Poikaystävä pyytää muuttamaan pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kah ja mitä;11453147:
Miksi minä olisin kateellinen? Jos minä vanhempana ostan lapsilleni opiskeluasunnon, ja sinne muuttaa joku tyttöystävä niin asukoon sen aikaan kunnes se tulee omien lapsieni käyttöön ja silloin pyrstö väistää. Ja mitähän menoa se tytttis on maksanut, yhtiövastike ei ole kuin pari satkua ja vesi maks 20 egee.

tuo ole selvää kateutta. Sitten kuule saat olla kateellinen tuhansille samantyyppisillä järjestelyillä asuville nuorille. Eikö ole hyvä, että kun on pienet tulot niin on pienet menot, vaikka väliaikaisesti muutamaksi vuodeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Eikös;11453239:
tuo ole selvää kateutta. Sitten kuule saat olla kateellinen tuhansille samantyyppisillä järjestelyillä asuville nuorille. Eikö ole hyvä, että kun on pienet tulot niin on pienet menot, vaikka väliaikaisesti muutamaksi vuodeksi.

En nyt tajua tästä kirjoituksesta yhtikäs mitään. Miksi olisin kateellinen pienituloisille? Sitä paitsi ap tässä on voittanut asumalla poikaystävän siivellä ja maksamalla "vuokraa" mitä se sitten tarkoittaakin. Tuskin vanhemmat on pojalta, jos tämä opiskelee, mitään vuokraa perineet. Jos ap hankkisi sen asunnon vapailta markkinoilta siihen tarvitaan jo säästöjä, ja se "vuokrakin" olisi maksettava aina silloin, kun vuokra-isäntä niin määrää. Ei niillä kelan parin satkun tuloilla mitään vuokria maksella.

Alkuperäinen kirjoittaja No nytpä;11453260:
En nyt tajua tästä kirjoituksesta yhtikäs mitään. Miksi olisin kateellinen pienituloisille? Sitä paitsi ap tässä on voittanut asumalla poikaystävän siivellä ja maksamalla "vuokraa" mitä se sitten tarkoittaakin. Tuskin vanhemmat on pojalta, jos tämä opiskelee, mitään vuokraa perineet. Jos ap hankkisi sen asunnon vapailta markkinoilta siihen tarvitaan jo säästöjä, ja se "vuokrakin" olisi maksettava aina silloin, kun vuokra-isäntä niin määrää. Ei niillä kelan parin satkun tuloilla mitään vuokria maksella.

Meillä on vuokrasopimus hänen vanhempiensa kanssa. Vuokra 500e niinkuin useimmissa samankokoisissa kämpissä tässä kaupungissa. Maksan tästä tämän puolet eli 250 euroa, aina ajoissa! Lisäksi maksan puolet kaikista kuluista kuten ruoasta, bensasta (auto kylläkin minun mutta poikaystävä "hyötyy" siitä niinkuin sinä ajattelisit..), joten en ymmärrä miten olen mielestäsi siivellä asunut? Ja nykypäivänä ihmiset tekevät töitä opiskelun ohella. Varsinkin jos isi ei maksa kaikkea..

Alkuperäinen kirjoittaja No nytpä;11453260:

nythän tuo kateus oikein korostuu. Olisit onnellinen, että joillakin nuorilla on helpompaa. Myös kaikki opiskelijat saavat asumistukea, ettei paljon jää maksettavaa itselle. Ehkä ap maksaa paljon enemmän. Ja tiedän opiskelijan äitinä, miten kuviot menevät.

Meillä on vuokrasopimus hänen vanhempiensa kanssa. Vuokra 500e niinkuin useimmissa samankokoisissa kämpissä tässä kaupungissa. Maksan tästä tämän puolet eli 250 euroa, aina ajoissa! Lisäksi maksan puolet kaikista kuluista kuten ruoasta, bensasta (auto kylläkin minun mutta poikaystävä "hyötyy" siitä niinkuin sinä ajattelisit..), joten en ymmärrä miten olen mielestäsi siivellä asunut? Ja nykypäivänä ihmiset tekevät töitä opiskelun ohella. Varsinkin jos isi ei maksa kaikkea..

Jos sinulla on vuokrasopimus voimassa vanhempien kanssa niin oletko sitten saanut virallisen irtisanomisilmoituksen tuosta asunnosta? Ihmettelen miksi perivät vuokraa pojaltaan, koska jos tämä vuokraisi sen ulkopuoliselta, hän saisi asumislisää. Nyt ei muuta kuin opintorahaa/lainaa.

