Poistinko tampoonin...?

• Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
sisko
Onko kellään muulla koskaan vastaavanlaista huonomuistisuutta, eli kuukautisten loppupuolella, kun varmuuden vuoksi on käyttänyt vielä tampoonia siteen kanssa, niin sitten kun olet aikeissa poistaa tuon tampoonin, niin sitä ei löydykään... eli olen ottanut sen pois jo edellisellä vc-käynnillä. Tuo tapahtuu niin automaattisesti, että joskus sen tekemisen tosiaankin unohtaa. Varsinkin kun yöllä käy vessassa, niin tuolloin se tulee vedettyä pois, eikä välttämättä laita uutta, kun tietää pärjäävänsä pelkän siteen avulla jo. Mutta aamulla ei muista tuosta mitään... sitten sitä paniikissa miettii, ja yrittää "etsiä" , ja mietii kauhukuvia, jos se kuitenkin on vielä sisällä, lanka kadonnut sinne myöskin...
Että tämmöisiä murheita.. taas kerran tämä nimittäin on kohdallani ajankohtainen?

poetry
Itselläni joskus samanlaisia muistikatkoksia ja sitten hätäpäissäni yritän kelata muistiani taaksepäin ja järkeillä, olenko sen poistanut aikaisemmin vai en. Todellisuudessahan minulle ei ikinä ole käynyt niin, että lanka olisi hävinnyt sisälle kokonaan, joten senkin puolesta aika hassulta tuntuu tälläinen hätäni aina silloin tällöin. Joka tapauksessa samanlaisia kokemuksia on ystävillänikin, joten et siis ole ainut. :)

=)
Naisen emätin ei ole mikään pohjaton kaivo, jonne katoaisivat tamponit, ehkäisyrenkaat tai mitkään muutkaan esineet. Ja ei, ne eivät myöskään voi mitenkään joutua kohtuun.

poetry
En usko, että tässä pelkästään tamponin katoamista pelätään. Lähinnä sitä, että tamponi jää yliajaksi sisälle, kun muistaa väärin vaihtaneensa sen, tai sitten säikähtää, että ei ole vaihtanut ollenkaan, kun ei tamponia löydäkään (on kenties sisällä, vaan ei näy). Itse ainakin tiedän, ettei se sieltä pääse minnekään muualle kuin takaisin ulos, vaan se ei olekaan koskaan huoleni, vaan nimenomaan tuo yliajaksi jääminen, kun hetkeksi säikähdän "kadonnutta" tamponia.

Nelli
Kuinka tamponi voisi jäädä yliajaksi sisään jos oletetaan, että kuukautisten aikana nainen pesee alapäänsä joka kerta tampoonia vaihtaessaan???? Ei kai kukaan mene pesuille ja jätä tamponia sisään? Hygenian vuoksi minä ainakin pesaisen alapääni aina kun vaihdan kuukautissuojaa. En koskaan vaihtaisi taponia ilman pesua. Jos en ole kotona on mukana intiimipyyhkeet.Paria tuntia kauemmin ei mitään kuukautissuojaa kannata pitää muhimassa.

poetry
Nelli,

Kyse olikin nyt tilanteesta, jossa mieli tekee tepposet, ei mitkään elintavat kuukautisten aikana. Kun käyt vessassa ja huomaat, että et näekään tamponia missään (olet poistanut sen huomaamattasi edellisellä wc-kerralla), pälähtää sillä hetkellä päähän ajatus, että ei kai se ole ollut sisälläsi koko ajan. Vaikka tekisit alapesuja harvase tunti, niin minkä sille mahtaa, että muisti heijaa ja sen seurauksena vähän säikähtää. Itselleni tämä nyt ei ole elämää pahempi asia, mutta onhan se nyt siltikin hieman turhauttavaa tuollaisista aina silloin tällöin säikähtää.

Nelli
Eihän silloin tarvitse kuin kokeilla sormen päällä niin asia selviää ilman säikähdyksiä. Naru riippuu aina ulkona ja jos se olisi jäänyt sisemmälle niin ei tamponi niin sisään mene, että sitä pitäisi etsiä kuin heinäsuovasta. Hetihän se on siinä kun sormen laittaa vaginaan. Minulle ei kyllä ole koskaan noin käynyt.

Yhteistyössä