Poika tuli humalassa kotiin ja ikää prkle vasta 10

• Viestiketjun aloittaja Juoppopoika
  • Ensimmäinen viesti
enpä enää muista nikkiäni
Itse halusivat mennä, että jaksavat aamulla herätä ajoissa katsomaan joulukalenteria.

Mun lapset ovat vielä lapsia, leikkivät legoilla ja radio-ohjattavilla autoilla, ja aivan täysin sydämin tämän heille myös suon. Mikään tässä maailmassa ei ole kamalampaa kuin se, että joku 10-vuotias sekaantuu jo aikuisten maailmaan, päihteisiin, pyörii yökaudet kaupungilla ilman että kukaan välittää. Sen ikäisen paikka on vielä kotona, ja vanhemman tehtävänä on pitää huoli siitä että lapsi tuntee olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi. Nukkumaanmenoaikakin on tietynlainen raja, joka luo lapselle turvaa.

Että ennemminkin minä ihmettelen teitä, joiden mielestä on ok että 10v luuhaa lauantai-iltana ties missä ja tulee humalassa kotiin! Tuollaisissa perheissä vanhemmuus on todella hukassa, eikä meidänkaltaisissa. Sanoitte mitä sanoitte.

"viera"
Alkuperäinen kirjoittaja enpä enää muista nikkiäni;29277188:
Itse halusivat mennä, että jaksavat aamulla herätä ajoissa katsomaan joulukalenteria.

Mun lapset ovat vielä lapsia, leikkivät legoilla ja radio-ohjattavilla autoilla, ja aivan täysin sydämin tämän heille myös suon. Mikään tässä maailmassa ei ole kamalampaa kuin se, että joku 10-vuotias sekaantuu jo aikuisten maailmaan, päihteisiin, pyörii yökaudet kaupungilla ilman että kukaan välittää. Sen ikäisen paikka on vielä kotona, ja vanhemman tehtävänä on pitää huoli siitä että lapsi tuntee olonsa turvalliseksi ja rakastetuksi. Nukkumaanmenoaikakin on tietynlainen raja, joka luo lapselle turvaa.

Että ennemminkin minä ihmettelen teitä, joiden mielestä on ok että 10v luuhaa lauantai-iltana ties missä ja tulee humalassa kotiin! Tuollaisissa perheissä vanhemmuus on todella hukassa, eikä meidänkaltaisissa. Sanoitte mitä sanoitte.
Peesiä tälle. Mulla on pari jo aikuista lasta ja pari pienempää joista toinen on 10v. Ei tulis mieleenkään, että mun 10v olis jossaki kaupungilla humaltumassa. Hän on lapsi, leikkii, pelaa futista ja lasten pleikkari pelejä, rakentelee leegoilla ja lukee pottereita. Silloin kun on kavereiden kanssa niin minä tiedän missä ja kenen kanssa.
Työni kautta tiedän lapsia jotka ovat aloittaneet alkoholi kokeilut tuon ikäisenä ja kyllä niissä perheissä on ongelmaa siinä, ettei vanhempi ole lapsen elämässä riittävästi..

• Tykkää
Reactions: Ciervo
"..."
Onko tällä toistenne lynkkaamisella mitään rajaa? Oliko tämä kilpailu paremmuudesta? Jätättekö tahalleen vai tahattomasti huomioimatta sen että 10-vuotiaita on erilaisia? Tässä ei ole ilmennyt millään tavalla mitään, mikä viittaisi aloittaneen 10-vuotiaan harrastavan tällaista ryyppäämistä. Se että 10-vuotias on lapsi, on totta. Se että tuon ikäinen voi saada päähänsä moniakin itselleen vahingollisia asioita. Riippumatta siitä kuinka paljon lapsen kanssa aikaa vietetään. Hienoa että te saatte jotain pönkitystä omaan vanhemmuuteenne haukkumalla toisia!!

"viera"
[QUOTE="...";29277244]Onko tällä toistenne lynkkaamisella mitään rajaa? Oliko tämä kilpailu paremmuudesta? Jätättekö tahalleen vai tahattomasti huomioimatta sen että 10-vuotiaita on erilaisia? Tässä ei ole ilmennyt millään tavalla mitään, mikä viittaisi aloittaneen 10-vuotiaan harrastavan tällaista ryyppäämistä. Se että 10-vuotias on lapsi, on totta. Se että tuon ikäinen voi saada päähänsä moniakin itselleen vahingollisia asioita. Riippumatta siitä kuinka paljon lapsen kanssa aikaa vietetään. Hienoa että te saatte jotain pönkitystä omaan vanhemmuuteenne haukkumalla toisia!![/QUOTE]

10 vuotiaita toki on erilaisia. Pääpontti sillä on kuitenkin, että 10v on vielä pieni lapsi eikä 10 vuotiaan elämään pidä kuulua päihteet missään muodossa. Eikä sen kummemmin kaupungilla hilluminen. Erilainen ok, ryyppääminen ei. Normaali, lapsistaan välittävä, heidän hyvinvoinnistaan välittävä ja huolta pitävä vanhempi viettää aikaa lapsensa kanssa, huohtii siitä ettei lapsi käytä päihteitä, pitää huolta siitä, että tietää missä lapsi liikkuu/millaisessa seurassa ja mihin vuorokauden aikaan. Puhumattakaan nukkumaanmeno ajoista, vuorokausi rytmistä jne. se ei ole itsensä pönkittämistä vaan normaalia aikuisuutta.

