään harvinaisia varhaisaikuisuudessa.

Yhteistyössä