Poikaystävä äitihahmoa etsimässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentynyt tyttöystävä

Vieras
Pakko avautua tällaisesta ongelmasta: olen seurustellut poikaystäväni kanssa kohta vuoden. Hän on 25 v., minä kaksi vuotta häntä vanhempi. Itse en koe ikäeroa millään tavalla (olen vielä opiskelija), mutta hän on jo suhteen alkuajoista tehnyt siitä ison numeron, siis myönteisellä tavalla. Miten ihanaa on kuulemma seurustella "vanhemman", "fiksumman" "määrätietoisen" yms. naisen kanssa! Alussa naureskelin noille kommenteille, nyt ne lähinnä ärsyttävät ja hämmentävät.

Pahinta kuitenkin on se, että poikaystäväni toivoisi minun huolehtivan mm. hänen:
- opiskeluistaan (esim. valita hänelle sopivat kurssit, hakea kirjat kirjastolta, ilmoittaa kurssille/tenttiin, katsoa että hän todella menee luennolle/tenttiin, valvoa lukemista ja kurssitehtävien tekoa jne.)
- töistään (esim. pitää mielessä hänen työvuoronsa ja varmistaa ettei hän unohda poikkeavia työvuoroja)
- alkoholinkäytöstä ja biletyksestä (ettei hän juo liian paljon/liian usein)
- laskujen eräpäivistä, sovituista tärkeistä tapaamisista, yms.

Ei hän ole siis suoraan käskenyt minun huolehtia em. jutuista vaan nätisti pyytänyt, että olisi kiva jos voisin "auttaa" tai "muistuttaa". Alkuvaiheessa vähän ihmettelin, mutta nyt noita pyyntöjä on tullut niin tiuhaan tahtiin, että alan olla oikeesti ärtynyt ja huolestunut. En kai minä voi alkaa ottamaan vastuuta aikuisen ihmisen menoista, etenkin kun omassa elämässäni riittää tekemistä aivan riittävästi!