pojan eka koulupäivä ja tappelu takana!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Juupa juu. Poika oli sitten tosiaan tapellut heti ekana päivänään koulussa siten että opettajan piti mennä väliin. Tappelukaverina oli vanha tuttu jo eskarista. Yhtä iso poika kuin meidän ja jostain syystä tämä kaksikko keksii aina jostain tappelua.

He ovat ihan hyvissä väleissä ennen ja jälkeen tappelun, mutta mittaa toisistaan pitää säännöllisesti ottaa :headwall: :headwall: .

Tällä kertaa oli meidän poika tönäissyt toista poikaa kun tämä toinen oli heittänyt hiekkaa heinäsirkan päälle. ja sitten oli alkanut matsi |O .

Rasittavaa että koulussa pitää olla noita jotka eivät osaa olla normaalisti ja käyttäytyä kunnolla. Toiset sitten niitä saavat pelätä. Meidänkin koulussa heti oli joutunut osa jäähypenkille, ekan luokan ekana päivänä. On se nyt ihme ettei mitään käytöstapoja ole. Ihan sama onko joku heinäsirkka puolustettavana, mutta toiseen ei käydä käsiksi, koita takoa se sen poikasi päähän. Mitä tuollaisista räyhähengistä ikinä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
:o hui, vaikee kuvitela tollasta kun oma poika on niin rauhallinen. oishan se tietty ihan hyvä että osais puoliaan pitää :/

Ei meilläkään poika tappele yleensä koskaan. Siis esim. pihan pojat saattaa lyödä häntä yms., mutta poika ei lyö takaisin. Poitsu on erittäin tykätty ja suosittu ja muiden kanssa hän ei tappele.

Tää yks poika on kuitenkin sellainen että jostain syystä ovat useinkin tukkanuottasilla. Tämä taisi olla nyt neljäs kerta (eli 3 kertaa eskarissa ovat tapelleet). Edes hoitajat eivät ehtineet koskaan estää tappelua, síllä se syntyi aina täysin yllättäin.

Voi ei, mutta älä huoli, sellasta se on vielä noilla pienillä koululaisilla =)

Mä oon oikeesti vaan helpottunut, että muillakin on jotain kun vaan meidän pojalla, joka ei kyllä tappele mutta ekalla luokalla sai itkukiukuttelukohtauksia senkin edestä (uhmaiässä vielä ekallakin?!)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rasittavaa että koulussa pitää olla noita jotka eivät osaa olla normaalisti ja käyttäytyä kunnolla. Toiset sitten niitä saavat pelätä. Meidänkin koulussa heti oli joutunut osa jäähypenkille, ekan luokan ekana päivänä. On se nyt ihme ettei mitään käytöstapoja ole. Ihan sama onko joku heinäsirkka puolustettavana, mutta toiseen ei käydä käsiksi, koita takoa se sen poikasi päähän. Mitä tuollaisista räyhähengistä ikinä tulee.

:headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ole iloinen että poika pitää puolensa.Minä uskon että meijän pojasta on tulossa karkuunjuoksija.

Eihän se nyt puoli pitänyt vaan aloitti.

Mutta varmaan oli hiukan jännitystä ilmassa puolin ja toisin ekana koulupäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ingrid:
Ole iloinen että poika pitää puolensa.Minä uskon että meijän pojasta on tulossa karkuunjuoksija.

Mutta varmaan oli hiukan jännitystä ilmassa puolin ja toisin ekana koulupäivänä.

Juu tällä kertaa ei pitänyt puoliaan vaan oli aloittajana. Mutta tämän pojan kanssa kyllä ihan vuorottelevat aloittajan roolin kanssa tasaisesti.

Jos on luonteeltaan hakkaaja, niin aina löytyy jokin selitys, miksi juuri tänään oli järkevää ja hyvä lyödä, miksi se oli oikeastaan tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Voi ei, mutta älä huoli, sellasta se on vielä noilla pienillä koululaisilla =)

Mä oon oikeesti vaan helpottunut, että muillakin on jotain kun vaan meidän pojalla, joka ei kyllä tappele mutta ekalla luokalla sai itkukiukuttelukohtauksia senkin edestä (uhmaiässä vielä ekallakin?!)

