Poikaystäväni ADD vie kaikki voimat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Elikkäs, olen kulkenut tunteiden vuoristorataa kohta kahden vuoden ajan poikaystäväni takia ja eniten tähän vaikuttaa hänen ADD sekä paniikki- ja ahdistushäiriöt. ADD todettiin poikaystävälläni viime syksynä ja sai lääkityksen tätä varten. Lääkkeitään ei kuitenkaan suostu ottamaan vaikka minä ja jopa hänen äitinsä olemme jatkuvasti sanoneet asiasta. Ei kuulemma muista ottaa lääkkeitään aamulla kahvinkeittimen vierestä vaikka joka aamu keittää kahvia eikä voi olla huomaamatta asiaa. Tämä johtuu siitä, ettei hän saa motivoitua itseään ottamaan lääkettä.
Tiedän poikaystäväni rakastavan minua, mutta välillä tunnen itseni todella surulliseksi ja yksinäiseksi. ADD vaikuttaa hänen keskittymiskykyynsä, jonka vuoksi hän ei kuuntele minua kovin usein. Hän kyllä kuulee mitä sanon ja pystyy toistamaan sanomani asiat, mutta ei sisäistä niitä eikä muista mitään seuraavana päivänä. Hän ei vaan pysty olemaan läsnä. Kotityötkään eivät suju, vaan joudun ajoittain sanomaan samasta asiasta ainakin viikon ajan ennen kuin se toteutuu. Paikallaan olo on myös vaikeaa hänelle ja sen vuoksi emme istu kovin pitkään sohvalla toistemme kainalossa ja katsomassa vaikka telkkaria (ilman että hän pelaa kännykällä).
Poikaystäväni on myös vaikea kiinnostua tai innostua mistään ja hänellä on aina ensin negatiiviset ennakkoluulot kaikesta (itse olen täysin tämän vastakohta), jolloin emme meinaa keksiä oikein mitään yhteistä tekemistä. Eniten minua huolettaa se, että hänellä ei ole minkään näköisiä tulevaisuuden haaveita, tavoitteita tai innostusta tehdä töitä. Hän on kohta 26- vuotias, enkä tiedä milloin hän meinaa itsenäistyä ja alkaa huolehtia omista asioistaan. En tiedä kestänkö tällaista parisuhdetta, vaikka meillä on ollut ihaniakin hetkiä.
En vain jaksaisi olla minua 7- vuotta vanhemman ihmisen "äiti".

Toisinaan on hyvä hyväksyä omat voimavarat. Jos kaikesta huolimatta toinen ei vaan tajua tarttua apuun mitä hänelle annetaan, niin se ei ole sinun syysi. Voit itse nyt miettiä jatkoa omalta kohdalta, mutta muista ettei asiat välttämättä odottamalla parane. Omakohtainen valinta oli kipeä, mutta paras kaikille. Olisin palanut loppuun ja olin lähellä jo sitä pistettä. Nykyään olen huomannut, että se kenet jätin on saanut jalkojaan alle, hyvä niin.

Osa voi olla ADD:tä osa ihan hänen omaa perusluonnettaan.. Ei ADD tarkoita ilottomuutta, eikä toisaalta sohvalla sylittäin istuminen ole mikään hyvän parisuhteen mittari (kun on hyvä parisuhde->tulee lapsia->ei istuta ikinä sohvalla :p).
No mut anyway..

Ihan nyt kuulostaa siltä että tuo suhde ei ole sua varten. Olette muuttaneet liian aikaisin yhteen.
Ei munkaan (terve normaali) mies tee asioita ajoissa(eilen vaihtoi toiseen autoon talvirenkaat), en itsekään tee (ikkunat on vieläkin pesemättä), mutta ei me niistä koko ajan naputeta toisillemme.

Yhteistyössä