Viimeksi muokattu:
KypsäNainen kirjoitti asiaa, siihen ei ole mitään lisättävää, eikä pois otettavaa, pelkkää kypsää asiaa. Koko ketjun olis voinut lopettaa siihen. Tämäkin olis jäänyt kirjoittamatta.

Hei AP! Minulla herää yksi kysymys. Millaiset välit sinulla on poikaystäväsi vanhempiin? Tunnetteko toisianne ollenkaan? Tuntuu niin oudolta ajatukselta, että he olisivat heittämässä sinua pihalle jos teillä on hyvät välit. Vai onko niin, ettei teitä ole edes esitelty ja siksi he eivät ehkä pidä sinun ja poikaystäväsi suhdetta kovin vakavana? Eivät kai nyt ketkään normaalit vanhemmat haluaisi rikkoa lapsensa seurustelusuhdetta, jos kaikki ovat siihen tyytyväisiä...

Tilanne kuulostaa oudolta, mutta sen vähän perusteella mitä olet kertonut, en sinuna jäisi odottelemaan elokuuta. Muuttaisin pois samantien, koska jos pojalle ei ole tärkeää asua yhdessä kanssasi, hän ei ole kovin vakavissaan. En jäisi katselemaan sellaista suhdetta.

Sivukommentti niille, jotka ihmettelevät sanavalintaa "poikaystävä" - mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä, minäkin kutsun kumppaniani poikaystäväksi ja asumme siis yhdessä ja olemme täysin sitoutuneet toisiimme. Vierastan vain sanaa "avomies", se on mielestäni sanahirviö (järjestelyssä kun nimenomaan ei ole mitään avointa...).

Hei AP! Minulla herää yksi kysymys. Millaiset välit sinulla on poikaystäväsi vanhempiin? Tunnetteko toisianne ollenkaan? Tuntuu niin oudolta ajatukselta, että he olisivat heittämässä sinua pihalle jos teillä on hyvät välit. Vai onko niin, ettei teitä ole edes esitelty ja siksi he eivät ehkä pidä sinun ja poikaystäväsi suhdetta kovin vakavana? Eivät kai nyt ketkään normaalit vanhemmat haluaisi rikkoa lapsensa seurustelusuhdetta, jos kaikki ovat siihen tyytyväisiä...

Tilanne kuulostaa oudolta, mutta sen vähän perusteella mitä olet kertonut, en sinuna jäisi odottelemaan elokuuta. Muuttaisin pois samantien, koska jos pojalle ei ole tärkeää asua yhdessä kanssasi, hän ei ole kovin vakavissaan. En jäisi katselemaan sellaista suhdetta.

Sivukommentti niille, jotka ihmettelevät sanavalintaa "poikaystävä" - mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä, minäkin kutsun kumppaniani poikaystäväksi ja asumme siis yhdessä ja olemme täysin sitoutuneet toisiimme. Vierastan vain sanaa "avomies", se on mielestäni sanahirviö (järjestelyssä kun nimenomaan ei ole mitään avointa...).

heheh, kyllä on kaikenlaisia muussuttajia täsä maailmassa.

Viimeksi muokattu:
en kyllä jatkais tuollaista suhdetta, jossa mies pyytäisi mua muuttamaan pois jos ollaan ensin asuttu yhdessä jo hyvän tovin. Miksi ette voisi asua kaikki kolme saman katon alla? Jos mies ehdottaisi tuollaista kimppa-asumista, niin olisi edes oma valinta jäädäkkö asumaan sinne kolmistaan vai muuttaako omilleen. Tuollainen asenne "sä joudut muuttaa pois" on todella outoa, enkä itse sitä kyllä sulattaisi.

en kyllä jatkais tuollaista suhdetta, jossa mies pyytäisi mua muuttamaan pois jos ollaan ensin asuttu yhdessä jo hyvän tovin. Miksi ette voisi asua kaikki kolme saman katon alla? Jos mies ehdottaisi tuollaista kimppa-asumista, niin olisi edes oma valinta jäädäkkö asumaan sinne kolmistaan vai muuttaako omilleen. Tuollainen asenne "sä joudut muuttaa pois" on todella outoa, enkä itse sitä kyllä sulattaisi.

on kala.

Viimeksi muokattu:
Lähestyn tätä ap:n aihetta siltä kantilta, mitä nuo asunnon omistavat vanhemmat todennäköisesti ajattelevat tilanteesta.

