Poika siirty pinnasängystä jatkettavaan, nukkumaanmeno ei tahdo onnistua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niko06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niko06

Aktiivinen jäsen
09.06.2006
2 534
0
36
Poika täyttää 10.8 1v.4kk, hän siirtyi muutama päivä sitten pinnasängystä siihen lasten jatkettavaan sänkyyn...
(pinnasängystä ei päässyt pois itse)
Osaa tulla itse pois sieltä vaikkei kävele vielä ja laitojen ansiosta ei tipu sieltä...
Sitten kun yöunille pitäs mennä... pysyy pienen hetken sängyssä ja sit tulee pois ja alkaa leikkiä eikä nukkumaan menosta tuu yhtään mitään :D
Esikoinen kun on niin en tiedä oisko jollain jotain vinkkejä tuon asian suhteen?

Kiitos =)

sun on vain yritettävä viedä se aina takaisin sänkyyn. en kyllä pahemmin tiedä mikä siihen auttaisi kun meillä tyttö vain aina jäi sinne sänkyyn =) joskus, hyvin harvoin tulee pois sieltä ja leikkii omassa huoneessa ja sitten kömpii takaisin sänkyyn kun nukuttaa :D

No en nyt kyllä osaa auttaa mutta vinkkejä otetaan täälläkin vastaan.. Meillä kaksoset on nyt jo 2v 3kk ja vielä tällä hetkellä nukkuu pinnasängyissä.. Toiselle jo tuli jatkettava mutta toinen on jossain matkan varrella joten hetkenä minä hyvänsä meillä on sama ongelma.. Muuten antaisin nukkua vielä vaikka kuinka kauan pinniksissä mutta kun vauva on syntymässä parin kk:n sisällä ja tarvii toisen pinniksen.. Kuopus (1v) siirtyy sitten matkasängystä toiseen pinnikseen ja en kyllä pidä kiirettä siitä pois siirtämisellä!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
sun on vain yritettävä viedä se aina takaisin sänkyyn. en kyllä pahemmin tiedä mikä siihen auttaisi kun meillä tyttö vain aina jäi sinne sänkyyn =) joskus, hyvin harvoin tulee pois sieltä ja leikkii omassa huoneessa ja sitten kömpii takaisin sänkyyn kun nukuttaa :D

meillä ei tänään menty takas sänkyyn leikin jälkeen vaan uinahdettiin lattialle sängyn eteen :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja äityli86:
No en nyt kyllä osaa auttaa mutta vinkkejä otetaan täälläkin vastaan.. Meillä kaksoset on nyt jo 2v 3kk ja vielä tällä hetkellä nukkuu pinnasängyissä.. Toiselle jo tuli jatkettava mutta toinen on jossain matkan varrella joten hetkenä minä hyvänsä meillä on sama ongelma.. Muuten antaisin nukkua vielä vaikka kuinka kauan pinniksissä mutta kun vauva on syntymässä parin kk:n sisällä ja tarvii toisen pinniksen.. Kuopus (1v) siirtyy sitten matkasängystä toiseen pinnikseen ja en kyllä pidä kiirettä siitä pois siirtämisellä!! :)

Sulla riittää vilinää =)
ONNEA vauvan johdosta :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja satu86:

meillä ei tänään menty takas sänkyyn leikin jälkeen vaan uinahdettiin lattialle sängyn eteen :laugh:

voi toista =) ne on ihania kun nukahtavat minne sattuu. ehkä se ajan kanssa oppii kömpii sänkyyn kun tietää milloin nukuttaa :D

Meillä on kans edessä tuo sängyn vaihdos, vaikka ei meillä vielä mitään kiirettä ole. Mietin sellaista, että kun reilun vuoden ikäinen tyttö nukkuu vielä meidän makkarissa ja omaan huoneeseen olis kiva siirtyä niin... kannattaiskohan tehdä molemmat muutokset samalla kertaa vai totutella ensin uuteen sänkyyn ja sitten vasta siirtää omaan huoneeseen vai siirtää tuttu sänky omaan huoneeseen ja myöhemmin vasta uusi sänky? =) Tulipa monimutkaisesti.

Tästä ei kyllä ole mitään hyötyä alkuperäiselle kirjoittajalle.

meillä tehtiin tuo vaihdos samaan aikaan. eli siis sängyn vaihto ja omaan huoneeseen samana päivänä ja hyvin meni :D kyllä on ollut helppoa! ei sais kehua, tulee pian noottia mut niin se vain on =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu mamma:
Meillä on kans edessä tuo sängyn vaihdos, vaikka ei meillä vielä mitään kiirettä ole. Mietin sellaista, että kun reilun vuoden ikäinen tyttö nukkuu vielä meidän makkarissa ja omaan huoneeseen olis kiva siirtyä niin... kannattaiskohan tehdä molemmat muutokset samalla kertaa vai totutella ensin uuteen sänkyyn ja sitten vasta siirtää omaan huoneeseen vai siirtää tuttu sänky omaan huoneeseen ja myöhemmin vasta uusi sänky? =) Tulipa monimutkaisesti.

Tästä ei kyllä ole mitään hyötyä alkuperäiselle kirjoittajalle.

