Asiasta toiseen. Itse olin kerran terveyskeskuksessa ja odotin siellä päivystäjälle pääsyä. Niin odotti noin 80 vuotias mieskin ja odotti muuten niin kauan että lopulta tuupertui maahan, putosi tuoliltaan.. Mies oli tosi huonovointisen näköinen koko ajan mutta joutui istumaan ja odottamaan!!
Mun mielestä nämä on tapauskohtaisia ja tämän sanon yhden lapsen äitinä. Ei sitä voi ajatella niin että lasten pitää päästä eka tai vanhusten pitää päästä eka jne jne. Tapaus kohtaisesti noi asiat pitää hoitaa ja priorisoida sen mukaan. Vaikka odotushuone olisi pullollaan eläkeläisiä ja lapsia ja sinne tuodaan pääkainalossa oleva aikuinen niin kyllä aikuinen menee silloin edelle, jos muilla ei ole kyse niin vakavasta ja akuutista tilanteest.a
Odottaminen on tosi subjektiivinen kokemus, itsestä aika tuntuu pitkältä ja odottaminen epäreilulta. Harvassa on ihmiset joista odottaminen olisi mukavaa. Pitäisi osata ajatella muitakin, tai no lähinnä muiden kannalta.
Mutta joo tunnin odotus ei tosiaan ole pitkä kun kun terveyskeskuksesta kysymys, päinvastoin musta aika hyvin! Yksityinen on sitten oma vaihtoehtonsa, homma vaikka lapsivakuutus niin omaosa jää aika pieneksi, jolloin yksityisen käyttäminen jopa kannattaa.
muoks: osa kirjotusvirheistä pois<br><br>