Poika tahtoo uskoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viini:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Meidän ekaluokkasen lempiaihe koulussa tuntuu olevan uskonto, hän on aivan haltioissaan kaikesta mitä tunneilla kuulee. Meillä kotona on ollut aika tiukat rajat pleikkarin suhteen, eli pelata ei pojan harmiksi saa todellakaan joka päivä. Tässä taannoin sitten kuulin pojan selittävän kaverilleen, että se ei haittaa vaikka lapset kuolee tai jos hänkin nyt kuolisi, kun sitten pääsis taivaaseen ja siel saa tehdä mitä eniten haluaa, eli siellä mäkin sit saisin pelata aina vaan.... kaiken lisäksi pojalla oli viel sellainen haaveileva katse kaukaisuuteen.
En tiennyt itkeäkö vai nauraa, toivooko tuo ekaluokkalainen nyt omaa kuolemaansa sitten :o

No eiköhän sitä kaikki mieti; myös ne lapset - musta tossa taas ei ole mitään kummallista; kuolema tulee jokasielle ennemmin tai myöhemmin, aina sitä vaan hyssytellään

Siis tottakai on luonnollista miettiä kuolemaa, ei tässä nyt siitä ollutkaan kyse. Lähinnä pointtina se, että niin paljon poikaa harmittaa pelirajoitukset, että haluis jo kuolla, jotta vois pelata...

No ton ikäset on jutuissaan välillä niin dramaattisia

Niin ovat ja mä taas taidan antaa itsestäni väärää kuvaa sillä ei mulla tässä mikään huoli päälimmäisenä ole, enemmänkin melko huvittava koko juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Telkkarista ei kannata vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Monelta lapsiperheeltä (ja muiltakin ) on jääny digiboxi ostamatta...

Digibokseista ollu oikein vielä tietoakaan kun poika kaveriinsa tutustu, eli kyse ei ole siitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Telkkarista ei kannata vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan. Monelta lapsiperheeltä (ja muiltakin ) on jääny digiboxi ostamatta...

Digibokseista ollu oikein vielä tietoakaan kun poika kaveriinsa tutustu, eli kyse ei ole siitä :)

Tarkotin lähinnä, että jos uskovaisessa perheessä ei ole telkkaria, se voi olla muista kuin uskoon liittyvistä syistä. Uskovaisetkaan eivät kaikkia päätöksiään tee VAIN uskonsa perusteella.

Tarkotin lähinnä, että jos uskovaisessa perheessä ei ole telkkaria, se voi olla muista kuin uskoon liittyvistä syistä. Uskovaisetkaan eivät kaikkia päätöksiään tee VAIN uskonsa perusteella.

Aaaa, ok :D
Mä ajattelin sen niinpäin että telkkarittomuus ei tarkota uskovaisuutta. Hyvä mä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu,ja meidän tyttö ottaa harteilleen lähes päivittäin muuta "keksittyäki" ongelmaa; että elämä on

Aivan. Eli miks edes tein alotuksen. Mitä ihmettä kaikki täällä palstalla jauhaa. Kun "elämä on" :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oottepa te ahdasmielisiä..

??? :o
Ai kun en tahdo pojan harteille maailman syntejä ihan vielä?
Uskoahan mä en ole kieltämässä...

Anna pojan uskoa. Ihana, jos on mihin turvata, ja varsinkin jos tuo usko saisi oikeasti kantaa läpi elämän ja olla turvana myös aikuisena. Ja kyllä se usko sinullekin tulee, kun pyydät!

Yhteistyössä