He ovat ostaneet asunnon lapsilleen opiskelija-asunnoksi ajatellen, jotta sitä käyttävät heidän lapsensa juuri siinä tarkoituksessa. Ehkäpä se on jopa lainarahalla ostettu, jotta opiskelijoiden ei tarvitse kantaa huolta asuntoasioista, vaan voivat keskittyä opiskeluunsa rauhassa ja rauhallisessa asunnossa.

Nyt seuraava lapsista aloittaa opiskelut ja tarvitsee asunnon myös. Vanhemmat pitävät kiinni tasapuolisuudest molempia lapsiaan kohtaan. Sinä olet saanut asua vuokraa vastaan poikaystäväsi kanssa, mutta nyt tilanne sinun osaltasi muuttuu. Sinua kohtaan pojan vanhemmilla ei ole velvollisuuksia.

Poikaystävälläsi on todennäköisesti opinnot vielä kesken, joten tärkeintä on saattaa ne loppuun. Veli ei halua muuttaa kolhoosiin, vaan oikeuden omaan rauhaan ja tilaan, kuten toisellakin on ollut. Veljen kannalta katsottuna sinä olet siellä ylimääräinen, joka voi tuoda jännittteitä asumiseen.

Poikaystäväsi lienee myös taloudellisesti vielä vanhempiensa tuen varassa, vaikka jaattekin kulut. Hänelle muutto toiseen kanssasi muuhun asuntoon merkitsisi taloudelliseti suurta muutosta, sillä se merkitsisi kokonaan omaa taloutta. Poikaystäväsi taitaa ajatella järkevästi, jotta hänen kannattaa nyt asua tässä.

Käsittääkseni olette vielä nuoria, joilla elämän eväiden keruu on vasta menossa (opiskelu, työpaikka yms.). Parisuhteissakin saattaa tulla muutoksia, asuitte sitten yhdessä tai erikseen .Luulen myös, että poikaystäväi ajattelee näitä myös ja jollei hän, niin niistä on hänelle tämän asuntoasian yhteydessä puhuttu.

Ei tämä niin paha asia ole, kuin ensi kuulemalta tuntuu. Voi olla teille molemmille hyväksi, jotta opitte tulemaan toimeen myös erikseen ja itsenäistytte. Parisuhteessa on hyvin tärkeää, jotta oppii luottamaan omiin voimiinsa, silloin on helpompaa luottaa myös toiseen. Elämä kantaa vaikeinakin aikoina silloin paremmin eikä sitä takerru kiinni pikkuseikkoihin. Jos siltä tuntuu, seurustelkaa ja olkaa yhdessä jatkossakin omista asunnoista käsin. Se voi jopa tuoda tuoretta sisältöä parisuhteeseennekin!

^Hienoa, mamma, ajattelin itse aivan samoin. Vanhemmat ajattelevat ensisijaisesti omia lapsiaan ja tuo kämppä on ehkä veljeksille kimppakämpäksi suunniteltu jo ajat sitten.

Erilleen muuttaminen ei ole maailmanloppu. Sinuna kysyisin mieheltäni ihan suoraan, mitä ajattelee suhteestanne, enkä lähtisi ylitulkitsemaan tätä hommaa. Jos hän haluaa jatkaa kuten ennenkin, hän todennäköisesti tarkoittaa sitä. Yleisesti ottaen kannattaa kuunnella toista enemmän ja kuvitella omiaan vähemmän, niin mielenterveys säilyy. Hyvä suhde ei kaadu vaikka asumismuoto muuttuu. Sehän voi muuttua esim. työtilanteesta riippuen muutenkin. Toki voi olla niinkin ettei asumisjärjestely alun perinkään ole ollut miehelle mieluinen, jolloin veljen tulo tarjoaa sopivan pakotien. Joskus erilleen muutto voi pelastaakin suhteen.

Olen jo yli kolmekymppinen nainen, mutta muistan vielä onneksi, millaista nuorempana oli. Perhe merkitsee paljon ja ymmärrä ettei tilanne ole miehellesikään se helpoin. Erikoista, jos vanhemmat haluavat markkinavuokraa omilta lapsiltaan mutta jos näin on, ei veljellä ole saumoja ottaa kämppää vastuulleen yksin vaan tarvitsee kämppiksen. Vanhemmat taas vaativat että pitää olla isoveli tai joku kunnollinen ystävä. Jos kunnollista ystävää ei ole, niin veri on vettä sakeampaa ja vanhemmilla on sananvaltaa siihen, miten lapset asuvat. Jos taas miehesi ei ole oikeasti maksanut mitään vuokria vanhemmilleen, omilleen muutto tekee loven talouteen.