:(
[QUOTE="...";29277244]Onko tällä toistenne lynkkaamisella mitään rajaa? Oliko tämä kilpailu paremmuudesta? Jätättekö tahalleen vai tahattomasti huomioimatta sen että 10-vuotiaita on erilaisia? Tässä ei ole ilmennyt millään tavalla mitään, mikä viittaisi aloittaneen 10-vuotiaan harrastavan tällaista ryyppäämistä. Se että 10-vuotias on lapsi, on totta. Se että tuon ikäinen voi saada päähänsä moniakin itselleen vahingollisia asioita. Riippumatta siitä kuinka paljon lapsen kanssa aikaa vietetään. Hienoa että te saatte jotain pönkitystä omaan vanhemmuuteenne haukkumalla toisia!![/QUOTE]

No tuota enemmän minä ihmettelen sinun asennettasi, kun on noin kova tarve puolustaa aikuista ihmistä ennemmin kuin pientä lasta.

"Vierailija"
Miksi tämä on automaattisesti provo ja ap huono vanhempi monen mielestä?

Lapset kokeilevat, kyllä minä muistan omasta nuoruudestani, että tuossa vaiheessa muutamat kokeilivat salaa juomista. Ihan normaaleja lapsia, normaaleista (ns. "hyvistä") perheistä. Ja tupakkaa taisin itsekin kokeilla tuolloin, että miltä se oikein maistuu.

Ja eihän ap ole antanut lapsensa juosta pitkin kyliä yötä myöten, vaan nähtävästi poika tullut kahdeksan maissa kotiin. Minustakin hyvä merkki, että uskaltaa tulla kotiin, vaikka varmasti tietää tehneensä väärin.

Kyllä on taas perus palstamammoja, jotka ovat nostaneet itsensä niin korkealle korokkeelle, ettei kukaan muu yhtä korkealle yllä. Palstamammojen lapset eivät koskaan juo, polta, hengaa kavereiden kanssa, syö epäterveellisesti, käyttäydy sopimattomasti, palstamammojen teinit skippaavat kaikki murrosiän oikut ja kokeilut. Palstamammojen lapsilta puuttuu uteliaisuus ja kokeilunhalu kokonaisuudessaan, koska heidät on kasvatettu niin jumalattoman hyvin (tynnyrissä).

voi huhhuijaa
Ei ole kyllä kovinkaan korkealla korokkeella se vanhempi, jonka kymmenenvuotiaan elämään ei kuulu päihdekokeilut ja kaupungilla notkumiset. Mun mielestä se on täysin normaalia, kun taas täysin epänormaalia on suhtautua 10-vuotiaaseen kuin tämä olisi murrosikäinen!

Provo tämä koko ketju on siksi, ettei kukaan normaali aikuinen ajattele siten kuin nro 33 ja kumppanit.

Ja ps. Minun lapseni, etenkään alakouluikäiset, eivät todellakaan pyöri sellaisissa porukoissa joita minä en tunne. Jos kaveripiiri alkaa olemaan päihteisiin sun muihin menevä, niin on täysin varma asia että minun lapseni ei sitten sellaisissa pyöri. 10-vuotias on vielä täysin lapsi!!

"viera"
[QUOTE="Vierailija";29277390]Miksi tämä on automaattisesti provo ja ap huono vanhempi monen mielestä?

Lapset kokeilevat, kyllä minä muistan omasta nuoruudestani, että tuossa vaiheessa muutamat kokeilivat salaa juomista. Ihan normaaleja lapsia, normaaleista (ns. "hyvistä") perheistä. Ja tupakkaa taisin itsekin kokeilla tuolloin, että miltä se oikein maistuu.

Ja eihän ap ole antanut lapsensa juosta pitkin kyliä yötä myöten, vaan nähtävästi poika tullut kahdeksan maissa kotiin. Minustakin hyvä merkki, että uskaltaa tulla kotiin, vaikka varmasti tietää tehneensä väärin.