Meillä nukkui kans alkuun meiän makkarissa ja sit "kerrasta" omaan huoneeseen, pari hyvin itkuista yötä oli ja sitten alko nukkuun hyvin omassa huoneessa.
Tosin kaikki olemme yksilöitä mutta näin meillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Topi69:
tänne kelpaisi kans vinkit... :D Poika sinnikkäästi vain sipsuttelee olohuoneeseen eikä puhettakaan et rauhoittuis jatkettavaan

Joo meillä myös joka ilta taistellaan tuon asian kans, pinnasängyssä ollessaan ei päässy mihkää ja nukahti sit, mut tosta jatkettavasta päästäänkin vois ja leikkimään ym.. sit ku on tarpeeks väsy nii uinahtaa johki lattialle :D

Meillä siirty poika 1v7kk viikko sitten omaan huoneeseen jatkettavaan kun tuli pinnasängyn laidan yli pää edellä lattialle (onneksi olin itse vieressä ja sain kopin juuri kun otsa osui lattiaan eli ei käynyt pahasti). Iltanukahtaminen on ollut nyt alussa hirmu vaikeaa kun aiemmin tosiaan nukahti itsekseen kun ei päässyt sängystä pois. Me ollaan sitten istuttu vieressä ensin lukemassa satuja ja niiden jälkeen yritetty pitää poika sängyssä unen tuloon asti. Toimivimmaksi konstiksi on osoittautunut, että poikaa ei yksinkertaisesti päästetä nousemaan sängyssä istumaan tai kontalleen ja samalla selitettiin että nyt on nukkumaanmenoaika ja enää ei nousta ylös. Tokihan siitä aluksi seurasi melko äänekästä protestia, mutta eilen illalla kumiukko pomppasi ylös enää kahdesti ja rauhoittui sitten itse ihan tyytyväisenä odottelemaan unta. Nyt kun vielä nukahtaminen onnistuisi ilman että jommankumman vanhemman pitää istua vieressä päivystämässä niin kaikki olisi taas helppoa. :p

meillä poika tais olla 1v4kk kans kun siirty jatkettavaan,pinnistä tarvittiin pikkusiskolle. aluksi sänky oli omassa huoneessa ja nukahtaminen vaati n. tunnin nukuttamisoperaation, eli siis piti sängyn vieressä vahtia että ukko siellä pysyy.Muutaman ekan yön nukku omassa huoneessa, mutta kun lähti aina öisin liituamaan niin siirrettiin sänky meidän makkariin ja öistä tuli kokonaisempia.Nyt kun pikkusisko syntyi, nukuttamisrituaali säilyi edelleen mutta kun ukko läksi armeijaan niin oli pakko pistää poitsu nukkumaan matkasänkyyn. Nukuttaminen yhtäaikaa siskon kanssa ei ottanut onnistuakseen,vaan saattoi kestää muutaman tunninkin. Nyt poika nukahtaa matkikseen alle puolessa tunnissa,ilman nukuttamista. Kunhan mies kotiutuu niin sitten siirto taas omaan sänkyyn, ehkä jopa takaisin omaan huoneeseen.
Anteeksi kirjoituksen sekavuus, tuhat ja yksi hommaa kesken ja oli ihan pakko avautua tästä aiheesta. =)

Meillä taapero siirtyi jatkettavaan kun oli 1 v 10 kk ja uusi vauva oli tulossa. Pelkäsin, että kuinkahan käy, kun pääsee itse pois, mutta ihmeen helpostihan se sujui. Pinnasänkyyn jäi aina nätisti makaamaan unikaveriensa kanssa ja nukahti pian. Jatkettavaan ei halunnut toisena iltana jäädä, mutta parin palautuksen jälkeen jäi ja nukahti. Olin varautunut vähintään viikon rumbaan, jolloin saisin kantaa pojan noin miljoona kertaa takaisin sänkyynsä joka ilta, mutta onneksi ei tarvinnut. Aamulla sitten kömpii sängystä itse ja tulee jossain vaiheessa herättämään vanhemmat.

Tästä viestistä tuskin apua oli, ajattelinpa vain jakaa kokemukseni. Uskoisin, että kärsivällisyys palkitaan vielä. Kai lapsi on nukkumaan mennessään väsynyt? Joskus päiväuniaikaan poika on vaikuttanut ihmeen pirteältä ja silloin hän alkaa leikkiä huoneessaan kun nukkua pitäisi. Olen jossakin vaiheessa palauttanut sänkyynsä, joskus useampaan otteeseen, ja yleensä onkin nukahtanut jossakin vaiheessa, mutta ei aina.

... tai joku muu noista "kasvatusohjelmista" neuvoi just noin, että aina kun lapsi lähtee sängystä niin pitää vain heti nostaa takaisin ja selittää että nyt on yö, nyt pitää nukkua. Ilta illalta niitä palauttamisia tulee vähemmän ja vähemmän. Jos lapsi itkee ns. "huomioitkua" niin siihen ei kannata reagoida, mutta jos itku muuttuu ns. paniikki-itkuksi niin lapsi käydään rauhoittamassa esim. tassuttelulla ja taas kerrotaan että nyt on yö, nyt nukutaan.. Näin siis neuvoi siinä ohjelmassa, meillä ei ole vielä asiasta kokemusta kun siirto jatkettavaan sänkyyn on vasta edessä... :)