Pojalla kutisee pylly, oisko kihomatoja....Lääkkeistä kysymys!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Mikähän tuolla pojan pyllyssä mahtaa kutista, on parina päivänä valittanut kamalaa kutinaa. Pesemme takamuksen aina ison hädän jälkeen, yleensä vielä jompikumpi meistä vanhemmista pesee vaikka poika on ekalla.

Kihomatoja ei siellä näkynyt kun olemme kurkkineet näin kun poika on mennyt nukkumaan. Lisäksi tuo kutina on koko päivän, ei vain iltaisin tai öisin...

Huomenna aamusta heti soitan lekurille mutta ajattelin kysellä onko teillä mitään villejä veikkauksia heitellä kehiin???
 
meillä on ekaluokkalaisen pojan kanssa täysin sama homma, ei kanssa näkynyt vaikka kävin kurkkaamassa nukahdettua.
Olen nyt katsonut että poika menee ilman pikkareita nukkumaan, nytkin nukkuu pitkät pyjaman housut jalassa muttei pikkareita alla.
Tuntuu että on jo helpottanut.
Ja meillä ainakin huomasin että poika ei ole aina kunnolla pyyhkinyt ja ehkä josku pierun yhteydessä roiskuu löysempää housuihin eli "jarruraitaa".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Onko ollu maha kovalla? Jos on pieni pukama tullu?

Hei joo, vatsa on ollut kovalla, pyyhkiessä ei ole paperiin oikein mitään jäänyt. Mutta ei siellä kyllä ulkoinen pukama ainakaan ole...sen verran tarkasti taskulampun kanssa katsottiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Onko ollu maha kovalla? Jos on pieni pukama tullu?

Hei joo, vatsa on ollut kovalla, pyyhkiessä ei ole paperiin oikein mitään jäänyt. Mutta ei siellä kyllä ulkoinen pukama ainakaan ole...sen verran tarkasti taskulampun kanssa katsottiin..

Sisäinen pukama voi olla, tai muutenkin kovan vatsan takia vähän ärtynyt suoli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile housuitta tuuletusta yöllä:
meillä on ekaluokkalaisen pojan kanssa täysin sama homma, ei kanssa näkynyt vaikka kävin kurkkaamassa nukahdettua.
Olen nyt katsonut että poika menee ilman pikkareita nukkumaan, nytkin nukkuu pitkät pyjaman housut jalassa muttei pikkareita alla.
Tuntuu että on jo helpottanut.
Ja meillä ainakin huomasin että poika ei ole aina kunnolla pyyhkinyt ja ehkä josku pierun yhteydessä roiskuu löysempää housuihin eli "jarruraitaa".

Pojalla ei kyllä koskaan ole pikkareita jalassa nukkuessaan, ainoastaan pyjaman housut jotka eivät ole mitenkään kiristävät, täytyisköhän nekin poistaa kokeeksi?
 
Meillä oli keskimmäisellä muutama viikko sitten kihomatoja. Neljänä päivänä valitti kutinaa ja mitään ei näkynyt vaikka kuinka tarkkaan katsottiin. Kutinaa oli myös päivisin ja se loppui suihkuttelulla. Neljännen päivän iltana sitten vasta näkyi madot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile housuitta tuuletusta yöllä:
meillä on ekaluokkalaisen pojan kanssa täysin sama homma, ei kanssa näkynyt vaikka kävin kurkkaamassa nukahdettua.
Olen nyt katsonut että poika menee ilman pikkareita nukkumaan, nytkin nukkuu pitkät pyjaman housut jalassa muttei pikkareita alla.
Tuntuu että on jo helpottanut.
Ja meillä ainakin huomasin että poika ei ole aina kunnolla pyyhkinyt ja ehkä josku pierun yhteydessä roiskuu löysempää housuihin eli "jarruraitaa".

Pojalla ei kyllä koskaan ole pikkareita jalassa nukkuessaan, ainoastaan pyjaman housut jotka eivät ole mitenkään kiristävät, täytyisköhän nekin poistaa kokeeksi?

luulen että sitten takapuoli saa kyllä hengittää tarpeeksi hyvin.
Mä selitin pojalle, että pyllyn täytyy saada hengittää yöllä, kun päivällä on pikkarit jalassa : )
Mutta eihän siitä haittaa ole jos hióusuitta nukkuu, voi hyvinkin auttaa kun tulee lisäilmaa siihen mitä on tottunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Meillä oli keskimmäisellä muutama viikko sitten kihomatoja. Neljänä päivänä valitti kutinaa ja mitään ei näkynyt vaikka kuinka tarkkaan katsottiin. Kutinaa oli myös päivisin ja se loppui suihkuttelulla. Neljännen päivän iltana sitten vasta näkyi madot.

Okei, eli kun keskiviikkona alkoi valittamaan kamalaa kutinaa niin vasta parin päivän päästä näkyisi.

Kyllä ne varmasti sitten kihomatoja ovat, onko lääkärissä käynnistä mitään hyötyä, saako lääkkeet edullisemmin reseptillä? Vai marssinko suoraan huomenna apteekkiin ja aloitan hoidon....

Kääk, mua vallan pelottaa jos tästä tulee isokin vaiva, ikinä kun ei kyseistä vaivaa ole ollut meidän perheessä... :/
 
Tietääkö kukaan noista lääkkeistä? Omia kokemuksia? Please.....Mies kävi uudestaan takamusta katsomassa ja kyllä ne taitavat kihomatoja olla, ainakin sieltä löytyi yksi valkoinen sen näköinen mitä nyt googlettelin kuvia...Ihan kuin langan pätkä....
 
pyrvin kuuri me otettiin koko perhe.syötiin kolme kuuria,kun tuolla pienemmällä löytyi vasta heti meidän eka kuurin jälkeen ja hän ei silloin saanut vielä lupaa ottaa.kaikki sit kuitenkin otettiin ja nyt ei ole mitään "näkynyt",tuntunut.ennen joulua otettiin viimonen kuuri
 
me syötiin ensin yks kuuri niin että toinen annos sit 10 pv päästä, madot uusi vajaan 2kk sisällä, syötiin seuraava kuuri niin että otettiin vielä kolmas kerta taas n 2 viikon kuluttua, toistaiseksi ei oo matoja näkyny... pistäpä hauksi löytyy ihan kivasti juttua
 
jeps, kihomatoja taitaa olla. Meillä on kerran ollut ja se käänsi kyllä vatsan ympäri. - ja koko kämpänkin suursiivouksen muodossa.
Mutta Pyrvin - nimistä lääkettä peliin. Se annostellaan painon mukaan, ja koko perhe ottaa kuurin sitten saman aikaisesti ja uusitaan olikos se parin viikon kuluttua.
Ja petivaatteita pitää vaihtaa ja pestä ahkeraan.

 

Yhteistyössä