poikaa uhkaillaan

  • Viestiketjun aloittaja Tellu
  • Ensimmäinen viesti
Tellu
Poika tuli koulusta kotiin (4lk) ja sanoi että viereisestä koulusta oleva samanikäinen poika oli tullut kotimatkalla vastaan ja uhannut vetää turpaan. Käynyt mun poikaan käsiksi jo kolme vuotta sitten kun oli alkanut haistattelemaan pojalleni ja sitten mun poikani oli sanonut et turpa kii. Nyt oli sit sanonut et haluutko taas turpaan mammari ja mun poika oli sit juossut paniikissa kotiin. Myös toinen saman koulun kuudesluokkalainen poika (tämän toisen kaveri) oli pari viikkoa sitten lähtenyt jahtaamaan poikaani ja sanonut vetävänsä turpaan jos vielä uskaltaa tulla tonne urheilukentälle naamaansa näyttämään. Siis vaikuttaa ihan älyvapaalta touhulta! Nämä molemmat pojat ovat ulkomaalaistaustaisia ja aika pelottavan oloisilta ja röyhkeiltä vaikuttaa myös näin aikuisen näkökulmasta =(.

Nyt oma poikani sanoi ettei uskalla kulkea enää koulumatkoja yksin, mutta ei halua myöskään kertoa opelle asiasta, ettei mene sanomaan näille pojille. Pelkää että se suututtaisi ne tosissaan ja sitten toteuttavat uhkauksensa. Mitäköhän tässä vois tehdä..?
 
Tellu
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
kyllä mä soittasin sinne koululle :/
Niin, sitä mä nyt tässä mietinkin. Keskusteltiin pojan kanssa ja se sanoi vaan et mitä se hyödyttää, eihän sen ope voi mua autollakaan alkaa kuskaamaan kouluun ku se on laitonta. Eli pojalla itsellä ei oo ainakaan uskoa opettajien mahtiin tässä asiassa...

 
kauhea tilanne. :(

erittäin suurella todennäköisyydellä tuommoiset kaverit kiusaavat monia muitakin kuin vain sinun poikaasi. ihan siitä syystä ottaisin yhteyttä koululle asian tiimoilta. siitä olisi apua muillekin kiusatuille ja kiusaajat eivät varmastikaan voi satavarmasti tietää kuka heistä on kannellut.

jos poikasi koulussa asia ei saa vaatimaansa huomiota voisit marssia/soittaa sinne naapurikouluun. vaikket tietäisi kiusaajia nimeltä niin siellä heidän koulussaan todennäköisesti tiedetään kenestä kyse.
 
Tellu
Alkuperäinen kirjoittaja AinaAurinkoinen:
kauhea tilanne. :(

erittäin suurella todennäköisyydellä tuommoiset kaverit kiusaavat monia muitakin kuin vain sinun poikaasi. ihan siitä syystä ottaisin yhteyttä koululle asian tiimoilta. siitä olisi apua muillekin kiusatuille ja kiusaajat eivät varmastikaan voi satavarmasti tietää kuka heistä on kannellut.

jos poikasi koulussa asia ei saa vaatimaansa huomiota voisit marssia/soittaa sinne naapurikouluun. vaikket tietäisi kiusaajia nimeltä niin siellä heidän koulussaan todennäköisesti tiedetään kenestä kyse.
Juu, kun kysyin pojalta et eikö se vois kulkea yhden samalla suunnalla asuvan luokkatoverin kaa samaa matkaa kouluun, niin se sanoi että nämä kiusaajat vihaavat sitä toista poikaa vieläenemmän niin ei uskalla kun sit varmemmin käy päälle.

Taidanpa ottaa kuitenkin opettajaan yhteyttä...

 
Suvaitsevaisuuden nimissä ei tule sietää mitä tahansa; ota yhteyttä toisen koulun rehtoriin ja kerro mitä on tapahtumassa. Ne tyypit on saatava aisoihin ja äkkiä!
Tuntuu että pikkuhiljaa suvaitsemme itsemme ulos omasta maastamme kun ulkomaalaissyntyisten häiriökäyttäytymiseen ei uskalleta ottaa kantaa; hyssytellään vaan. Kynnys näyttää tässä olevan vielä korkeampi kuin ihan suomalaisten kiusaajien toimintaan puuttumiseen; ja siihenkin olisi puututtava heti kun sitä ilmenee.

Sitten ihmetellään miksi ulkomaalaisista ei pidetä....
 
Loka
Lapsetkin osaavat olla niin kamalan julmia toisilleen :( Ja monet juuri tuon ikäiset 4-6 luokkalaiset pojat ( ja nykyään monet tytötkin ) on jo tosi röyhkeitä ja pelottavia ja kun kadullakin tulee vastaan niin huomaa ettei aikuisiakaan ihmisiä kunnioita ollenkaan.
Pitkä tukka ja huivipäässä painetaan menemään ja poltetaan tupakkaa jo noinkin pienenä.
Sitten he jotka ovat rauhallisempia jäävät jalkoihin ja joutuvat kiusatuiksi. :( Joskos kuitenkin ottaisitte opettajaan yhteyttä ja selvittelisitte asiaa ?
 
vierasvieras
soita opettajalle ja sovi tapaaminen koululle. kutsu mukaan oman koulun rehtori ja ota poika mukaan tapaamiseen. toimi nopeasti niin tapaus ei ehdi vanheta. mietitte kaikki yhdessä ratkaisua niin poikasikin saa oman sanansa sanottua, mitä uskaltaa anna tehdä jne.
 
Soita ihmeessä koululle ja jos ei auta, niin poliisille. Mun tyttäreni oli tuossa keväällä yön sairaalassa tarkkailussa (paha aivotärähdys). Ulkomaalaistaustainen poika tönäisi rautatolppaa vasten. Sen jälkeen tyttö sai kuulla jos jonkinlaista päänauontaa ja peräänhuutelua. Minä tein ilmoituksen. Nyt kyllä ollaan pois noista maisemista, tuo tapaus sai meidät muuttanaan "maalle".
 
meitsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita poliisille myös
Tätä mieki suosittelisin. Se kun ei oo ihan turhaa pelätä että opelle kantelu aiheuttaa seurauksia eli kiusaaminen vaan pahenee. Varsinkin kun tuota on jo aiemmin tapahtunut. Poliisit varmasti säikäyttäisivät kunnolla ja sillä voisi loppua paremmin tuo kiusaaminen kuin pelkän open kanssa jutustelu.
 

Yhteistyössä