Voihan tätä ajatella niinkin päin, että mahdatko itse olla sitoutunut mieheesi, jos asumistekniset seikat merkitsevät noin paljon? Hän voi olla aika puun ja kuoren välissä, jos vanhemmat haluavat yhtä ja tyttis toista.

selvennetään nyt vähän eri käsitteitä.

Kämppis on sellainen jonka kanssa saatetaan harrastaa myös seksiä, mutta kämppikselle ei luvata kuuta taivaalta eikä esim. yhteistä tulevaisuutta. Tilanne on molemmin puolin avoin. Jos jotain tulee väliin, ei muistella pahalla vaan lähdetään eri teille. Ilmeisesti suhteenne on poikakaverin mielestä enemmän kämppisuhde kuin parisuhde kun kerran poikakaveri pyytää sinua yksin muuttamaan pois.

Silloin kun molemmat rakastavat toisiaan, yhteenmuuttaminen on aina iso askel tulevaan.
Siinä suhde muuttuu oikeaksi parisuhteeksi, eletään yhdessä tätä päivää ja suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta.

Jos asumisolosuhteet muuttuvat noin radikaalisti kuin teillä, rakastunut pari etsii yhdessä ratkaisun tilanteeseen. Ei siinä toinen ehdottele, että muuta sinä pois. Aina löytyy vaihtoehtoja jatkaa yhteistä tulevaisuutta yhdessä asuen. Nyt tilanne on se, että poikaystävällesi sopii erittäin hyvin jäädä veljen kanssa nykyiseen kämppäänne ja sinä saat mennä aivan minne tahansa. Joko rakkaus sinuun on loppunut tai sitä ei ole ollut olemassakaan.

Sori jos tämä on rankkaa tekstiä, mutta noin minä sinun tilanteesi näen.

Mutta onneksi sinä olet vahva ihminen ja selviät mistä vaan. Rohkeasti asuntoa etsimään ja miettimään onko poikakaverisi tosiaan se jota sinä rakastat ja jonka haluat olevan elämässäsi jatkossakin. Minusta poikakaverisi on vielä lapsellinen ja kehittymätön. Hän on poika, ei aikuinen mies.

Ahvenelle selitys
kaveri on henkisesti kypsymätön kun ei käsitä, mitä yleensä tarkoittaa, kun muuttaa deittinsä kanssa yhteen asumaan.

Kundin vanhemmatkaan eivät ole tajunneet, mitä se tarkoittaa kun poika ottaa tyttöystävänsä luokseen asumaan. Ei tyttöystävä ole tavara joka sysätään kämpästä pois jonkun toisen tieltä eikä pahvilaatikko jonka voi heittää vaikka pahviroskikseen ja sanoa, asu vaikka siellä jos et muuta keksi.

Jos muuttovaiheessa sinulle ei ole tehty selväksi, että kundikaverisin pikkubroidi muuttaa tähän samaiseen kämppään vuonna xxx tai jotain, niin aika tökeröä käytöstä myös pojan vanhemmilta.

Ap jätä taaksesi kundikaverisi ja hänen vanhempansa. Et mitä ilmeisimmin ole toivottu jäsen heidän sukuunsa. Jos olisit toivottu lisä, he olisivat katsoneet poikansa ja sinun kanssasi yhdessä erilaisia vaihtoehtoja tähän asiaan. Tämä ei tosiaan ole maailmanloppu, mutta suhteen loppu se olisi jos minä olisin sinä. Mieti todella tarkkaan kannattaako sinun jatkaa näiden ihmisten kanssa pidemmälle.

Mereen mahtuu paljon ahvenia ja muita kaloja. Ei elämä ole yhdestä sintistä kiinni.

Ahvenelle selitys
kaveri on henkisesti kypsymätön kun ei käsitä, mitä yleensä tarkoittaa, kun muuttaa deittinsä kanssa yhteen asumaan.

Kundin vanhemmatkaan eivät ole tajunneet, mitä se tarkoittaa kun poika ottaa tyttöystävänsä luokseen asumaan. Ei tyttöystävä ole tavara joka sysätään kämpästä pois jonkun toisen tieltä eikä pahvilaatikko jonka voi heittää vaikka pahviroskikseen ja sanoa, asu vaikka siellä jos et muuta keksi.

Jos muuttovaiheessa sinulle ei ole tehty selväksi, että kundikaverisin pikkubroidi muuttaa tähän samaiseen kämppään vuonna xxx tai jotain, niin aika tökeröä käytöstä myös pojan vanhemmilta.

