Pojan erektio lääkärissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentynyt äiti

Vieras
Olin 14-vuotiaan poikani kanssa lääkärissä. Hän on jonkin aikaa valittanut kipua alavatsassa. Menimme lääkäriin ja lääkäri halusi muun tutkimuksen ohessa tarkastaa myös pojan sukuelimet ja kivekset. Poika oli ymmärrettävästi kovin hämmentynyt - varmasti osaltaan koska olin läsnä. Joka tapauksessa hän reagoi siihen ihan täysillä. Lääkäri kertoi sen olevan täysin normaalia tuonikäisillä pojilla, mutta poikani ujosteli tilannetta kovasti. Nyt koen myös itseni hämmentyneeksi. Mitähän pitäisi tehdä? Hämmennänkö poikaa entisestään, jos otan asian puheeksi? Onko jollain muulla kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?

Minä ainakin kun olin poikani kanssa koululääkärillä ( oli 11 v silloin), kohteliaasti käännyin katsomaan toisaalle, kun lääkäri tarkasti kivekset jne. En luultavasti nolais enempää ottamalla puheeksi, jos minusta ei tuntuis, että poika haluaa jotenkin kuitata asian.

Olisi ollut ehkä fiksua poistua ko. tutkimuksen ajaksi. Itse en haluaisi aiheuttaa kenellekkään noloa tilannetta, koska nolo tilanne on todellakin hyvin nolo tilanne.

no mulle kyllä lääkäri sano kerran kun ton ikäsen jouduin lääkäriin viemään alapäävaivan vuoksi, että äidin olis paras odottaa tutkimuksen ajan oven ulkopuolella. koska se on tsuon ikäselle jo kovin kiusallista olla tarkastuksessa mamin katsellessa vieress

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Siksipä en lähde tuon ikäisten poikien kanssa lääkäriin enää. Jään oven ulkopuolelle odottamaan tutkimusten ajaksi.

Asia ei tullut siinä tilanteessa mieleenikään. Eikä se, että sukuelimet tarkastettaisiin.

Vaikka et arvannutkaan ja ehkä muuten halusit kuulla lääkärin puheet, niin kun sanoo tarkistavansa alapään, niin olisit voinut selkeästi ja kohteliaasti käänytä, etkä ainakaan hämmentyä erektiosta. Monilla pokkupojillakin voi olla erektio, puhumattakaan teineistä.

En minä sitä siinä tilanteessa millään tavalla osoittanut, että olisin ollut hämmentynyt. Sitä paitsi poikani on kovin ujo eikä olisi halunnut millään ilveellä lähteä lääkäriin. Sain hänet lopulta suostuteltua, mutta hän itse vaati, että tulen mukaan.

ainakin naistentautien polillakin sanotaan että ei lapsia toimenpide/tutkimushuoneisiin . Tässä varmaan ajatellaan niin tutkittavaa, tutkijaa kuin lastakin. Miettikää miten kauheeta lapselle nähdä kun joku ronkkii äitiä sieltä ( :D )

Mutta ap:lle sanon vaan että sattuuhan sitä, kohtahan se poika alkaa kiikuttamaan sulle märkiä lakanoita pestäväksi, yhtä noloa se on sekin. Suhtaudut vaa ihan niin kuin olis ollut täysin normaali tilanne :)

Öö, enpä olis ikinä kuuna päivänä 14-vuotiaana tyttönä halunnut, että isäni on mukanani gynereissulla (enkä liioin edes äitiäni). Kuten en tietystikään edelleenkään halua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Meneekö teiltä kaikilta ohi se, että ap poika oli vatsavaivoista lääkärissä, eikä kummallekaan- ei äidille eikä pojalle tullut mieleenkään että vaivan vuoksi tutkittaisiin vielä sukupuolielimet.

No tuskimpa se lääkäri on ihan yht'äkkiä hyökännyt pojan sukuelinten kimppuun ilman mitään ennakkoilmoitusta. Kyllä siinä vaiheessa voi poistua huoneesta, kun lääkäri ilmoittaa tutkivansa sukuelimet tai ainakin kääntyä selkeästi ja kohteliaasti poispäin, niin kuin joku jo sanoikin, eikä tuijottaa toimenpidettä.

Meneekö teiltä kaikilta ohi se, että ap poika oli vatsavaivoista lääkärissä, eikä kummallekaan- ei äidille eikä pojalle tullut mieleenkään että vaivan vuoksi tutkittaisiin vielä sukupuolielimet.

Joo ei mennyt ohi.. Mutta kyllä tuonikäinen selviää lääkärissä jo yksin. Lääkäri pyytää äidin sitten sisälle jos tarvitsee lisätietoa.

Siinä on aivan varmasti aikaa kääntyä ympäri tai marssia ulos. Aivan varmasti. Ei teinillekään voi yllärinä moista tutkimusta tehdä varttisekunnissa. :whistle:

Yhteistyössä