pois perhepedistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkejä kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkejä kaipaava

Vieras
Hei, olisiko hyviä vinkkejä miten saisin 6kk ikäisen lapsoseni nukkumaan taas omassa sängyssä? 5kuukauden ikään asti tyttömme nukkui omassa huoneessaan ja omassa sängyssä. Yöt menivät silloin suhteellisen hyvin, välillä nukuttiin jopa kokonaisia öitä.

No kuukausi sitten olimme viikon verran mökillä, jossa vauva joutui nukkumaan meidän välissä ns. perhepedissä. Vauvalle tämäkin sopi vallan mainiosti ja ajattelin, että nukutaan sitten kotonakin näin.

Nyt kuukausi myöhemmin olen itse aika loppu, sillä oma uneni kärsii tästä pahasti. En osaa nukkua ""rennosti"" kun vauva on koko yön vieressä. On alkanut myös kähnäämään ja potkimaan kovasti.

Yritin palata takaisin tapaan jolloin tyttö nukkui omassa sängyssä, mutta tämä ei enää kelpaakaan lapselle. Nukahtaa sinne kyllä, tosin nukuttaminen vie aikansa, herättyään yöllä ei osaa nukahtaa uudelleen. Saa hirveät raivarit jos ei pääse viereen tai ainakin tissille. Öisin tissittelyä en viitsisi aloittaa uudelleen kun siitä on jo keran päästy.

Ei kai tuossa auta kun vaan kärsiä muutama yö ja kärsivällisesti nukutta lapsi omaan sänkyyn silittelemällä ns.unikoulutyyppisesti. Itse olin 10kk ikään asti vakaasti perhepedin kannattaja, ja olisin vieläkin, mutta koska yötissittelystä luopuminen tuli silloin ajankohtaiseksi jouduimme (vastahakoisesti!) opettamaan lapsen nukkumaan omassa sängyssä. Kannattaa hyödyntää ensimmäisinä öinä isin apua, sillä huomasimme ettei poika nukahtanut jos minä silittelin, vaan vasta kun ""maidolletuoksuva äiti"" oli ihan eri huoneessa ja isi nukutusvuorossa... Kyl se siitä, kun vaan muutaman yön jaksaa nähdä vaivaa!

Yhteistyössä