Juu pieniähän nuo vielä on =) :heart: .

Meillä mies ilmoitti nyt että a) meidän pojan pitää välttää tuota toista poikaa kun kerran tappelua tulee helposti ja b) jos opettaja määrää jälki-istuntoa, niin se tarkoittaa automaattisesti myös kotiarestia.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Juu tällä kertaa ei pitänyt puoliaan vaan oli aloittajana. Mutta tämän pojan kanssa kyllä ihan vuorottelevat aloittajan roolin kanssa tasaisesti.

Tulihan se sieltä. Ei meidän poika mutta muut ;) No tarvisi silti varmaan saada meneen jakeluun että käsiks ei käydä vaikka mikä olis.

Jos on luonteeltaan hakkaaja, niin aina löytyy jokin selitys, miksi juuri tänään oli järkevää ja hyvä lyödä, miksi se oli oikeastaan tarpeen.

Toivottavasti sä et nyt edes yritä väittää että mun poika on luonteeltaan hakkaaja :o ?? Olet sä kanssa varsinainen :headwall: :headwall:

Taitaa sitten kaikki lapset kuulua näihin hakkaajiin... :whistle: Tässä meidän kadulla on 20 lasta ja osa rauhallisia ja osa vilkkaita ja välillä on nekin lyöneet josita sitä ei ikinä olis uskonut. Meidän poika on lähinnä aina se karkuun juoksija joka tulee itkien kotiin, silti muutaman kerran on myös itse lyönyt. Että tervetuloa lasten maailmaan, lapsiahan he vielä ovat ja siksi tarvitsevatkin vanhempien ja muiden aikuisten tuen ja opastuksen. En nyt 7-vuotiasta vielä hakkaajaksi leimaisi, tosiaan ihan pieni on vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Tulihan se sieltä. Ei meidän poika mutta muut ;) No tarvisi silti varmaan saada meneen jakeluun että käsiks ei käydä vaikka mikä olis.

Missä mä niin sanoin????? Kirjoitin että tällä kertaa oli aloittajana kuten jo aloituksessanikin luki. Mutta tämä tappelukaveri on myös aloittanut tappeluja. Taitaa olla nyt puoliksi, eli kaveri aloittanut kahdesti ja meidän poika kahdesti.

Ja juu, molemmille pojille pitäis tosiaan saada tuo asia jakeluun, en kai ole muuta väittänytkään.

No jos et itse suostu näkemään mitään pahaa omassa lapsessa - mutta ei tuo ihan hyvältäkään vaikuta. Joka luokalla on pari tuollaista räyhähenkeä, musta ne voisi laittaa kaikki jonnekkin erityisluokalle, että muut saisivat työrauhan.

No toisaalta on hyvä että jo ekana koulupäivänä tuli muillekin selväksi ettei sinun poikaa kiusata, tuskin sellaista kiusataan mikä saattaa vetää nenään.Yleensä ne on ne rassukat jotka eivät osaa/uskalla puolustaa itseään.
En minä ainakaan saanut sellaista kuvaa että poika olisi mikään tappelupukari.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Mun ja turkilmaksen poika ovat tunteneet vastasyntyneestä saakka ja ikinä eivät ole tapelleet, että ihan uusi tieto tää mullekin oli hänen pojastaan. Kyllä se seura ja tilanteet siis vaan vaikuttavat.

No jos et itse suostu näkemään mitään pahaa omassa lapsessa - mutta ei tuo ihan hyvältäkään vaikuta. Joka luokalla on pari tuollaista räyhähenkeä, musta ne voisi laittaa kaikki jonnekkin erityisluokalle, että muut saisivat työrauhan.