Ap jätä taaksesi kundikaverisi ja hänen vanhempansa. Et mitä ilmeisimmin ole toivottu jäsen heidän sukuunsa. Jos olisit toivottu lisä, he olisivat katsoneet poikansa ja sinun kanssasi yhdessä erilaisia vaihtoehtoja tähän asiaan. Tämä ei tosiaan ole maailmanloppu, mutta suhteen loppu se olisi jos minä olisin sinä. Mieti todella tarkkaan kannattaako sinun jatkaa näiden ihmisten kanssa pidemmälle.

Mereen mahtuu paljon ahvenia ja muita kaloja. Ei elämä ole yhdestä sintistä kiinni.

Jos nyt ihan omaan elämänkokemukseeni perustuen (vanhemmat ostaa lapsilleen opiskelija-asunnon) analysoin ap:n teksitä niin sanon, että likka valehtelee persposket heiluen noine "olemme tehneet vuokrasopimuksen vanhempien kanssa". Ei kukaan vanhempi peri markkinavuokraa opiskelija.-asunnosta lapseltaan, tosin voi olla, että maksaa vastikkeen ja veden, mutta että ihan vuokraa - niin heh heh . Tässä on käynyt niin, että poika on ottanut tytön asumaan kämppäänsä, ja ilmoittanut että tyttö luonnollisesti lähtee kun broidi tulee. Veikkaan että pelisäännöt on tehty jo selväksi ennen muuttoa, mutta tyttö on ruvennut miettimään ajatuskuviota päässään josta sitten on muodostanut oma totuutensa; Se ei muutakaan mun kanssa pois tästä, se ei rakasta mua, mihin mä nyt meen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kypsymättömyys;11454371:
Jos nyt ihan omaan elämänkokemukseeni perustuen (vanhemmat ostaa lapsilleen opiskelija-asunnon) analysoin ap:n teksitä niin sanon, että likka valehtelee persposket heiluen noine "olemme tehneet vuokrasopimuksen vanhempien kanssa". Ei kukaan vanhempi peri markkinavuokraa opiskelija.-asunnosta lapseltaan, tosin voi olla, että maksaa vastikkeen ja veden, mutta että ihan vuokraa - niin heh heh . Tässä on käynyt niin, että poika on ottanut tytön asumaan kämppäänsä, ja ilmoittanut että tyttö luonnollisesti lähtee kun broidi tulee. Veikkaan että pelisäännöt on tehty jo selväksi ennen muuttoa, mutta tyttö on ruvennut miettimään ajatuskuviota päässään josta sitten on muodostanut oma totuutensa; Se ei muutakaan mun kanssa pois tästä, se ei rakasta mua, mihin mä nyt meen.

Miksi alat itse keksimään totuutta? Tuskin tyttö valehtelee, sillä miksi muuten olisi koko tekstin kirjoittanut? Ihan yleistä on että perii vuokran, voihan olla että vuokrasopimus on mutta lapselta ei tätä summaa peritä vaan tyttikseltä.... ihan yleinen käytäntö nykypäivänä..

Kyllä siinä rakastuneelle tyttöselle tulee huono ja epävarma olo kun poikaystävä ei tuekaan vaan "laittaa kiertoon"... kuka tahtoo muuttaa vapaaehtoisesti erilleen rakkaastaan? En minä ainakaan.. omalla kohdallani tuli pakko kun muutin toiselle paikkakunnalle, yhä ollaan yhdessä mutta kyllä kadun sitä päivää kun muutin...

Jos molemmat täysi-ikäisiä, luulisi jo olevan sen verran sitoutuneita että mies asettuisi naisen asemaan ja muuttaisi myös

Miksi alat itse keksimään totuutta? Tuskin tyttö valehtelee, sillä miksi muuten olisi koko tekstin kirjoittanut? Ihan yleistä on että perii vuokran, voihan olla että vuokrasopimus on mutta lapselta ei tätä summaa peritä vaan tyttikseltä.... ihan yleinen käytäntö nykypäivänä..

Kyllä siinä rakastuneelle tyttöselle tulee huono ja epävarma olo kun poikaystävä ei tuekaan vaan "laittaa kiertoon"... kuka tahtoo muuttaa vapaaehtoisesti erilleen rakkaastaan? En minä ainakaan.. omalla kohdallani tuli pakko kun muutin toiselle paikkakunnalle, yhä ollaan yhdessä mutta kyllä kadun sitä päivää kun muutin...

Jos molemmat täysi-ikäisiä, luulisi jo olevan sen verran sitoutuneita että mies asettuisi naisen asemaan ja muuttaisi myös

Susta ja ap:sta voisi sitten tulla hyvä pari, te jäsentelette ja kirjoitatte tekstit ihan samalla formaatilla ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä