Herra 3,5 vee aivasti, ja sen jälkeen rupesi röhkimään ja konttaamaan lattialla. Mä kysyin, että mitä sä nyt leikit, niin tämä siihen, että en mä leiki, mä sairastan possuflunssaa.
:hug:Alkuperäinen kirjoittaja äippä:no ei ole kyllä yhtään vitsin aihe....ja mikä herra?
Poikani, ikää 3,5 vuotta. Ei varmaan ymmärrä vielä varsinaisesti vitsailla asialla.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:no ei ole kyllä yhtään vitsin aihe....ja mikä herra?
Mites mä sen estän kuulemasta?Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ja toisekseen, onko 3veen asia edes tietää ko. flunssasta?
no ei laps mut sustahan se hauskaa oli ku laps nii leikkiAlkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Poikani, ikää 3,5 vuotta. Ei varmaan ymmärrä vielä varsinaisesti vitsailla asialla.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:no ei ole kyllä yhtään vitsin aihe....ja mikä herra?
No voi herrajumala. :headwall: Eiku joo, ilmotus heti sossuun ku poika 3 vee on kuullut possuflunsasta.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ja toisekseen, onko 3veen asia edes tietää ko. flunssasta?
No kieltämättä tuo pienen mielikuvituksen konkreettisuus on hellyttävää. On kuullut puhuttavan possuflunssasta, niin teki siitä sitten omat päätelmänsä, että millainen tauti se on.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:no ei laps mut sustahan se hauskaa oli ku laps nii leikkiAlkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Poikani, ikää 3,5 vuotta. Ei varmaan ymmärrä vielä varsinaisesti vitsailla asialla.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:no ei ole kyllä yhtään vitsin aihe....ja mikä herra?
miten mun 5v ei tiedä asiasta? Kuka lapsellesi asiasta puhuu, lukee? Aikuisten asia on suojella lapsia turhalta, hämmentävältä, pelottavalta tiedolta.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Mites mä sen estän kuulemasta?Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ja toisekseen, onko 3veen asia edes tietää ko. flunssasta?
Se, että lasta suojelee hämmentävältä, pelottavalta ja turhalta tiedolta ei tietääkseni tarkoita sitäkään, että jos lapsi jostain kuulee siitä(mikä kiitos tämän hemmetin mediahässäkän ja ihmisten panikoinnin takia on mahdotonta), ettei hän sitä saisi omalla tavallaan käsitellä. Ei myöskään sitä, ettei aikuinen voi sitä hänelle selittää ja selventää. Ei sitä naamaan tarvitse hieroa. Eikä siitä tässä ollut kysekään. Lapsi on selvästi jostain kuullut asiasta ja nyt sen käsitti omalla tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:miten mun 5v ei tiedä asiasta? Kuka lapsellesi asiasta puhuu, lukee? Aikuisten asia on suojella lapsia turhalta, hämmentävältä, pelottavalta tiedolta.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Mites mä sen estän kuulemasta?Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ja toisekseen, onko 3veen asia edes tietää ko. flunssasta?
Onnistuu kyllä, jos siihen vähän viitsii kiinnittää huomiota.
No jos vaikka pk:ssa joku toinen lapsi on siitä puhunut? Tai ihan vaikka radiouutisista kaupungilla? Tai - hui sentään - saatoinpa itsekin kyseisen sanan mainita, kun ystäväni (jonka sisko kyseistä tautia paraikaa sairastaa) kanssa puhuin puhelimessa. Ei se sana sinänsä ole pelottava lapsesta, vaan vanhempien hysteria se on, mikä tarttuu. Jos tarttuu.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:miten mun 5v ei tiedä asiasta? Kuka lapsellesi asiasta puhuu, lukee? Aikuisten asia on suojella lapsia turhalta, hämmentävältä, pelottavalta tiedolta.Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Mites mä sen estän kuulemasta?Alkuperäinen kirjoittaja hmm:ja toisekseen, onko 3veen asia edes tietää ko. flunssasta?
Onnistuu kyllä, jos siihen vähän viitsii kiinnittää huomiota.
Jos te elätte umpiossa, kuplassa, illuusiossa?Alkuperäinen kirjoittaja niin:hmm.... erikoista kyllä tosiaan, ei meillä 5v eikä 7v ole hajuakaan tommoisesta taudista. mut ehkäpä sörhis sivistää jo poikaansa, lukee sille sanomalehtee tai jtn....
haista sä kuule sikalaAlkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Jos te elätte umpiossa, kuplassa, illuusiossa?Alkuperäinen kirjoittaja niin:hmm.... erikoista kyllä tosiaan, ei meillä 5v eikä 7v ole hajuakaan tommoisesta taudista. mut ehkäpä sörhis sivistää jo poikaansa, lukee sille sanomalehtee tai jtn....