Poissaolot ammattikoulussa??

  • Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti
noh.
Minun lapsi kävi amiksessa sillä ajatusmaailmalla, että "koska tietyltä kurssilta saa olla näin ja näin paljon selittämättömiä poissaoloja, aion minä myös ne poissaolot hyödyntää". Käytti siis kaikki mahdolliset tilaisuudet luvattomiin poissaoloihin ja niitähän kertyi siis aika paljon, muttei opettajat koskaan niistä mitään sanonut.

Jos olisin ollut muksusi, olisin käskenyt ilmoittamaan poissaolon syyksi sairastumisen. Kun kuitenkin amiksessa saa olla maks. 3 päivää poissa saikulla ilman lääkärintodistusta, on se paras tekosyy poissaololle, kun on kyse alle 4 päivän poissaolosta. Toki hautajaiset tms. dramaattinen pakollinen tapahtuma ajaa asian hyvin, jos on pakko saada etukäteen asiasta koululle ilmoitettua. Mutta siis oikeesti, jatkossa vaan sanotte että "lapsi kipeänä"
 
Jos lapsi on tunnollinen, niin ei sen luonne muutu yhden lomapäivän takia miksikään :) Ymmärrän myös opettajaa, hän tottakai haluaa pitää säännöistä kiinni! Mutta mielestäni yksi omalomapäivä on otettu nyt liian tosissaan palstaraadin toimesta. Löysätkää vähän pipoa, ap:n lapsi kuulostaa tarpeeksi fiksulta älyämään, ettei ota tuota tavaksi koulussa tai töissä.
 
"Birjo"
ap selvästi kuvittelee että hänen lapsensa on kuningas jätkä kun on kesäloman tehnyt töitä.
Ja kuningattaren virkaa toimittaa hunsvotti äiti joka opettaa pojan huonoille tavoille.
Faktahan on ettei tuosta mitään ongelmaa tule mutta se linja pitää koulussa olla että sanotaan miten asiat ovat,eikä sooloilla wt äidin pillin mukaan
 
nohohhhoijaa
[QUOTE="a p";30289629]Se että lomat pitää pitää loma-aikoina (vaikka kyllä laitoin että lapsi ollut kesän töissä) ja se että virallista loma-anomusta ei ole hänelle toimitettu.
Laitoin kyllä ettei tule tavaksi. .[/QUOTE]

Hei haloo herätys!Siis lapsen pitäisi pitää lomaa kouluaikana kun llut kesäloman töissä! Voi hyvää päivää ja näkemiin...
 
[QUOTE="a p";30289629]Se että lomat pitää pitää loma-aikoina (vaikka kyllä laitoin että lapsi ollut kesän töissä) ja se että virallista loma-anomusta ei ole hänelle toimitettu.
Laitoin kyllä ettei tule tavaksi. .[/QUOTE]

Siis ilmoititko vasta jälkikäteen?? Ja mikset toimittanut virallista loma-anomusta?
 
palkatta töistä
Yläasteella ja ammattikoulussa ei olleet päivääkään poissa. Terverrtä sakkia olemme, en muista koska olisin itsekään ollut sairaslomalla.
Ammattikoulu jo työhön opiskelua, ei töistäkään pidetä niin vain omaa lomaa.
 
yksinkertaista. amattikoulussa jo tavallan valmistaudutaan työelämään ja käyttäydytään kuin työelämässä. eli siellä ollaan tarkkoja noiden poisolojen suhteen. ei töistäkään voi oll vapaalla noin vaan yhtäkkiä. eli lomalla ja viikonlopuisin lomailaan. ja koulupäivät ollaan koulussa
 
"sipsi"
[QUOTE="a p";30289626] Kun muistelee omaa kouluaikaa niin kyllä siellä suurinosa laski tarkkaan kuin paljon kärsi mistäkin aineesta olla pois ilman sanktioita.[/QUOTE]

No tuollaisella toiminnalla ja ajattelumallilla ei tee kyllä kiusaa kuin itselleen tulevaa ajatellen :) Minä en kyllä haluaisi palkata esim. putkimiestä tai autonasentajaa, jolla kenties poissa oloja tärkeiltä tunneilta. Mutta kukin toki tavallaan tässäkin asiassa.

