Pojan 11kk vatsa kuralla maidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Eli annoin kahtena päivänä tilkan tavallista maitoa korvikkeeseen sekoitettuna. Eilen sitten oli vatsa kuralla ja paukutteli aika paljon. Ilmeisesti ei vielä kestä tavallista maitoa? Hapanmaitotuotteita on maistellut ja syönyt kuukauden päivät, eikä niistä ole mitään vaivoja tullut.

Nyt jätän normaalin maidon joksikin aikaa pois, mutta kannattaako minun sitten aloittaa uudestaan hylalla tai vaikka luomumaidolla ja siitä sitten pikkuhiljaa siirtyä tavalliseen maitoon? Vai samantien tavallisen maidon maistatuksella?

Luomuviilillä kannattaa aloittaa aina! Kaikissa muissa kuin luomussa on d-vitamiinilisää, joten sitä lapsi voi helposti saada liikaa, jos muussakin on. Mut mitä hapanmaitotuotteista on syönyt kuukaudenpäivät? Katso, ettei ole maltodekstriiniä tai maissia niissä, sillä ne ei kuulu ollenkaanmaitotuotteisiin! Tässä käännettävää - joku vois kääntää muillekin:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1244824/Fears-grow-study-shows-genetically-modified-crops-cause-liver-kidney-damage.html

No itseasiassa meidän neuvolassa sanottiin että voin pikkuhiljaa aloitella antamaan maitoa 11kk iässä... Ei tässä mikään kiire ole.. Nämähän ovat näitä ikuisia kiistan aiheita ja arvasin että tuon kaltaisia vastauksia tulee.

Meillä oli tytöllä samoja vaivoja. Vaihdoin hyla maidon laktoosittomaan maitoon ja ei ole enää mitään ongelmia. Tyttö oli aikaisemmin tosi itkuinen ja nyt on koko perheen ilopilleri yhdessä isosiskonsa kanssa. Isosisko juo kanssa hyla maitoa ja minä itse laktoositonta kun on paha laktoosi-intoleranssi. Puolen vuoden ajan mennään nyt näin. Sain ohjeet lastenlääkäriltä.

Alkuperäinen kirjoittaja tärkeää:
Luomuviilillä kannattaa aloittaa aina! Kaikissa muissa kuin luomussa on d-vitamiinilisää, joten sitä lapsi voi helposti saada liikaa, jos muussakin on. Mut mitä hapanmaitotuotteista on syönyt kuukaudenpäivät? Katso, ettei ole maltodekstriiniä tai maissia niissä, sillä ne ei kuulu ollenkaanmaitotuotteisiin! Tässä käännettävää - joku vois kääntää muillekin:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1244824/Fears-grow-study-shows-genetically-modified-crops-cause-liver-kidney-damage.html

Poika on saanut viiliä, piimää ja jugurttia. Olen kyllä ajatellut kokeilla tuota luomua sen perusteella mitä olen siitä kuullut.

En antaisi hyla-maitoa, koska se on törkeän imelää verrattuna normaaliin maitoon. Sen sijaan laktoositon maitojuoma maistuu aivan tavalliselta maidolta, joten myöhemmin on helpompi siirtyä tavalliseen maitoon, jos oireita ei enää tule.

Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito:
Meillä oli tytöllä samoja vaivoja. Vaihdoin hyla maidon laktoosittomaan maitoon ja ei ole enää mitään ongelmia. Tyttö oli aikaisemmin tosi itkuinen ja nyt on koko perheen ilopilleri yhdessä isosiskonsa kanssa. Isosisko juo kanssa hyla maitoa ja minä itse laktoositonta kun on paha laktoosi-intoleranssi. Puolen vuoden ajan mennään nyt näin. Sain ohjeet lastenlääkäriltä.

Kiitoksia vinkistä. Täytyy kokeilla jonkin ajan kuluttua mikä sitten pojalle sopii; luomu, hyla, laktoositon. Muuten poika on ollut ihan pirteä oma itsensä eli ei ole ollut vatsanpuruja. Pelkästään vatsa kuralla ja ilmavaivoja ollut mutta poika ei ole ollut niistä moksiskaan.

joo mutta esim. hyla maito on paljon halvempaa. Ja mä tosiaan tuohon kirjoitin että juniori juo laktoositonta samoin kuin minä ja isosisko juo hylamaitoa. Turhaan sitä siirtyy laktoosittomaan jos kerta maha kestää laktoosia jonkin verran. Mulla on ollu laktoosi-intoleranssi koko ikäni ja silloin ei ollu mitään tuotteita oikein kaupoissa. Ulkomaista maitoa voin juoda esim. saksalaista. Se on tää kun oikeasta maidosta otetaan kaikki tärkeä pois niin alkaa ihmisillä olemaan tänä päivänä kenellä vaan yliherkkyyttä tavalliseen maitoon.

Meillä ei muuten auttanut ollenkaan enää sen jälkeen kun kokeiltiin hyla maitoa että olisi siirrytty takaisin samaan nanniin mitä tyttö joi ennen maitokokeilua. Homma vaan paheni ja illat rauhottui kokonaan kun annettiin laktoositonta maitoa. Onnea kokeilulle. Nyt vaan alat kokeilemaan eri maitoja ja katot miten masu reagoi. Ei kannata pitää taukoa. Annat ensin 2viikkoa vaikka luomu maitoa jos ei käy siirryt hyla maitoon ja sitä taas kaksi viikkoa. Jos ei sekään käy laktoositonta ja jos tämäkään ei auta niin kahden viikon maidoton linja. Sillä tavalla pitäisi löytyä oikea maito pojalle. Näin lastenlääkäri meille neuvoi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aloita laktoosittomalla maidolla :)

Meillä tehdään luomuviilitkin itse tuohon uuteen laktoosittomaan luomumaitoon. Tosi hyvää tulee, eikä ole hankalaa, mut kannattaa kyllä:
http://koti.netplaza.fi/~paula/maalla/pakkasaikaa.htm

Yhteistyössä