Pojalla 37.69 ("kuumetta"?)Laittaisitteko eskariin?

  • Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
:/ EI oo mikään kipeä. (Eilen oli kurkku) Meilä siis on kuumetautia liikkeellä. Alkaa pääkivulla. Tää eskarilainen oli viimeviikon loppuna 1 päivän kuumeesa ja eilen(ki) oli pois eskarista tuon kurkkukivun ja lämmöntakia pois. Nyt ei mitään muutaku tuo kuume jos sitä voi kuumeeksi sanoa?
 
Khimaira
Mä olen pitänyt aina rajana 37 jonka yli menevässä lämmössä lapsi on kotona.
Kerran nyt lämpö on selkeästi kohonnut, niin se voi hyvinkin nousta iltaan mennessä korkeammallekin.
Ja jos lapsi on kipeä ( ollut kuumeen takia poissa ja on kurkkukipua) niin tietenkään hän ei mene minnekään. Yksi täysin kuumeeton päivä kannattaa pitää kotona.
 
Mep
Mä olen pitänyt aina rajana 37 jonka yli menevässä lämmössä lapsi on kotona.
Kerran nyt lämpö on selkeästi kohonnut, niin se voi hyvinkin nousta iltaan mennessä korkeammallekin.
Ja jos lapsi on kipeä ( ollut kuumeen takia poissa ja on kurkkukipua) niin tietenkään hän ei mene minnekään. Yksi täysin kuumeeton päivä kannattaa pitää kotona.
Samaa mieltä. Ei lapsi ole mikään "yliolento" jonka lievänkin lämmönnousun voi jättää noteeraamatta. Itse olen ihan pöhnäinen kun lämpöä 37,2.
 
"mä"
[QUOTE="hmphmp";24814954]Voi jessus,PITÄÄKÖ TUOLLASTA EES KYSYÄ???TYYLIIN;"lapseni ruikkusi tänään kerran vienkö pk-hon???"Voi että mul pää räjähtää....[/QUOTE]

Parempi oiski että räjähtäis. :D Hyvää päivänjatkoa ja rauhotuhan kunnolla!
 
Riippuu aivan siitä mikä on se peruslämpö.
Meidän vajaa 6v peruslämpö on 36,5 joten tuo 37,69 pärähtää mittariin jäisi kotiin.
Tyttärellä 7v peruslämpö on taas 37,4, joten menisi vielä kouluun jos mittari näyttää 37,69, riippuen tietysti yleiskunnosta mutta jos ei ole nuutunut, räkäinen, yskäinen tai muuten huonovointinen niin kouluun menisi.
 
Ärsyttää
Juuri tällaiset jotka on väkisin tunkemassa lapsiaan kunnolla parantelematta muut tartuttevaksi. Ja sitten on lapsi uudestaan kohta kipeänä!! Mur! Liian usein törmännyt tähän niin alkaa tosissaan suututtaa. Kerran kuultua esim. lapsella yöllä kuumetta, aamulla ei, siis hoitoon... Ja esimerkkejä monia... Tahtoisitko että tulisimme käymään teillä kun meillä oli aamulla vatsatautia mutta ei ole enää? Ymmärrätkö pointin?
 
minä,
Kuume on yleensä merkki virustartunnasta, esim. flunssasta tai influenssasta. Pienille lapsille nousee korkea kuume herkemmin kuin aikuisille, 39-40 asteen kuume ei ole mitenkään epätavallista. Lapsen kuume kohoaa tavallisesti päivän kuluessa ja on korkeimmillaan illalla. Niinpä kyse ei välttämättä ole sairauden pahenemisesta, jos flunssaisen lapsen aamulämpötila on 38 astetta ja illalla kuume on noussut 39 asteen seutuville.

Kuumeinen lapsi voidaan yleensä huoletta kuljettaa omalla autolla lääkäriin.

Kotihoito: Vaateta lapsi kevyesti ja pidä huoneen lämpötila viileänä, jotta kuume saadaan laskemaan. Lapselle on annettava runsaasti juotavaa, koska kuumeisena haihtuu paljon nestettä. Lapsen ei tarvitse maata vuoteessa, jos hän mieluummin on jalkeilla ja leikkii. Lapselle voidaan mainiosti antaa kuumetta laskevaa lääkettä nukkumaan mennessä. Se auttaa häntä nukkumaan rauhallisemmin.

Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos kuumeinen lapsi ei suostu juomaan. Jos lapsi on alle 2-vuotias, ja kuumetta on yli 39,0 astetta.
 
Meillä eskarilaisella samanlaiset lämmöt, ja pysyy kyllä huomisenkin kotona, vaikka kuume tänään laskisikin.. Ihan turha mennä toisia sairastuttamaan! Mutta osa väestä suhtautuu kuumeeseen kyllä mun mielestä suht kummasti..Se ei oo tieten tauti eikä mikään, jos ei räkä valu, tai yskitä.. Mulla oli eilen 38 kuumetta aamulla, ilmoitin töihin että sairaana oon, niin pomo kommentoi, että "eihän tuo vielä kovin kuumetta ole, lämpöä vähän, ootko varma ettet jaksa töihin? Ja kai sä nyt kuitenkin huomenna tuut?? Perjantaina sitten viimestään!"

Sairaslomaa sain kuitenkin ihan viikon loppuun saakka, saadaanpa sairastaa muksun kanssa pöpöt rauhassa pois. :)
 
"vieras"
nimenomaan. määrittele kipeä. ja toivo sen jälkeen ettei lapsellas oo sama tauti kun mun lapsella ja sitä kuumetta jatku sitten seuraavat kolme viikkoa ilman mitään muita oireita.

ei todellakaan eskariin noilla lämmöillä. jos lapsella on tuon verran lämpöä niin lapsi on KIPEÄ. vielä hälyttävämpää on muuten kuume ilman oireita kuin kuume pikku flunssan kanssa
 
Khimaira
[QUOTE="mä";24814999]No höh tietenki että ei oo esim. kurkkukipeä, pääkipeä. nuohan ne yleensä on kipeitä ku ollaan kuumeessa/lämmössä?? o:[/QUOTE]

entä jos on pää kipeä mutta ei lämpöä eikä mitään muitakaan oireita- meneekö eskariin?
 
Meriitta
Kuumetta melkein 38 ja kysyt, että voisiko viedä eskariin? En veisi, en todellakaan veisi. Ei sitä itsekään kuumeisena jaksaisi mitään tehdä. Miksi sitten lapsen pitäisi?
 

Yhteistyössä