Poikien ympärileikkaukset aiotaan sallia Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Se, onko poikien ympärileikkaus välttämättä täysin turha toimenpide ei välttämättä pidä paikkaansa http://www.kepa.fi/kumppani/arkisto/2007_5/5767

Niin, onhan sillä saavutettavissa myös terveydellisiä hyötyjä.
Tiettyjen syöpien riskikin on pienempi sekä leikatulla miehellä että hänen naispuolisella partnerillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kun mun on vaikea ymmärtää, että ihmisruumiissa olisi muka jokin ylimääräinen nahkalerpake, joka tulisi poistaa.
Eiköhän sen ole tarkoitus olla paikoillaan.

Onhan meillä häntäluu, umpisuoli, silmän vilkkuluomi....tarpeettomia nekin, tai eivät ainakaan kovin tärkeitä, ja esim. umpisuolen poisto voi olla todella tarpeellinen juttu jos se tulehtuu, samoin kun esinahan poistaminenkin.

No sitten tottakai jos jotain ongelmia tulee. Vai tarkoitatko, että kaikilta ihmisiltä heti synnyttyään pitäisi poistaa umpisuoli, häntäluu, vilkkuluomi (mikä ihme sitten onkaan)? :xmas:

Tavallaan OT, mutta mä tunnen monta miestä, jotka uskoo ympärileikkauksen parantavan miehen kykyä nauttia seksistä! Tästä käytiin joskus jänniä keskusteluja, kun yhdellä kaverilla oli ympärileikattu poikaystävä :D

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tavallaan OT, mutta mä tunnen monta miestä, jotka uskoo ympärileikkauksen parantavan miehen kykyä nauttia seksistä! Tästä käytiin joskus jänniä keskusteluja, kun yhdellä kaverilla oli ympärileikattu poikaystävä :D

Totta kai ne sanoo niin, jos niiltä on se leikattu.

Näin naisena voin kuiskata, että miehen ympärileikkaus parantaa ainakin naisen nautintoa :whistle: :p :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se, onko poikien ympärileikkaus välttämättä täysin turha toimenpide ei välttämättä pidä paikkaansa http://www.kepa.fi/kumppani/arkisto/2007_5/5767

Näitä tutkimuksia on tehty ja usein saadaan myös ihan toisenlaisia tuloksia.

Olisiko sinulla linkkiä?

Näin naisena voin kuiskata, että miehen ympärileikkaus parantaa ainakin naisen nautintoa :whistle: :p :snotty:

Moni nainen on tuosta eri mieltä. Siinä yhdessä dokumentissa puhuttiin siitäkin.

Totta kai ne sanoo niin, jos niiltä on se leikattu.

Ei, vaan leikkaamattomat suomalaiset miehet oli varmoja että se kaverin ympärileikattu mies on kaikinpuolin parempi, molempien näkökulmasta =)

Olisiko sinulla linkkiä?

Ei ole, kun ei kiinnosta tollaset tutkimukset. Mun mielestä sitä HIVtä voi ihan helposti ehkästä olemalla uskollinen ja käyttämällä kortsua. tulehduksilta välttyy varmimmin, kun pesee vehkeensä. Sitä ei ole pakko leikata, ellei ole oikeita syitä.

Ei ole, kun ei kiinnosta tollaset tutkimukset. Mun mielestä sitä HIVtä voi ihan helposti ehkästä olemalla uskollinen ja käyttämällä kortsua. tulehduksilta välttyy varmimmin, kun pesee vehkeensä. Sitä ei ole pakko leikata, ellei ole oikeita syitä.

No miten sä voit vedota toisenlaisiin tutkimustuloksiin, jos sulla ei ole mitään linkkiä väitteesi tueksi, ja koko asia ei sua edes kiinnosta? :laugh:

Ja ihan vaan sivuhuomautuksena...vaikka mies kuinka jynssäisi piliään, niin ei se vähennä balaniittia.

Olisiko sinulla linkkiä?

Ai, en ole koskaan kuullut tutkimuksesta, jossa olisi ollut toisinpäin kuin tuo linkittämäni, mutta kuitenkin sanot, että usein olisi saatu toisenlaisia tuloksia, mutta ei ole yhtään linkkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Ympärileikkaus pitäs ol pakollinen kaikille miehille.

Perustele.

Tulehdusriskit pienenee ja naiselle mukavampi.

