Poika siirtyi juniorisänkyyn (pulma)

  • Viestiketjun aloittaja Estu82
  • Ensimmäinen viesti
Estu82
Meillä on poika iältään 1v8kk ja hän sai jatkettavan sängyn joululahjaksi (saatiin lahja jo kotiin). Tätä ennen poika nukkui tilavassa pinnasängyssä sekä joskus aamuyöstä meidän välissämme. Pulma on se, että poika herää yöllä n. klo 2 aikoihin ja alkaa seikkailla oman sänkynsä ja meidän sänkymme väliä. Uudelleen nukahtaminen tuntuu olevan vaikeaa, sillä poika on selvästi väsynyt, mutta silti vaan kieriskelee sängyssä ja silloin tällöin mariseekin. Johtuukohan tämä nyt tästä uudesta sängystä kenties? Tällaista toimintaa hänellä ei ole ennen ollut (yöheräilyä siis). Viime yönäkin poika ähelsi yli pari tuntia ja valvotti etenkin minua. Olen itse n. viikoilla 13 raskaana ja tarvitsen unta tai aamulla olen äreä ja pää jyskyttää tuhatta ja sataa. Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Meneeköhän suht pian ohitse? Mikä on auttanut (jos mikään)?
 
Maaruska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2005 klo 12:12 Estu82 kirjoitti:
Meillä on poika iältään 1v8kk ja hän sai jatkettavan sängyn joululahjaksi (saatiin lahja jo kotiin). Tätä ennen poika nukkui tilavassa pinnasängyssä sekä joskus aamuyöstä meidän välissämme. Pulma on se, että poika herää yöllä n. klo 2 aikoihin ja alkaa seikkailla oman sänkynsä ja meidän sänkymme väliä. Uudelleen nukahtaminen tuntuu olevan vaikeaa, sillä poika on selvästi väsynyt, mutta silti vaan kieriskelee sängyssä ja silloin tällöin mariseekin. Johtuukohan tämä nyt tästä uudesta sängystä kenties? Tällaista toimintaa hänellä ei ole ennen ollut (yöheräilyä siis). Viime yönäkin poika ähelsi yli pari tuntia ja valvotti etenkin minua. Olen itse n. viikoilla 13 raskaana ja tarvitsen unta tai aamulla olen äreä ja pää jyskyttää tuhatta ja sataa. Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Meneeköhän suht pian ohitse? Mikä on auttanut (jos mikään)?
En osaa sanoa johtuuko sängystä mutta tuolla iälläkin voi olla merkitystä. Jospa hänen elämänvaihde on nyt niin tapahtumarikasta, että se aiheuttaa yöllisiä heräilyjä. Toki meilläkin silloin kun lastensänkyyn vaihdettiin poju tuli jonkin aikaa sängystä pois mutta vein vaan sitkeesti hänet sinne takaisin (oli silloin n. 1 v) ja siellä hän nyt nukkuu.
 
Meillä jouduttiin olosuhteiden pakosta siirtämään tyttö jatkettavaan 1 v 1 kk iässä. Sänky laitettiin huoneen nurkkaan (tämä peittää jo kaksi sängynreunaa) ja viereen laahattiin suuri vaatekaappi (joka peittää puolet toisesta pitkästä sivusta). Toisen sängyn päätyä vasten laitettiin sellainen vyötärönkorkuinen lelukaappi (eli sekin pääty on tukittu) ja nyt siihen toisen pitkän sivun puolikkaan kohdalle on yöksi laitettu kaksi keittiötuolia selkänoja sänkyä vasten. Eli lapsi on siellä täysin "häkissä" eikä pääse itse pois. Tämä on meillä rauhoittanut sekä yöunet, että päiväunet. Lapsi alkaa rauhassa nukkumaan ja nukahtaakin helpommin kun ei mene yliväsyneeksi kun innoissaan kiipeää sängystä pois ja taas takas.

Toi voi muuten olla ihan vaan uutuuden viehätystäkin. Siis on kivaa kun yhtäkkiä pääseekin itse sänkyyn ja sängystä pois, mutta menee ohi kun taito on opittu.
 
Kokeileppa laittaa sänky seinän ja oman sänkynne väliin? Meillä toimii sillälailla kivasti, eikä oo pitkämatka äiskän ja iskän viereen jos yöllä ikävä tulee, niin ei kerkiä sitte heräämään kunnolla siinä välissä.. :/
:wave: :wave: =)
 

Yhteistyössä