Poitsulla jäi peukalo auton oven väliin eilen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Turposi ihan hirveästi vaikka heti tökättiin sormi lumihankeen, sitten sisälle kylmään veteen ja lopuksi kylmäpussi ympärille. Kynsi lähtee, taisi ovi osua suoraan siihen kynnen päälle. Kipeän näköinen on, toinen unissaankin sitä valitti. Ihan on kynsi sininen...

En tiedä kuinka onnistui oven paukauttamaan kiinni eikä huomannut että peukalo jää väliin, itse olin takaluukusta luistimia ottamassa...

Tuumasi sitten illalla ettei enää ikinä laita auton ovea kiinni. Oli myös huolestunut kuinka pystyy eskarissa tehtäviä tekemään, oikean käden peukalo kun oli kyseessä. Mietti myös että kuinka syöminen onnistuu kun ei oikein pysty pitämään siinä kädessä mitään ja eskarissa pitää syödä käyttäen haarukkaa ja veistä.... :/ Kotona söi sujuvasti lusikalla, vasurilla....

Kauanko mahtaa kestää että kynsi irtoaa? Poikaa se pelottaa tosi kovaa...Laitettiin siihen peukaloon pieni side kun hänen teki pahaa nähdä peukalo/kynsi.

liikkuuko peukalo?...jos on kovin kipeä...kannattaisi käydä näyttämässä sitä lääkärissä...voi olla vaikka hiusmurtuma......saa sitte asianmukaisen "siteen" sormeen......niin ja särkylääkettähän voi myös antaa jos särkee ihan kamalasti

jaksuja eskarilaiselle

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
liikkuuko peukalo?...jos on kovin kipeä...kannattaisi käydä näyttämässä sitä lääkärissä...voi olla vaikka hiusmurtuma......saa sitte asianmukaisen "siteen" sormeen......niin ja särkylääkettähän voi myös antaa jos särkee ihan kamalasti

jaksuja eskarilaiselle

Kyllä heti tarkistin että pystyy sitä liikuttamaan, en usko että on murtumaa, tosiaan osui ihan suoraan siihen peukalon kynteen se ovi. Särkylääkettä otettiin heti eilen, mies tuossa soitteli että ihan iloisena oli jäänyt eskariin, olivat laastarin vaihtaneet peukaloon kun ei olisi hansikas muuten mahtunut.

Isäänsä oli aamulla komentanut "laita tuo auton ovi kiinni, minä en niihin enää koske!" =)

kynnen irtoamisessa itsekseen voi mennä pitkäkin aika, näin lääkäri meille sanoi (ihan vastaava tapahtumaketju). eli poistettiin terveysasemalla. pojan peukku oli niin kipeä että ihan oksensi kivusta. kun kynsi poistettiin (paikallispuudute) palautui väri poskille samantein.

Siihen kynnenlähtöön voi mennä tosi kauan aikaa. Ja se peukalo voi olla sellaiset viikonpäivät paksu ja tumma, kunnes mustelma katoaa.

nimimerkillä 'itse pari sormea auton oven väliin jättänyt samassa iässä'

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Vie lääkäriin, jotta tekevät kynteen reiän, että veri pääsee tulemaan kynnen alta pois. Lopettaa kivun.

Niin että pakko ei olisi koko kynttä välttämättä poistaa???

Täytyypä miehelle soitella kun hakee poitsun tänään aiemmin, josko vaikka kävisivät lääkärissä, KIITOS vinkistä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraas:
kynnen irtoamisessa itsekseen voi mennä pitkäkin aika, näin lääkäri meille sanoi (ihan vastaava tapahtumaketju). eli poistettiin terveysasemalla. pojan peukku oli niin kipeä että ihan oksensi kivusta. kun kynsi poistettiin (paikallispuudute) palautui väri poskille samantein.

Kiitos sullekin infosta, ikinä ei ennen ole moista kohdalle sattunut. Ottiko kuinka kovalle se poistaminen? Meidän poika kun todella herkkä vaikka on muuten todella vilkas...ADHD.....

Vie lääkäriin, jotta tekevät kynteen reiän, että veri pääsee tulemaan kynnen alta pois. Lopettaa kivun.

Tämä on ainut keino saada se kipu lakkaamaan.
Itselle kerran tökkäsin neulalla reiän kynteen kun oli mustana ja pakotti. |O Käyhän se kipeetä, mutta helpottaa sitten!

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Tämä on ainut keino saada se kipu lakkaamaan.
Itselle kerran tökkäsin neulalla reiän kynteen kun oli mustana ja pakotti. |O Käyhän se kipeetä, mutta helpottaa sitten!

No kuinkas sitten....Oisko pitänyt jo eilen käydä vai saako sen veren sieltä pois vielä tänään??? Vai onko jo hyytynyt se veri sinne kynnen alle ettei lähde.....

Tytöllä jäi kanssa oven väliin joku aika sitten sormi.Kynsi meni ihan siniseksi.Pari päivää sitä aristeli,sitten ei enää mitään.Joskus reilun kuukauden päästä kynsi irtosi.Tai tyttö muutenkin nyppii kynsiään niin ehkä repi sen itse pois.
Tai ei se koko kynsi irronnut,puolesta välistä vain.

Mulla jäi kaks päivää sitten sormi oven väliin,
äiti seuraavana päivänä teki sormen kynteen
reijän. Kipu on loppunut, mutta siinä saattaa
olla murtuma. Maanantaina terveyskeskukseen.
Hyviä vankkejä tästä osoitteesta:
http://www.hear.fi/pedia/Musta_kynsi
Mulla sattuu vielä itse sormeen (Ei kynteen)

Mina puolestani sain tikkeja etusormeeni syksylla kun jai auton oven valiin. Olin poikaa hakemassa uimatreeneista ja pamautin oven kiinni. Ei muuta kuin auton ensiapulaukusta ensiapuvalineet ja ei muuta kuin Diacoriin ommeltavaksi. Ikumuistoinen sekin reissu. :D

Mitäs sitten pitäisi tehdä jos siitä on jo aikas kauvan aikaa kun tytön sormi jäi auton oven väliin eikä tyttö uskalla sitä lääkärissäkään poistaa. Että täällä on ongelma siinä että se pitäisi saada irti. Olisko teillä ideoita? Se jäi tossa viime talvena joulun jälkeen. Tyttö olisi kovasti jo menossa uimaan mutta kun se pelkää että siihen sormeen sattuu. :(

Yhteistyössä