Miten se on naiselle mukavampi? Eikö pesu vähentäisi tulehdusriskiä? mun mielestä esinahka on kiva enkä haluaisi että mieheltä se poistettaisiin. ja muutenkin, miksi mieheltä pitäuisi naisen takia poistaa joku lerpake, eihän naisetkaan kai miesten takia menisi moisiin leikkauksiin? tai no jotkut varmaan menee, mutta mä en ymmärrä sellaista. Se esinahka on siinä suojaamassa.

Miten se on naiselle mukavampi? Eikö pesu vähentäisi tulehdusriskiä? mun mielestä esinahka on kiva enkä haluaisi että mieheltä se poistettaisiin. ja muutenkin, miksi mieheltä pitäuisi naisen takia poistaa joku lerpake, eihän naisetkaan kai miesten takia menisi moisiin leikkauksiin? tai no jotkut varmaan menee, mutta mä en ymmärrä sellaista. Se esinahka on siinä suojaamassa.

Tuota...mä olen ihmeekseni huomannut, että aika monikin nainen synnytyksen jälkeen haluaisi ihan vehkeensä estetiikkaa parantaa :whistle: Ihan täältä palstalta olen tuon tiedon löytäny ;)

Kysy muuten miehesi kanta ja lue muutama ns. miestenlehti tuon miehen ympärileikkauken tiimoilta ;)

Minun mies tuossa vieressä ei missään tapauksessa ympärileikkauttaisi itseään eikä meidän poikaa eikä näe siitä mitään hyötyä, ellei ole terveydellistä syytä.

Ympärileikkaus pitäs ol pakollinen kaikille miehille.

Perustele.

Tulehdusriskit pienenee ja naiselle mukavampi.

Mulla on kokemuksia sekä laikatuista että leikkaamattomista ja ehdottomasti haluan sellasen miehen joka on leikattu.

Minun mies tuossa vieressä ei missään tapauksessa ympärileikkauttaisi itseään eikä meidän poikaa eikä näe siitä mitään hyötyä, ellei ole terveydellistä syytä.

Mutta ympärileikkaus ei kuulu teidän uskontoon.
Teidän perheessäkin on varmaan sellaisia uskontoon kuuluvia tapoja ja perinteitä, joita te noudatatte, mutta joku muu taas pitää niitä täysin turhina ja typerinä.

Tuskin meilläkään ilman syytä olisi leikattu kumpaakaan, mutta huono asia se ei kuitenkaan ole.

Mulla on kokemuksia sekä laikatuista että leikkaamattomista ja ehdottomasti haluan sellasen miehen joka on leikattu.

Kuten myös.
Suoraan sanottuna ajatuskin leikkaamattoman miehen kanssa sekstaamisesta hieman ällöttää...vaikka onhan mulla niitäkin ollut aikoinaan, ennen naimisiinmenoa.
On leikattu kuitenkin niin paljon miellyttävämpi.

Kun mun on vaikea ymmärtää, että ihmisruumiissa olisi muka jokin ylimääräinen nahkalerpake, joka tulisi poistaa.
Eiköhän sen ole tarkoitus olla paikoillaan.

Onhan meillä häntäluu, umpisuoli, silmän vilkkuluomi....tarpeettomia nekin, tai eivät ainakaan kovin tärkeitä, ja esim. umpisuolen poisto voi olla todella tarpeellinen juttu jos se tulehtuu, samoin kun esinahan poistaminenkin.

No sitten tottakai jos jotain ongelmia tulee. Vai tarkoitatko, että kaikilta ihmisiltä heti synnyttyään pitäisi poistaa umpisuoli, häntäluu, vilkkuluomi (mikä ihme sitten onkaan)? :xmas:

VASTAAPA RAVISTETTAVA

Kuten myös.
Suoraan sanottuna ajatuskin leikkaamattoman miehen kanssa sekstaamisesta hieman ällöttää...vaikka onhan mulla niitäkin ollut aikoinaan, ennen naimisiinmenoa.
On leikattu kuitenkin niin paljon miellyttävämpi.

Niin ne ei varmaan ole osanneet pestä kunnolla, reppanat. Monella ihmisellä onkin niin rasvanen tukka, että ois parempi, et postettas sekin kokonaan. Tai jos joku ei pese hampaita, niin nekin kandee poistaa.

Mutta ympärileikkaus ei kuulu teidän uskontoon.
Teidän perheessäkin on varmaan sellaisia uskontoon kuuluvia tapoja ja perinteitä, joita te noudatatte, mutta joku muu taas pitää niitä täysin turhina ja typerinä.

Niinkuin esim. mikä voisi olla tähän ympärileikkaukseen verrattavissa oleva sellainen asia?

Yhteistyössä