Poikani nimestä kysymys...

• Viestiketjun aloittaja neleh
  • Ensimmäinen viesti
neleh

Päätettiin antaa poikamme nimeksi Felix (ennen kuin joku kysyy miksi ei suomalaista nimeä, niin mieheni on ulkomaalainen)

Mutta siis, nimen kuultuaan pari sukulaista nauroi että "ai felix-ketsuppi!" :/

Ajattelin vaan kysyä että tuleeko teille heti tuosta nimestä mieleen ketsuppi? Itselleni ei nimittäin tullut tuollainen mieleenkään aikaisemmin...

Heippa!

Myös minulla on pieni Felix, ja jotkut (jotka eivät muutenkaan ole niitä "laatikon kirkkaimpia värikyniä", suoraan sanottuna juntteja) kyllä heittivät tuota ketsuppijuttua alkuun. Siis vain alkuun, kun Felix oli vauva. Sittemmin jopa nämä neropatit ovat tottuneet asiaan, eivätkä käy huomauttelemaan mitään noin fiksua.

Mutta hyvä nimivalinta teillä ;)

Ja sen vielä lisään, että on aivan sama minkä nimen lapsellesi annat, niin joillekin tulee siitä jotain mielleyhtymiä (ellei muuta, niin sen voi yhdistää vaikkapa johonkin ikävään henkilöön), mutta yleensä ihmiset kyllä ymmärtävät olla sanomatta niitä väläyksiään ääneen. Ainakin kaikki normaalilla tilannetajulla varustetut ymmärtävät, jos tiellesi sattuu lisää näitä välkkyjä, niin voit vastapallona kertoa jonkun oman mielleyhtymäsi heidän nimestänsä - koska jokaisesta nimestä saadaan takuulla joku aasinsilta johonkin toiseen henkilöön tai asiaan.

Saattaa olla että käyttäisin ketsuppia muistisääntönä kun olen surkea muistamaan nimiä, mutta ei se mun mielestä nimeä pahenna vaikka jollekin tulisikin. Karisee mielestä viimeistään kun "tottuvat" nimeen. Ja poikaan. Samoinhan käy jos joku antaa tosi erikoisen nimen lapselleen; ensin sitä ihmetellään, kunnes se "arkipäiväistyy".
Tosi tökeröä naureskella tollasta. Kai se aikuinen ihminen pojan ketsupista osaa erottaa.

Yhteistyössä