:o Ja millä kunnalla olisi varaa laittaa jokainen lapsi vuorollaan erityisluokalle? Kuningasidea tosiaan, kannattais sun miettiä poliittista uraa. Meidän pojan vieressä istui rauhallinen tyttö viime vuonna, joka välillä häiritsi poikaa kutittelemalla ja pussasikin kerran väkisin eli häiritsi työrauhaa, erityisluokalle siis, mars mars.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No toisaalta on hyvä että jo ekana koulupäivänä tuli muillekin selväksi ettei sinun poikaa kiusata, tuskin sellaista kiusataan mikä saattaa vetää nenään.Yleensä ne on ne rassukat jotka eivät osaa/uskalla puolustaa itseään.
En minä ainakaan saanut sellaista kuvaa että poika olisi mikään tappelupukari.

Niin juuri. Että ekana päivänä tehdään tappelemalla selväksi kaikille kuka tässä on kingi ja kovis jolle muut ei ryttyile eikä tule vetämään nenään. Ja muut rassukat on sitten vapaata riistaa kiusattavaksi ja mäiskittäväksi.

Sun mielestä rassukka on se, joka ei tappelemalla osoita asemaansa. JESTAS mitä äitejä! Ja niitä rassukoita sit sopii kiusata.

Miksi sä haluat väkisin ymmärtää väärin ja väitellä asiasta josta et tiedä???

Saanko vielä vääntää rautalangasta??

Meidän poika aloitti tänään tappelun tönäisemällä tätä toista poikaa. Tämä samainen kaksikko on tapellut (kuten jo kerroin) kolmesti eskarissa ja nyt oli neljäs kerta.

Aloittajana ovat vuorotelleet kumpainenkin ja ovat molemmat myös loukanneet itseään tuoksinassa. Me ollaan toki kielletty omaa poikaamme ja asiasta toruttu ja varmasti saman ovat tehneet tämän toisen pojan vanhemmat omalle pojalleen.

Mun pojasta (eikä tästä toisestakaan sen puoleen) ei saa räyhähenkeä tekemälläkään. Kuten senkin jo aiemmin sanoin, hän EI tappele muiden kanssa. Ja kyllä mä näen näissä molemmissa pojissa vikaa, kuten myös eskarin henkilökunta ja varmasti tällä kertaa myös opettaja.

Mikä tässä on nyt vaikea ymmärtää???

Noh noh, heti täällä ollaan päsmäröimässä ja haukkumassa että poika on luonteeltaan hakkaaja. Huhheijaa.

Kyllä pikkupojat on kautta aikojen nahistelleet, ja siitä se luonnekin sit kasvaa... Voi kuulostaa näiden jeesustelijoiden korvaan karulta, mutta mieluummin poika pitää puolensa kuin juoksee itkien karkuun. Ei pahalla ketään kohtaan, mutta kyllä puoliaan pitää oppia pitämään. Väkivaltaisuus on asia erikseen!! tässä on kyse luultavasti kuitenkin tavallisten pikkupoikien nahistelusta, jolle ei tosiaankaan aina ole mitään erityistä syytä. Eipä siinä muuta voi kuin koittaa järkevänä aikuisena saada turhat tappelut loppumaan :)

Ja juu, molemmille pojille pitäis tosiaan saada tuo asia jakeluun, en kai ole muuta väittänytkään.
Siihen toiseen poikaan et voi vaikuttaa, omaasi kylläkin. Ymmärrän varsin hyvin, että poikasi on suutahtanut eläinrääkkääjälapselle. Mutta koita saada oma poikasi ymmärtämään, että niin pahalta kuin hänestä eläinten kiusaaminen tutntuukin, ne eläinrääkkääjälapset eivät ole sen arvoisia, että heidän takiaan kannattaisi jälki-istuntoa ottaa. Helpommalla lapsi pääsee, kun sulkee tällaiset lapset pois elämästään. Koulussa on toista siedettävä, mutta ei tarvitse olla kaveri eikä ystävystyä. Vapaa-aikanaan ei tarvitse olla ko lapsen kanssa tekemisissä lainkaan.

Yhteistyössä