Kyllä on taas perus palstamammoja, jotka ovat nostaneet itsensä niin korkealle korokkeelle, ettei kukaan muu yhtä korkealle yllä. Palstamammojen lapset eivät koskaan juo, polta, hengaa kavereiden kanssa, syö epäterveellisesti, käyttäydy sopimattomasti, palstamammojen teinit skippaavat kaikki murrosiän oikut ja kokeilut. Palstamammojen lapsilta puuttuu uteliaisuus ja kokeilunhalu kokonaisuudessaan, koska heidät on kasvatettu niin jumalattoman hyvin (tynnyrissä).[/QUOTE]

10 vuotias ei ole murrosikäinen vaan pieni lapsi. 10 vuotiaalla ei kuulu olle sellaista kokeilunhalua joka johtaa päihdekokeiluihin. Mun lapsuudessa ei ihan tasan tarkkaan ollut yhtään ainutta lasta joka olis 10 vuotiaana ryypänny tai polttanu tupakkaa tai kokeillu mitään muutakaan kyseenalaista aikuisten elämään kuuluvaa hommaa. Seikkailun halua tyydytettiin kiipeilemällä puissa ja rakentamalla lauttoja rannassa. Sun asenne on p*rseestä. Toivottavasti sulla ei ole lapsia.

"..."
En mielestäni kommentoinut lastenne nukkumaanmenoaikoja. Nostin esiin sitä että kyse voi olla myös typerästä kokeilusta. Lapsi kun voi keksiä keinon, kotikasvatuksestakin huolimatta, hölmöilyilleen. Kyse ei ole aina siitä kuinla paljon lapsien kanssa aikaa vietetään, tiedetäänkö missä ja kenen kanssa on. Lapset voi rakastavasta ja huolehtivasta kodistakin huolimatta tehdä jotain juuri näin typerää. Toivottavasti kertaluonteisesti ja ottaa opikseen. Ja sinä joka ihmettelit kuinka olen aikuisen puolella enkä lapsen...missä kirjoittamassani olen näin mielestäsi ilmaissut?

"vierailija"
Siis miksi ap on vastuuton? En ymmärrä, eikai hän sitä alkoholia antanu. Ei oo eka kerta kun nuori kokeilee, itse kokeilin alkoholia ekan kerran 13 vuotiaana enkä ole nyt tai ollut mikään raggari.

Pääasia että lapsi saa tulla kotiin vaikka kännissä, ei tarvii ulos jäädä. Aamulla sitten vakava keskustelu.

juuri näin
[QUOTE="just";29277137]täh. no on tuokin vähän kummallista että isot lapset lauantaina nukkumassa kahdeksan jälkeen.[/QUOTE]

Fiksut vanhemmat, ehkä huomen aamulla lähtevät AIKAISIN lasten harrastuksiin esim. kisoihin YHDESSÄ KOKO PERHE. Huomaavaista, että lapset saavat kunnolla unta.

Tyttäreni täyttävät pian yhdeksän vuotta ja tuntuu hurjalta että vuoden kuluttua he tulisivat humalassa kotiin. Lapseni eivät kuljeksi missään kaupungilla keskenään. Viikolla käydään harrastuksissa ja suoraan kotiin. Viikonloppusin ollaan perheen kesken. Lapseni leikkivät barbeilla, nukketalolla ja ulkona leikitään lamppusta ja tervapataa. Alkoholin varoista on puhuttu ja tupakasta että jos joku tarjoaa niin heti sanotaan EI. On puhuttu että alkoholi on keholle myrkkyä ja tupakka myös. Olen näyttänyt kuvia tupakkakeuhkoista ja kertonut että alkoholi sekoittaa ihmisen ja tämä voi talvella vaikka nukahtaa hankeen ja paleltua. Kannattaa keskustella lapsen kanssa pitkään ja hartaasti ja ilmaista mikä huoli on lapsesta koska alkoholi ON myrkkyä keholle. Luulen että rakkaus ja huoli kantaa pidemmälle kuin räjähtäminen. Tivaat myös mistä sai alkoholin. Soitat poliisille jos asia ei selviä ja pyydät jututtamaan lastasi. Jospa tämä pelästyy ja kertoo kuka alkoholin osti.

PEESI

Aivan!Miksi et katso lapsesi perään?Missä hän oikein liikkuu?Meillä samanikäiset leikkivät pihalla muiden lasten kanssa hippaa.

vitun kukkatäti

et taida tietää et juuri tuonlaiset pennut joutuvat koulukiusatuiksi ja ihmettelevät miksi heitä kiusataan joko he ovat jälkeenjääneitä tai sinä et anna heidän elää normaalia murkun elämää case is closed

voisaatanasunkanssa
Vie sairaalaan se tenava! Et sä voi jättää sitä noin vaa! Pitää sille tehdä nyt joku juttu, maksahan siinä pilalle menee! Haloo! Taitaa sullakin olla vikaa siellä korvien välissä! Käy oikeen sääliksi sitä sun lastasi! Tollasella ihmisellä ei pitäisi olla lapsia!

Yhteistyössä