Poika possuflunssassa :D

Minusta tuo oli ihan hauska juttu vaikka asia vakava onkin :) Lasten mielikuvitus on just näin konkreettinen.

Kerran sanoin yhdelle tutulle 3v pojalle kun uitiin saunasta eikä halunnu tulla löylyyn että varo sulle kasvaa hain evä selkään kun oot niin kova uimahai. Poika kokeili heti selkäänsä että joko se evä on tullut esiin. Mua nauratti, mutta toinen otti asian ihan tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
no ei ole kyllä yhtään vitsin aihe....ja mikä herra?
Poikani, ikää 3,5 vuotta. Ei varmaan ymmärrä vielä varsinaisesti vitsailla asialla.
no ei laps mut sustahan se hauskaa oli ku laps nii leikki
No kieltämättä tuo pienen mielikuvituksen konkreettisuus on hellyttävää. On kuullut puhuttavan possuflunssasta, niin teki siitä sitten omat päätelmänsä, että millainen tauti se on.

Mutta mikä teillä, ihmiset, nyt oikein kiristää sitä pipoa? Totta kai aihe sinänsä on vakava, en mä sillä, mutta hiukan nyt suhteellisuudentajua kehiin.

Voi vitun vehkeet, kaksi nahkaläpyskää ja välissä lerputin.

Minä joskus vihaan tätä palstaa ja ihmisiä täällä.
"Vielä naurattaa" KYLLÄ, HÄN HALUAA TAUDIN ITSELLEEN, SITÄHÄN SÖRHIS TARKOITTI
"toisekseen, miten se edes plaa-plaa-plaa flunssasta"
"Kauhean mautonta puhua plaa-plaa-plaa"

Lapsi on lapsi ja käyttää mielikuvitustaan kuin lapsi. Se että se vaikuttaa hullunkuriselta aikuisesta on minusta myös normaalia.

Ja TOISEKSI, miksi asiasta ei voi ottaa irti huumoria? Minulle ainakin vakavat asiat tuntuvat helpommilta kuin niille saa myös nauraa. Ehkä siksi pidänkin mustasta huumorista. Ei, se ei tarkoita sitä, että toivon jollekin sattuvan pahaa tai itselleni. Argh

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ja toisekseen, onko 3veen asia edes tietää ko. flunssasta?
Mites mä sen estän kuulemasta?
miten mun 5v ei tiedä asiasta? Kuka lapsellesi asiasta puhuu, lukee? Aikuisten asia on suojella lapsia turhalta, hämmentävältä, pelottavalta tiedolta.
Onnistuu kyllä, jos siihen vähän viitsii kiinnittää huomiota.

miten mun 5v ei tiedä asiasta? Kuka lapsellesi asiasta puhuu, lukee? Aikuisten asia on suojella lapsia turhalta, hämmentävältä, pelottavalta tiedolta.
Se, että lasta suojelee hämmentävältä, pelottavalta ja turhalta tiedolta ei tietääkseni tarkoita sitäkään, että jos lapsi jostain kuulee siitä(mikä kiitos tämän hemmetin mediahässäkän ja ihmisten panikoinnin takia on mahdotonta), ettei hän sitä saisi omalla tavallaan käsitellä. Ei myöskään sitä, ettei aikuinen voi sitä hänelle selittää ja selventää. Ei sitä naamaan tarvitse hieroa. Eikä siitä tässä ollut kysekään. Lapsi on selvästi jostain kuullut asiasta ja nyt sen käsitti omalla tavallaan.

No jos vaikka pk:ssa joku toinen lapsi on siitä puhunut? Tai ihan vaikka radiouutisista kaupungilla? Tai - hui sentään - saatoinpa itsekin kyseisen sanan mainita, kun ystäväni (jonka sisko kyseistä tautia paraikaa sairastaa) kanssa puhuin puhelimessa. Ei se sana sinänsä ole pelottava lapsesta, vaan vanhempien hysteria se on, mikä tarttuu. Jos tarttuu.

niin
hmm.... erikoista kyllä tosiaan, ei meillä 5v eikä 7v ole hajuakaan tommoisesta taudista. mut ehkäpä sörhis sivistää jo poikaansa, lukee sille sanomalehtee tai jtn....

Kyllä mäkin hörähdin kun tän avauksen luin, aika söpis jätkä sulla :heart: !

Kyllä mäkin olen monesti tätä palstaa lukiessani miettiny että minne on mahtanut kadota ihmisten huumorintaju?
Siis voiko joku oikeesti vetää herneen enään siitä että 3 v on kuullut asiasta ja käsittänyt sen omalla tavallaan ja se nyt naurattaa äitiä ( ja muita joilla on edes hitunen huumorintajua jäljellä) ?

Se päivä kun mä lakkaan ymmärtämästä huumoria on sama päivä kun mä vedän itteni jojoon...

Mun 3 v ja 5 v kyllä tietävät sikalentsusta. Onhan heillä korvat, ja tarkat korvat onkin.

Eivät todellakaan tiedä, mikä se ihan oikeasti on, mutta kuulevat toki uutisista sanan "sikainfluenssa", ja mummelithan (sekä vähän nuoremmatkin vissiin) jauhavat siitä päivittäin mm. kaupassa, bussissa, jne.

Saattavat sanoa, että "pitää pestä kädet hyvin ettei tuu possuflunssaa", tai jos toinen röyhtäisee niin toinen toteaa että sä oot possu, sulla on possulunssa :xmas:

Yhteistyössä