Poikaystävä valmis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aveciksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aveciksi?

Vieras
Olen seurustellut muutaman kuukauden. Mies haluaa kutsua minut seuralaisekseen veljen tytön häihin. Minulla on vähän sukulaisia ja vähän ystäviä, joten itselleni kutsuja tulee harvoin. Tykkään kyllä käydä juhlissa tai vierailulla tms. Nyt ei kovin innosta, ostaa joku talvijuhla-asu sinne ja tukkakin laittaa jotenkin siististi (käyn harvoin kampaajalla).

Edellisen kerran tämä mies seurusteli viime talvena ja keväänä. Sai silloinkin kutsun häihin. Oli senaikaisen tytön kanssa ehtinyt olemaan jonkun kuukauden, eivät olleet sängyssä ollenkaan olleet, outoa, eivät nähneet joka viikonloppu, en tiedä olivatko öitä yhdessä. Kutsui silti tämän tytön sinne häihin, mutta ei ehtinyt ilmoittautua, kun seurustelu päättyi.

Minusta tuntuu oudolta, että kutsuu häihin seuralaisekseen, vaikka tuntuu, että seurustelu oli jotenkin pintapuolista. Onkohan siinä jotain, että haluaa näyttää, että on tyttökaveri.

Aikaisempia tyttöjään ei ole kutsunut seuralaiksi juhliin.

Minä jotenkin katson vähän, ketä kutsun, ei nyt ihan melkein hetken tuttavuuden perusteella.

Minulla oli edellinen poikakaveri sellainen, että se ei oikein ehtinyt olemaan minun kanssani. Pidin, ettei se seurustelu ole millään kovin vakavalla pohjalla. Olimme silti yhdessä 1,5 vuotta. En olisi kutsunut juhliin, jos sellaiset olisi tullut vastaan.

Tuskin menisin tai itse samassa tilanteessa kutsuisin ketään aveciksi. Häät on kuitenkin iso juhla, jossa on paljon sukulaisia ja mitä mieltä on joka vuosi mennä uuden tyttöystävän kanssa. On siellä varmaan parittomia naisiakin, joita saa tanssittaa... itselläni oli kerran työpaikan avec-juhlissa veljeni mukana.

Olen seurustellut itse nyt muutaman kuukauden ihanan miehen kanssa ja veljeni 30-vuotisjuhlat on pienelle piirille maaliskuussa. Olen tässä harkinnut, kutsunko miesystäväni mukaan vai en ja olen kahden vaiheilla. Tuskin kutsun, taitaa olla liian aikaista. En ole esitellyt vielä kenellekkään ystävälleni tai tuttavalleni tai sukulaiselleni, periaateella:

""Kell onni on, se onnen kätkeköön"" ;-)

Onhan joillain vaikeaa. Olen avomieheni kanssa ollut parisen vuotta. Suvut tavattiin hetimiten ja useissa sukujuhlissa on käyty, yhdessä nimittäin. Nuo ""onnenkätkentä""-jutut kielivät epävarmuudesta. Ei uskalleta esitellä kumppania, kun niin pelottaa mahdollinen kasvojen menetys, mikäli jossain vaiheessa tulee ero. Rohkeutta peliin !

Eikös häihin yleensä oteta mukaan, jos olette naimisissa/kihloissa/asutte yhdessä - nimesi lukee hääkutsussa? Onko se muuten ilman muuta edes avec?

On kai siellä hauskempaa kaksin kuin yksin, mutta tuskin lähtisin jonkun puolituntemattoman sukulaisille esittäytymään ihan helpolla.

Kannattaa ajatella asiaa hääparin kannalta: yleensä kukaan ei halua häihinsä itselleen täysin tuntemattomia ihmisiä, varsinkin kun yleensä on ajateltava juhlatilan riittävyyttä ja ruoka-, juoma- ym. budjettia (ainakin pääkaupunkiseudulla, jossa hinnat pilvissä). Rasittaa varmaan juottaa ja syöttää jonkun sukulaisen ennalta tuntemattomia ja (mahdollisesti) vaihtuvia partnereita, joita ei ehkä koskaan sen jälkeenkään tule koskaan näkemään. Tietty jos sinusta on jo ollut puhetta suvussa ja ovat innokkaita tapaamaan ja itsestäsikin tuntuu siltä, niin mikäs siinä.

Epämuodollisemmat juhlat ovat ehkä eri juttu, mutta ainakin häiden ja muiden ""tärkeiden"" juhlien kohdalla asia on eri.

Yhteistyössä