Ammatillisella puolella itse opetan, aikuispuolella tosin, ja opiskelijat tulevat kouluun äärimmäisen tunnollisesti. Ymmärrän kyllä opettajan kannan asiaan. ja itsekin saatan vastata vasta iltaisin vanhempien viesteihin, kun aina ei ole mahdollisuutta niihin syystä tai toisesta reaaliajassa vastata. Ja jos on koko loma-ajan ollut töissä, niin ei se ole minun mielestäni kyllä syy lähteä lomailemaan sitten opiskelun alettua. Että tuskin se opettaja nyt haluaa opiskelijaa tässä kiusata.
 
opettaja
Jos lapsesi voittaisi vaikka viikonloppuloman Pariisiin niin etkö antaisi mennä jos tulisi päivän poissaolo koulusta? Tässäkin tapauksessa oli tullut yllättävä mahdollisuus viikonloppulomaan. Aloittajan lapsi vaikuttaa kunnon tapaukselta, joka hoitaa koulun ja työn kunnialla. Tässä tapauksessa fiksu ope olisi toivottanut hyvää ja rentouttavaa viikonloppua. Niin meidän lukiolaisille on yllättävissä tilanteissa toivotettu :)
 
Jos lapsesi voittaisi vaikka viikonloppuloman Pariisiin niin etkö antaisi mennä jos tulisi päivän poissaolo koulusta? Tässäkin tapauksessa oli tullut yllättävä mahdollisuus viikonloppulomaan. Aloittajan lapsi vaikuttaa kunnon tapaukselta, joka hoitaa koulun ja työn kunnialla. Tässä tapauksessa fiksu ope olisi toivottanut hyvää ja rentouttavaa viikonloppua. Niin meidän lukiolaisille on yllättävissä tilanteissa toivotettu :)
Ongelmahan on nyt se, että ap kuittasi poissaolon vasta jälkikäteen. Siis missä työpaikassa voi lähteä mitään ilmoittamatta ex tempore matkalle, ja selvittää pomolle vasta jälkikäteen että juu olin reissussa. Sitä varten haetaan omaa lomaa, joka joko myönnetään tai ei.
 
amisope ja lv
Totta kai voi tuollainen tunnollinen opiskleija olla päivän pois koulusta. Huoltaja on selvittänyt poissaolon ja opiskelija tekee rästitehtävät tms. Asia on hoidettu hyvin. Ei pitäisi luokanvalvojalla olla huomauttamista.
 
toinen amisope
Totta kai voi tuollainen tunnollinen opiskleija olla päivän pois koulusta. Huoltaja on selvittänyt poissaolon ja opiskelija tekee rästitehtävät tms. Asia on hoidettu hyvin. Ei pitäisi luokanvalvojalla olla huomauttamista.
Kyllä päivänkin poissaolo voi olla hankala, jos opetetaan esim. käytännön taitoja jonkin työvälineen kanssa. Asiaa ei voi kuitata paperitehtävällä ja näiden rästiläisten opastaminen ainakin minun työpaikassani on käytännössä palkatonta ylityötä jos opettaja on poissaoloon henkilökohtaisesti suostunut. Yksi opastettava ei ole paljon, mutta jos näytät lomailulle vihreää valoa, on heitä pian puoli luokkaa - asia koettu.
 
nohh
No voi kamala, että ihan yhden päivän on ollut poissa. Monikohan hänenkin ryhmästä on ollut kipeänä ja "kipeänä" ties kuinka monta päivää jo pelkästään tämän syksyn aikana. Relax ap ja lapsesi myös, joka ilmeisesti oli lomareissunsa ansainnut, kun kerran tunnollisesti hoitaa koulunsa ja työnsäkin siihen päälle.
 
"sipsi"
Kyllä päivänkin poissaolo voi olla hankala, jos opetetaan esim. käytännön taitoja jonkin työvälineen kanssa. Asiaa ei voi kuitata paperitehtävällä ja näiden rästiläisten opastaminen ainakin minun työpaikassani on käytännössä palkatonta ylityötä jos opettaja on poissaoloon henkilökohtaisesti suostunut. Yksi opastettava ei ole paljon, mutta jos näytät lomailulle vihreää valoa, on heitä pian puoli luokkaa - asia koettu.
Näinhän se helposti tuppaa menemään.

Etukäteen imoittaminen ja asian sopiminen ovat toki aivan eri asioita. Samoin sairastuminen.
 
lintsarityttö
Itse olen kaksi vuotta käynyt ammattikoulua ja täytyy tunnustaa että wilmassa näkyy vähäsen punaista väriä. Olen lintsannut muun muassa sen takia että on ollut stressiä ja uniongelmia niin sitten jäänyt kotiin nukkumaan. Olen niin aamu-uninen että herätyskello saa sapen kiehumaan ja jatkossakin voisi sammuttaa sen jäädä nukkumaan. Yto-aineet on tehty enää jäljellä ammattiaineet jotka on mitä on. Varsinkin tämän alan tehtävät ihan pyllystä koska usein valitsen vääränlaisia menetelmiä/välineitä ja tai unohdan jotain tärkeää. Vaikka jostain yto-aineista olen saanut jopa kiitettäviä arvosanoja mutta käytännön töissä olen ihan susi. Katsotaan jaksanko opiskella tätä alaa vielä reilut vuoden vai haenko mahdollisimman siihen mikä enemmän kiinnostaa. Kyseessä on kuitenkin erityisammattikoulu eli satunnaisesta lintsaamisesta ei tule kuin selvitettävä poissaolo-merkintä wilmaan.
 

Yhteistyössä